Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag bråkar verkligen inte, jag vill bara veta varför den blev annullerad

Kommer inte försöka kräva leverans... chilla!

Du vet inte varför redan alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle nog ha beställt och hämtat själv i varuhus, fick en annullering nu, men ingen anledning till varför... ska prata med kundtjänst

Just a kind reminder that You accepted the terms and conditions of which they reserve the rights to cancel the orders in cases like this

They could probably offer a coupon code to make it up but don't expect to get your TV :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Just a kind reminder that You accepted the terms and conditions of which they reserve the rights to cancel the orders in cases like this

They could probably offer a coupon code to make it up but don't expect to get your TV :).

I dont expect anything, im just happy to have placed an order and had the chance at all

First time ever i find a super deal myself

Shame that the C1 TVs got delivered though, i could have ordered those instead...

Well well it was a fun trip

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det är åtminstone praxis i vissa regioner, däribland Nordamerika, under namnet "Minimum Advertised Price". Även om ett uttalat sådant pris skulle vara olagligt här är det ju inte särskilt svårt att straffa en kedja på olika sätt för att de satt "för låga" priser, utan att uttryckligen säga varför.

Berätta gärna detaljer om exakt vad som är olagligt rörande detta.

Ja men USA och Europa skiljer sig ganska mycket. Vi jobbar med tillverkare i USA som tycker att vi kan styra priserna i Sverige. Så är inte fallet. Lagrum finns i Konkurrenslagen om jag minns rätt. Kapitel 2 första paragrafen.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Jag vet inte vad straffet är, men min chef har varit väldigt tydlig med att vi under inga omständigheter får diskutera priser till konsument.
De gångerna jag kontaktar en ÅF är när de har marknadsfört ett felaktigt rekommenderat pris.
Självklart kan man välja att sluta leverera till en ÅF. Samtidigt behöver deras övertramp med priser vara av så allvarlig natur att man måste säga upp avtalet.

Jag har ett par kunder som handlar för 5-10 milj/år. Kan ju inte gärna säga nej till de pengarna för att de prispressat några varor lite för aggressivt. Det är en balansgång så klart.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Jag bråkar verkligen inte, jag vill bara veta varför den blev annullerad

Kommer inte försöka kräva leverans... chilla!

Klart du ska boka hämtning...
80% REA och du väljer hemkörning, hade övernattat utanför lokalen för 77'' priset

Permalänk
Medlem

Roligt att vissa nästan verkar irriterade för att någon försöker köpa TV till för lågt pris.

Vad tror ni ÅF gör de gånger man som distributör gjort fel med prisaviseringen?

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk

Did anyone manage to get delivery / pickup of 77B1 at 7999 ? Or is it only the C1 orders which went through.

I need closure please 😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Roligt att vissa nästan verkar irriterade för att någon försöker köpa TV till för lågt pris.

Vad tror ni ÅF gör de gånger man som distributör gjort fel med prisaviseringen?

Bara säga grattis till dem som lyckas få en produkt för ett "väldigt lågt" pris. Speciellt om de själv har användning för den, INTE sälja den vidare för dubbla.

Däremot måste man förstå när dem annullerar en order, "vill veta varför" Är du allvarlig?

DU VET VARFÖR!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 8 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigmoee:

Klart du ska boka hämtning...
80% REA och du väljer hemkörning, hade övernattat utanför lokalen för 77'' priset

Är ingen prisjägare på det viset, visste inte att det gjorde så stor skillnad

Well well, inte hela världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Bara säga grattis till dem som lyckas få en produkt för ett "väldigt lågt" pris. Speciellt om de själv har användning för den, INTE sälja den vidare för dubbla.

Däremot måste man förstå när dem annullerar en order, "vill veta varför" Är du allvarlig?

DU VET VARFÖR!

