Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

För 18år+ ? Perfekt, jag vill också bygga!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Köpt direkt från Lego?Har en son som är väldigt intresserad av Sonic, men jag har inte hittat någon som säljer den annat 'n Lego själva.

Permalänk
Skrivet av Aene:

Köpt direkt från Lego?Har en son som är väldigt intresserad av Sonic, men jag har inte hittat någon som säljer den annat 'n Lego själva.

Ja tyvärr, hade inte disciplin att vänta på att en eventuell återförsäljare skulle få in några, det brukar ju vara lite billigare via en ÅF. Men sonen ville verkligen ha detta set 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fy fasen va cool!, vart köpte den denna skönhet och vad kostade den ? 🙈

Etsy, gick på 12k så lite dyr men är skitnöjd, det ända som saknas är en 5 min timer i den som i spelen.

Permalänk
Medlem

razer deathadder v2 pro wireless, Ducky violet PBT keycaps och ett Fractal Define 7 All white chassi. Ni som kör detta chassi med en risercable, är det värt att köpa till för at få ner temperaturen på cpun?

Permalänk
Medlem

Blev en kaffekvarn modell Eureka Mignon ORO Single Dose. Hunnit bli ett par koppar V60 än så länge, och det har ju funkat bra, så det blir väl att ratta in den för espresso snart.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Något så kul som en frysbox! Vi har en gammal gammal extrafrys som följde med huset vi köpte. Använder den till hundmat, men den är väldigt osmidig och rymmer inte så mycket som vi skulle vilja. Hittade denna ett år gammal för 400kr, och köpet har redan "sparats in" eftersom vi nu kan köpa mer hundmat så det blir billigare. Första omgången köpt idag, 500kr billigare. Totalt per år kommer vi spara ~3500kr på hundmaten (med dagens priser) bara genom att ha mer frysutrymme, sen förmodar jag att den drar lite mindre ström än härket också samt är lättare att packa i och ur. Bra köp tror jag.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

https://i.imgur.com/pRgDlDj.png

Blev en kaffekvarn modell Eureka Mignon ORO Single Dose. Hunnit bli ett par koppar V60 än så länge, och det har ju funkat bra, så det blir väl att ratta in den för espresso snart.

Nice! Kan inte säga annat än att jag är supernöjd med espresson från min Eureka Mignon Specialita som jag haft ett par år. Den där såg ju till och med ännu trevligare ut

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Tycker ljudet är helt makalöst bra men överväger ändå byta dem mot Pro modellen för att jag är nojig över att dem ska gå sönder om jag har dem ute i regn.

Permalänk
Visa signatur

Öland är faktiskt ett ganska coolt landskap att bo i. Vanligtvis svala vårar och milda höstar, varma somrar och milda vintrar. Öland kallas ju allmänt för "solen och vindarnas ö" och visst kan det blåsa och förvandla Kalmarsund och Östersjön till ett rytande inferno. Men vanligtvis blåser det betydligt MINDRE än 30 dagar per år.
Cheers... Oland4ever.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Nice! Kan inte säga annat än att jag är supernöjd med espresson från min Eureka Mignon Specialita som jag haft ett par år. Den där såg ju till och med ännu trevligare ut

Jo, jag tror jag kommer bli väldigt nöjd med den när den väl är inrattad.

Trillade in en ECM Classika idag också, och första koppen var iaf god (dock malde jag inte med Eurekan, det blir senare).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Ny skruvdragare! Bauhaus hade den på rea för 695:-, så passade på

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Ny skruvdragare! Bauhaus hade den på rea för 695:-, så passade på

https://i.imgur.com/jcgqyCp.jpg

Bra pris, haft 10v modellen ett par år och den funkar toppen fortfarande! smidig storlek!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Bra pris, haft 10v modellen ett par år och den funkar toppen fortfarande! smidig storlek!

