PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gajuz00:

Samma här, har du fått någon ny uppdatering ?

Hej !

Yes har fått att den är skickad ifrån lagret nu.
En föravisering i mobilappen att det är en leverans på gång.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P500A Svart | MB: Asus Rog strix Z690F Gaming | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU Cooler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD | GPU: ASUS Geforce TUF Gaming RTX 4080 | RAM: Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | HDD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung M.2 NVMe SSD 500GB, Corsair Force 3 120GB SSD | PSU: ASUS ROG Strix 1000W | OS: Windows 11 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gajuz00:

Vart har du fått notis från Bring?

Har dom någon app eller sida? För jag har inte fått någon spårnings nummer från Eg då den inte skickats.

Jag kör en android app som heter "Mina paket" där man blir notifierad av DHL, Bring, Schenker mm.

Nu var det dock falsk alarm och det var ett PS5 spel istället Jag beställde ett spel i samband med PS5:an, men eftersom alla spel jag tidigare köpt från EG hamnat i min vanliga brevlåda, så hade jag ingen tanke på att det skulle hamna hos mitt ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elletoft:

Hej !

Yes har fått att den är skickad ifrån lagret nu.
En föravisering i mobilappen att det är en leverans på gång.

Tack för mig info! Najs att den är skickad. Min är fortfarande på lagret, hela dagen…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag kör en android app som heter "Mina paket" där man blir notifierad av DHL, Bring, Schenker mm.

Nu var det dock falsk alarm och det var ett PS5 spel istället Jag beställde ett spel i samband med PS5:an, men eftersom alla spel jag tidigare köpt från EG hamnat i min vanliga brevlåda, så hade jag ingen tanke på att det skulle hamna hos mitt ombud.

Jaha okej! Får hoppas att den kommer så snart som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gajuz00:

Tack för mig info! Najs att den är skickad. Min är fortfarande på lagret, hela dagen…

Å trist, fick precis en avisering att den ligger 3 mil bort ifrån mig, men levereras hem på måndag den 3e mellan kl 17-21.

Är nog bara vänta och vara glad då jag nu vet att den är på väg.

Förmodar att det inte går att hämta den själv när den är satt som hemleverans.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse P500A Svart | MB: Asus Rog strix Z690F Gaming | CPU: Intel Core i7-12700K | CPU Cooler: Corsair iCUE H150i ELITE LCD | GPU: ASUS Geforce TUF Gaming RTX 4080 | RAM: Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Vengeance | HDD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, Samsung M.2 NVMe SSD 500GB, Corsair Force 3 120GB SSD | PSU: ASUS ROG Strix 1000W | OS: Windows 11 64bit |

Permalänk
Medlem

Fick precis meddelande om att min skickas från EG idag. Dock är det väl tveksamt om Bring kör ut paket till ombud under helgen, men på måndag bör den i all fall dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elletoft:

Å trist, fick precis en avisering att den ligger 3 mil bort ifrån mig, men levereras hem på måndag den 3e mellan kl 17-21.

Är nog bara vänta och vara glad då jag nu vet att den är på väg.

Förmodar att det inte går att hämta den själv när den är satt som hemleverans.

3 mil var ju inte så långt borta, då tycker man ju nästan att du ska få paketet idag eller imorgon?

Tror ni paket levereras som vanligt imorgon då det ej är röd dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gajuz00:

3 mil var ju inte så långt borta, då tycker man ju nästan att du ska få paketet idag eller imorgon?

Tror ni paket levereras som vanligt imorgon då det ej är röd dag?

Tyckte det jag med ringde dit nu och det gick bra att jag hämtar det själv så innan kl 15 måste jag dit !
Men det ska jag nog kunna lösa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elletoft:

Tyckte det jag med ringde dit nu och det gick bra att jag hämtar det själv så innan kl 15 måste jag dit !
Men det ska jag nog kunna lösa.

Riktigt nice ju, ringde du Bring då alltså ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gajuz00:

Riktigt nice ju, ringde du Bring då alltså ?

Yes, ringde till dem först, fick sedan nummer till de som skulle leverera ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elletoft:

Yes, ringde till dem först, fick sedan nummer till de som skulle leverera ut.

Grymt tack för info

Permalänk
Medlem

Fick precis mitt kollinummer och ändrades till skickad från EG lager!

Permalänk
Medlem

Samma här, fick också mitt kolli nyss, pratade me elgiganten chatten igår och fick fri frakt 👍🏻

Permalänk
Medlem

Är det några fler som får meddelandet ”paketet har ännu inte lämnats över till transportören” när ni söker på ert spårningsnummer? Känns knepigt att bring inte fått det än när det skickades från Elgigantens lager kl10.30 idag.

Brukar inte beställa från elgiganten så ofta så vet inte om det kanske brukar ta lite tid för dem att skicka grejer från lagret..

Fyllnad
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wagge95:

Är det några fler som får meddelandet ”paketet har ännu inte lämnats över till transportören” när ni söker på ert spårningsnummer? Känns knepigt att bring inte fått det än när det skickades från Elgigantens lager kl10.30 idag.

Brukar inte beställa från elgiganten så ofta så vet inte om det kanske brukar ta lite tid för dem att skicka grejer från lagret..

Har samma som dig, tror inte Bring hämtar hos Elgiganten förens imorgon tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av broilerr:

Har samma som dig, tror inte Bring hämtar hos Elgiganten förens imorgon tyvärr

Har samma här! Men hämtar dom verkligen på nyårsafton?