Som sagt chilla lite... jag har inte krävt något, känns bara tråkigt att få ett mail man inte kan svara på utan anledning. Ibland vill man bara höra dem säga det även om det är uppenbart. Jag har väl inte gjort något fel genom att hitta ett pris på hemsidan och göra en beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Som sagt chilla lite... jag har inte krävt något, känns bara tråkigt att få ett mail man inte kan svara på utan anledning. Ibland vill man bara höra dem säga det även om det är uppenbart. Jag har väl inte gjort något fel genom att hitta ett pris på hemsidan och göra en beställning?

Detta var inte riktigt mot någon. Har sett i fler trådar här, på swedroid. Att folk blir upprörda när dem inte får en produkt för uppenbart lågt pris. Att ens har mage att ringa till kundtjänst och fråga varför. När man vet uppenbarligen varför.
Flera i samma forum "har beställt, men blir nog annullerad"

Som sagt, grattis till dig/er som lyckas göra en best på fel prissatt vara!
Jag gör så själv, men jag går inte och gnäller när den blir annullerad.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Detta var inte riktigt mot någon. Har sett i fler trådar här, på swedroid. Att folk blir upprörda när dem inte får en produkt för uppenbart lågt pris. Att ens har mage att ringa till kundtjänst och fråga varför. När man vet uppenbarligen varför.
Flera i samma forum "har beställt, men blir nog annullerad"

Som sagt, grattis till dig/er som lyckas göra en best på fel prissatt vara!
Jag gör så själv, men jag går inte och gnäller när den blir annullerad.

Inget gnäll från min sida, men jag kan förstå att det kan se ut så. Jag hoppades såklart att det skulle gå vägen men trodde inte riktigt på det

Första gången någonsin jag lyckats beställa en ’drop’ alls, mest en kul grej

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inget gnäll från min sida, men jag kan förstå att det kan se ut så. Jag hoppades såklart att det skulle gå vägen men trodde inte riktigt på det

Första gången någonsin jag lyckats beställa en ’drop’ alls, mest en kul grej

Jo skulle det gått igenom skulle detta vara ditt livs bästa köp

Vet själv hur det är. Har best flera produkter med fel priser, vissa går igenom andra misslyckas.
Proshop däremot verkar sälja ändå vid fel pris.
Vet jag köpta ett TGB som skulle kosta 1799, köpte det för 479. Blev inte annullerad, skickades sedan höjdes till 1799:-

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju faktiskt konstigt om dom annullerar vissa ordrar, men levererar andra. Jag skulle också ha undrat varför, oavsett om jag vet att chansen att jag inte skulle fått varan ändå är ganska stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jo skulle det gått igenom skulle detta vara ditt livs bästa köp

Vet själv hur det är. Har best flera produkter med fel priser, vissa går igenom andra misslyckas.
Proshop däremot verkar sälja ändå vid fel pris.
Vet jag köpta ett TGB som skulle kosta 1799, köpte det för 479. Blev inte annullerad, skickades sedan höjdes till 1799:-

Ja precis, liknande saker har ju hänt förr

Blir nästan mer irriterad på andra i tråden som blir arga på de som handlade, hur kan det vara köparens fel att MM satte ett skumt pris? Avundsjuka antar jag?

Permalänk
Medlem

Klart man vill veta varför en order blir avbokad. Oavsett pris! Om en affär säljer en produkt till ett pris som jag är villig att betala, men sen utan förklaring avbokar är det enormt dåligt av dem. Är det felaktigt prissatt förväntar jag mig att de meddelar detta, det är helt enkelt vanligt hyffs och jag skulle då inte heller bråka om det var fel.

Märk väl att jag skriver vad JAG är villig att betala, inte vad avundsjuka personer på ett forum tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Klart man vill veta varför en order blir avbokad. Oavsett pris! Om en affär säljer en produkt till ett pris som jag är villig att betala, men sen utan förklaring avbokar är det enormt dåligt av dem. Är det felaktigt prissatt förväntar jag mig att de meddelar detta, det är helt enkelt vanligt hyffs och jag skulle då inte heller bråka om det var fel.

Märk väl att jag skriver vad JAG är villig att betala, inte vad avundsjuka personer på ett forum tycker.

Håller med! Precis det jag försökte förmedla ovan.