Jomen jag kände samma angående storleken, och har varit på jakt efter en skruvdragare(har tröttnat på att låna verktyg av farsgubben), så blev lite av ett impulsköp

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av macmann1:

Något så kul som en frysbox! Vi har en gammal gammal extrafrys som följde med huset vi köpte. Använder den till hundmat, men den är väldigt osmidig och rymmer inte så mycket som vi skulle vilja. Hittade denna ett år gammal för 400kr, och köpet har redan "sparats in" eftersom vi nu kan köpa mer hundmat så det blir billigare. Första omgången köpt idag, 500kr billigare. Totalt per år kommer vi spara ~3500kr på hundmaten (med dagens priser) bara genom att ha mer frysutrymme, sen förmodar jag att den drar lite mindre ström än härket också samt är lättare att packa i och ur. Bra köp tror jag.

https://i.imgur.com/dp4310c.jpg

Grymt bra placering där, är de lätt att gå förbi i dörrhålet ? 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Runqen:

https://i.ibb.co/RzGXLjm/8407-F018-A6-B1-404-D-8-AF5-5-A35-E4-FCFDA3.jpg

Tycker ljudet är helt makalöst bra men överväger ändå byta dem mot Pro modellen för att jag är nojig över att dem ska gå sönder om jag har dem ute i regn.

Du har väl garanti ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Grymt bra placering där, är de lätt att gå förbi i dörrhålet ? 😅

Äsch då, jag är smällfet och tog mig förbi så det är nog lugnt

Nejdå, det var bara under tiden den kördes igång och blev kall så vi kunde flytta över hundmaten, nu står den på rätt plats:

Nu står den gamla i dörröppningen istället

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

razer deathadder v2 pro wireless, Ducky violet PBT keycaps och ett Fractal Define 7 All white chassi. Ni som kör detta chassi med en risercable, är det värt att köpa till för at få ner temperaturen på cpun?
https://i.imgur.com/j8lTcVS.jpg
https://i.imgur.com/DAokxm7.jpg

Köpte en riserkabel för att sätta i min FD Define S2 men tillsammans med min NH-D15 vart det för tight. Är nog tänkt att ha i kombination med en vattenkylning...

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brummond:

https://i.imgur.com/GARH4Kc.jpeg

Har inskaffat en Nixie klocka. Ni som spelat Metro Last light och Metro: Exodus känner säkert igen den

Hur läser du av tiden, jag ser inte ett skit =)?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hur läser du av tiden, jag ser inte ett skit =)?

2144, inte ens svårt på avstånd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

2144, inte ens svårt på avstånd

Ok, nu när du säger det så ser jag, men jag var fokuserad på siffrorna som syntes skarpt. Såg bara 3,2. Det bakomliggande ljuset var inte mina ögon fokuserade på. Säkert en vanesak bara.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Äsch då, jag är smällfet och tog mig förbi så det är nog lugnt

Nejdå, det var bara under tiden den kördes igång och blev kall så vi kunde flytta över hundmaten, nu står den på rätt plats:

https://i.imgur.com/HmaBt42.jpg

Nu står den gamla i dörröppningen istället

Bra kombo tvätt och frys lite ovanlig bara 😉

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Bra kombo tvätt och frys lite ovanlig bara 😉

Torktumlare, even

Man tager platsen man haver. Avloppet är i det gamla pannrummet där man nu satt in fjärrvärmecentralen liiite för långt ner på väggen för att en tumlare skulle få plats. Så då får frysen samsas med andra vitvaror och tvättmaskinen får samsas med servern eftersom fibern också kommer in i det rummet

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Pudding pbt keycaps till mitt Varmilo VA69 😎

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av palbin:

Nyoljade? Eller bara platsbrist

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av palbin:

Tips på försäljare? Är det ekbrädor av ändträ tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Nyoljade? Eller bara platsbrist

Nyparaffinoljade många gånger så oljan håller ett bra tag - börjar bli
dags börja använda dem. Men platsen är inte oproblematisk .

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Pudding pbt keycaps till mitt Varmilo VA69 😎

https://imgur.com/dSfJLfw.jpg
https://imgur.com/96YLh67.gif

Vart köpte du dem? Har samma tangentbord men det såg ju trevligare ut med dessa keycaps

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Vart köpte du dem? Har samma tangentbord men det såg ju trevligare ut med dessa keycaps

Ser ut som dessa

https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/prism-pbt-double-shot-pud...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR