Nybörjare. skall betala 5 USD i Bitcoins

Permalänk
Medlem

Nybörjare. skall betala 5 USD i Bitcoins

Laddade ner appen Crypto.com. Verifierat mitt konto med körkort, telefon osv Köpte därefter BTC för 10 USD. Nu skall jag köpa en grej i BTC motsvarande 5 USD.

Jag tror jag är på rätt ställe: withdraw BTC. Jag har fyllt i wallet Id. Men får felmeddelande att minimum är 0,003 BTC.

Går det inte att betala med mindre belopp? Vad gör jag för fel?

Permalänk
Inaktiv

Precis som det står i felmeddelandet, du måste fylla på med BTC för minst ca ~3,78 USD för att ens använda deras tjänst

Permalänk
Medlem

Men jag har köpt BTC för 10 USD.

0.003 BTC är 137 USD. Måste väl gå att betala för mindre belopp än så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniska:

Men jag har köpt BTC för 10 USD.

0.003 BTC är 137 USD. Måste väl gå att betala för mindre belopp än så?

Du kan göra en bitcoin-betalning på det sättet, men det är väldigt opraktiskt och fungerar dåligt med de flesta handelsplatser. I de flesta fallen så har kryptobörserna rätt höga avgifter för "uttag", skall du börja betala med rena bitcoin i Bitcoins baslager(dyrt och opraktiskt för mindre transaktioner) så hade jag istället köpt dina bitcoin på en handelsplats med låga uttagsavgifter och tagit ut dina bitcoin till en mobilplånbok(BRD, Green, Samurai Wallet etc). Därefter så kan du betala hur små mängder du vill från din plånbok(men du åker på en transaktionsavgift varje gång). Summa summarum, Bitcoinbetalningar på baslagret är en dålig ide för mindre betalningar.

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Du kan göra en bitcoin-betalning på det sättet, men det är väldigt opraktiskt och fungerar dåligt med de flesta handelsplatser. I de flesta fallen så har kryptobörserna rätt höga avgifter för "uttag", skall du börja betala med rena bitcoin i Bitcoins baslager(dyrt och opraktiskt för mindre transaktioner) så hade jag istället köpt dina bitcoin på en handelsplats med låga uttagsavgifter och tagit ut dina bitcoin till en mobilplånbok(BRD, Green, Samurai Wallet etc). Därefter så kan du betala hur små mängder du vill från din plånbok(men du åker på en transaktionsavgift varje gång). Summa summarum, Bitcoinbetalningar på baslagret är en dålig ide för mindre betalningar.

2022 kommer bli ett spännande år, personligen är jag tveksam till att stöd håller här. Denna analys är intressant Bitcoin teknisk analys