Dessutom är inte jag villig att betala nästan 30k för den TVn även om jag kan, men för 8k kunde jag inte låta bli att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

DU VET VARFÖR!

Han kanske vet varför men Britta, 80 som ville beställa lite större tv så hon kan bättre se sin nyhetsmorgon kanske fattar inte varför ordern blev annulerad. Tycker det borde vara vanlig hyfs att meddela köparen varför och ursäkta sig för den felaktiga priset som letat sig in på deras webbshop. Men det är bara jag. Du kanske hade antagit att alla i världen borde veta att det är felaktigt pris.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Han kanske vet varför men Britta, 80 som ville beställa lite större tv så hon kan bättre se sin nyhetsmorgon kanske fattar inte varför ordern blev annulerad. Tycker det borde vara vanlig hyfs att meddela köparen varför och ursäkta sig för den felaktiga priset som letat sig in på deras webbshop. Men det är bara jag. Du kanske hade antagit att alla i världen borde veta att det är felaktigt pris.

Framförallt när andra fått sina ordrar, och många andra liknande rabatter fanns samtidigt på liknande modeller i samma serie (och andra serier från samma tillverkare)

Permalänk
Medlem

Kan vi släppa detta och gå vidare med våra liv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Ja tyvärr är det nog dags... jag var där när det hände i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag är säker på att Britta, 80, hade hunnit köpa under de få minuter de låg uppe 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag är säker på att Britta, 80, hade hunnit köpa under de få minuter de låg uppe 😂

Det var ca 20 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Permalänk
Medlem

Fick nyss detta från MM, verkar som att dem kör igenom på de beställningar som gått igenom. Gäller c1 65”.

” Hej och Grattis!

Du är en av de lyckliga kunder som hann beställa en OLED-TV på
mediamarkt.se under den väldigt korta tid då vår prissättning fick fnatt.

Vi kan konstatera att du med största sannolikhet köpt din TV till det lägsta priset i världen!
– Inget dåligt sätt att avsluta året på, eller hur?

Vi hoppas att du blir riktigt nöjd med ditt köp och att vi snart ses igen i någon av våra varuhus eller på mediamarkt.se

Gott nytt år!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miniwonka:

Fick nyss detta från MM, verkar som att dem kör igenom på de beställningar som gått igenom. Gäller c1 65”.

” Hej och Grattis!

Du är en av de lyckliga kunder som hann beställa en OLED-TV på
mediamarkt.se under den väldigt korta tid då vår prissättning fick fnatt.

Vi kan konstatera att du med största sannolikhet köpt din TV till det lägsta priset i världen!
– Inget dåligt sätt att avsluta året på, eller hur?

Vi hoppas att du blir riktigt nöjd med ditt köp och att vi snart ses igen i någon av våra varuhus eller på mediamarkt.se

Gott nytt år!”

JAG MED!!!

Sitter i bilen på väg mot Heron City!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är ju faktiskt konstigt om dom annullerar vissa ordrar, men levererar andra. Jag skulle också ha undrat varför, oavsett om jag vet att chansen att jag inte skulle fått varan ändå är ganska stor.

Finns en hel del troll som säger att deras order gick igenom bara för att trigga dom som fick ordern annulerad. högst troligt är alla ordrar annulerade

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

JAG MED!!!

Sitter i bilen på väg mot Heron City!!!

Bara att gratulera. Gissar att detta ej gäller 77"aren dock? Eller fick någon igenom den? I så fall blir jag lite mer avundsjuk än på de som fick C1an till vrakpris.

Permalänk
Medlem

Snyggt av MM. Goodwill är värt mycket i en bransch där prisrobotar oftast ser till att det inte skiljer så mycket mellan olika ÅF

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grattis till er som hann få igenom en order även om man själv är lite bitter efter att ha sett 65:an i kundvagnen för att sedan försvinna under köpprocessen

Nåja, har en 55C9 hemma som duger gott och väl, men hade varit kul att få uppgradera 2 generationer/storleken större för 5000 mindre än vad jag köpte min för.