Permalänk

träningscykel ?

nu har gumman bestämt att jul(fett) valkarna ska motioneras bort med en träningscykel
så de e bara att börja kolla på ett inköp av en sådan
tar gärna tips på om det är något att tänka på och vad är prisvärt upp till ca: 4000 :-

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns många begagnade på de siterna, personligen tycker jag de är rätt tråkiga och att en trainer är roligare, då använder man en vanlig cykel i stället och då kan man ju även cykla på riktigt utomhus och känslan är mycket bättre även inomhus, har man en cykel räcker budgeten men ska man även ha en cykel är det lite tight men cykeln ska man nog se som ett separat inköp i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte den här: https://www.jula.se/catalog/fritid/traning/traningsmaskiner/t... för lite drygt ett år sedan och är överlag nöjd med den till det priset. Lätt att montera ihop och känns stabil när man sitter och trampar. Det enda jag känner att jag rättvist kan klaga på är att sätet är så vansinnigt obekvämt att man behöver något mjukt att sitta på.

"Träningsdatorn" är väldigt plastig och jag vet inte riktigt hur väl den går att lita på när det kommer till saker som förbränning, men om man bara vill ha en timer så fungerar den bra! Att den skulle låta lika illa som många i kommentarerna pekar på kan jag inte hålla med om, visst låter den en del men inte direkt så man behöver maxa volymen på TVn eller sådär för att dränka ljudet.

Permalänk
Avstängd

Köpte denna motionscykel i somras. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1352018

Är väldigt tyst med magnetiskt motstånd. Går att ställa in upp till 400 watt i motstånd. Lätt att sätta ihop.

Man behöver något att lyssna på under träningstiden. Kör själv 40 minuter om dagen och det har gett effekt.