Permalänk
Skrivet av Wagge95:

Är det några fler som får meddelandet ”paketet har ännu inte lämnats över till transportören” när ni söker på ert spårningsnummer?

Samma för mig! Blev exalterad när jag såg att den var skickad runt lunchtiden, men så har det inte hänt något sedan dess. Bara förhandsinformation mottagen vad det verkar som.

Tråkigt att behöva vänta hela helgen nu när man redan väntat sedan i måndags på att något ska hända, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriss_Riss:

Samma för mig! Blev exalterad när jag såg att den var skickad runt lunchtiden, men så har det inte hänt något sedan dess. Bara förhandsinformation mottagen vad det verkar som.

Tråkigt att behöva vänta hela helgen nu när man redan väntat sedan i måndags på att något ska hända, haha!

Håller med. Tycker de känns ganska långsamt faktiskt. Jag fick notis att den skickades kl 10:00 imorse men fortfarande har den inte kommit fram till Bring..

Man får nog vänta till Måndag

Permalänk
Skrivet av Gajuz00:

Håller med. Tycker de känns ganska långsamt faktiskt. Jag fick notis att den skickades kl 10:00 imorse men fortfarande har den inte kommit fram till Bring..

Man får nog vänta till Måndag

Nu har min fått en ny uppdatering i alla fall.
"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare."

Men ja, man får absolut vänta till tidigast måndag Om nu inte Bring jobbar på lördagar...

Jag har inte fått tillbaka kostnaden för min frakt, jag kanske borde kontakta Elgiganten och få tillbaka de där 99kr som andra verkar ha fått avdragna.

Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaka mitt till wh idag så det finns ett att tillgå iaf

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriss_Riss:

Nu har min fått en ny uppdatering i alla fall.
"Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare."

Men ja, man får absolut vänta till tidigast måndag Om nu inte Bring jobbar på lördagar...

Jag har inte fått tillbaka kostnaden för min frakt, jag kanske borde kontakta Elgiganten och få tillbaka de där 99kr som andra verkar ha fått avdragna.

Najs att det ändå har ändrat status för dig, min står fortfarande på Skickad.

Ska också kontakta Elgiganten om frakten.. skulle vara riktigt najs om Bring jobbar lördagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gajuz00:

Najs att det ändå har ändrat status för dig, min står fortfarande på Skickad.

Ska också kontakta Elgiganten om frakten.. skulle vara riktigt najs om Bring jobbar lördagar

Jag skickade en fråga till Bring om de kör ut på helgerna och fick detta svar. Detta gäller utkörning till ombud, så jag vet inte om samma gäller för hemleveranser.

Hej,

Nej, vi kör inte på lördagar till ombud om det inte är specifika omständigheter, så som julhandeln som varit till exempel.
Men generellt är svaret nej, vi kör inte på helgerna

Gott nytt år!

Med vänlig hälsning / Best regards

Matilda
Customer Service
020-765 000
cs@bring.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Jag skickade en fråga till Bring om de kör ut på helgerna och fick detta svar. Detta gäller utkörning till ombud, så jag vet inte om samma gäller för hemleveranser.

Hej,

Nej, vi kör inte på lördagar till ombud om det inte är specifika omständigheter, så som julhandeln som varit till exempel.
Men generellt är svaret nej, vi kör inte på helgerna

Gott nytt år!

Med vänlig hälsning / Best regards

Matilda
Customer Service
020-765 000
cs@bring.com

Tack för den informationen. Det kunde man nästan ante men hade ett litet hopp kvar.. då borde Bring alltså inte köra imorgon heller då eftersom det räknas som en lördag imorgon eller vad tror ni?

Permalänk
Skrivet av rampart:

Elgiganten släpper ps5 Standard och digital idag kl 13.37 för medlemmar!

Är det så dom kör släpp på ps5 alltid? Värt att bli medlem om man vill få tag i ett? Eller är det helt kört att få tag i ett

Edit: får man reda på det via mail eller på någon instagram eller annan social platform?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHultqvist:

Är det så dom kör släpp på ps5 alltid? Värt att bli medlem om man vill få tag i ett? Eller är det helt kört att få tag i ett

Undrar också. Är medlem i kundklubben men det har stått 99 999 / ej köpbar hela dagen... Känns omöjligt att få tag på ett PS5.

Permalänk
Skrivet av thorswe:

Undrar också. Är medlem i kundklubben men det har stått 99 999 / ej köpbar hela dagen... Känns omöjligt att få tag på ett PS5.

Jepp. Tror det är tålamod som gäller.. har själv väntat mellan januari - september på ett grafikkort så det ska jag nog klara. Men det gäller ju att vara snabb också… får nog ha ett öga på lagerstatus och det andra ögat på jobbet i veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHultqvist:

Jepp. Tror det är tålamod som gäller.. har själv väntat mellan januari - september på ett grafikkort så det ska jag nog klara. Men det gäller ju att vara snabb också… får nog ha ett öga på lagerstatus och det andra ögat på jobbet i veckan

Låter klokt. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Fick nu veta att ordern hanteras på terminal. Bor själv i Sthlm och paketet ligger i Hägersten. Det borde komma idag!

Beställde förra måndagen från EG.

Permalänk

Är det någon som har beställt på MM? Beställde där för 3 veckor.sen och de sa till mig att den kommer inom 2 veckor men det har redan gått mer än 3.

Permalänk