Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem

Började se om 24 igår. Fortfarande lika bra!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Jag har precis börjat se Breaking Bad eftersom alla mina kompisar har roastat mig för att inte har sett den.
Jag är inne på säsong 2 nu, otroligt spännande och bra hittills!
https://www.imdb.com/title/tt0903747/

Precis sett klart The O.C på HBO MAX, mycket mysig och bra serie men säsong 4 var en besvikelse.
Rekommenderas om man gillar komplexa historier om att växa upp under "svåra förhållanden".
Säsong 1-3 dock skulle jag ge 8/10.
https://www.imdb.com/title/tt0362359/

Permalänk
Medlem

The Peacemaker.
https://www.imdb.com/title/tt13146488/

Hade låga förväntningar men blev positivt överraskad.
Absolut värd att se. 7/10

Permalänk
Medlem

Kollade 3:e avsnittet av Book of Boba Fett igår,
Ser även ikapp mig på The Mandalorian S2.

The Mandalorian är riktigt nice tycker jag, bra feel och star wars anda.
Tycker att BoBF håller god klass även den, speederjakten i Mos Espa kunde juh varit lite med fartfylld kanske.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av haikopaiko:

Kollade 3:e avsnittet av Book of Boba Fett igår,
Ser även ikapp mig på The Mandalorian S2.

The Mandalorian är riktigt nice tycker jag, bra feel och star wars anda.
Tycker att BoBF håller god klass även den, speederjakten i Mos Espa kunde juh varit lite med fartfylld kanske.

Mandalorian är riktigt bra!
Kollat klart på gåsmamman säsong 5

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Jag kan bara hålla med, alla borde se Ted Lasso!

Åtminstone säsong ett. Jag var inte alls lika förtjust i säsong två.

Permalänk
Medlem

Stay Close.

Spännande krim. Mini-serie på 8 avsnitt på Netflix.

Permalänk
Medlem

Dexter New Blood , rätt bra faktiskt tycker slutet var bra också.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim_g:

The Peacemaker.
https://www.imdb.com/title/tt13146488/

Hade låga förväntningar men blev positivt överraskad.
Absolut värd att se. 7/10

Såg tre avsnitt igår. Jag hade jävligt skoj och blev glatt överraskad över hur otroligt barnsligt rolig den är, men ändå en vuxenserie 100 %.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

The Walking Dead: World Beyond Season 2

Om säsong 1 kändes som en "cry-fest" så fortsätter säsong 2 på exakt samma spår.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Sett klart The Expanse. Synd att den nu är nerlagd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThAnOs:

Sett klart The Expanse. Synd att den nu är nerlagd

Men vad säger du människa!?! Trodde det skulle bli 10 avsnitt i säsong 6, så har väntat och väntat då jag vill binga den och så kommer du och säger att den är canceled

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Dexter New Blood , rätt bra faktiskt tycker slutet var bra också.

Den var bra fram till sista episoden, den var riktigt ologisk med plot holes och kändes stressad(?)
Nä vanliga Dexter höll högre klass (fram tills sista säsongen).

Permalänk
Medlem

Raised by wolfes på HBO MAX bra serie och spännande och rätt annorlunda sci-fi

Permalänk
Medlem

The handmaids tale - Jag kollade igenom sista säsongen(4) av denna igår och den är väl värd att kolla på. Den handlar om att en kristen höger tar över USA efter ett blodigt inbördeskrig och förslavar alla kvinnor. Mycket bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Men vad säger du människa!?! Trodde det skulle bli 10 avsnitt i säsong 6, så har väntat och väntat då jag vill binga den och så kommer du och säger att den är canceled

Ja, tyvärr 6 avsnitt bara i säsong 6

Permalänk
Medlem

Är på avsnitt två i serien 1883, och fy för fan i helvete vilken bra western-serie.
Betyget på IMDb talar sitt tydliga språk: https://www.imdb.com/title/tt13991232/

Permalänk
Medlem

Börjat titta på Peacemaker

Regisserad av James Gunn som även bl.a. gjort Guardians of the Galaxy och senaste (dvs. den bra) Suicide Squad-filmen, och serien håller samma tempo och stil som Suicide Squad, inte så konstigt då den tar avstamp ifrån den.

Gillat det jag sett hittills, trodde den skulle vara helt okej men inte så här bra (eller för den delen, så pass grov och våghalsig.) Skådisarna och humorn levererar och jag ser fram emot resten av säsongen.

4/5 avdankade brottare turned skådisar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Ny säsong av DOTA Dragon's Blood imorgon! Taggad! Gött med spelinspirerade TV-serier, mer sånt! \ ^_^ /

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

De var femSVTplay. Lång deckare med flera trådar varav somliga spänner över alla tio avsnitten. 8/10.

Permalänk
Medlem

Yellowjackets

Börjar segt, men tar sig och blir ganska vass mot slutet av säsongen. Kommer definitivt se säsong 2!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Klar med Yellowstone och sett alla 1883 som kommit så i brist på dem hittade jag Longmire: https://www.imdb.com/title/tt1836037/

Börjar helt ok även om jag inte är så förtjust i "veckans mord" men framåt säsong 3 hittar den sig själv och tar tag i karaktärernas röda trådar. Hoppas de sista tre säsonger fortsätter så.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

His dark materials på HBO.

Bygger på samma bokserie som Guldkompassen. Sevärd om man gillar fantasy.

Permalänk
Medlem

Witcher vilket jag tyckte var toppen, säsong 2 leverade verkligen enligt mig. Men har även kommit till säsong 4 på the wire, jävligt intressant, första säsongen är lite seg men sedan tar den fart och gillar verklgen den, inte den bästa jag sett men bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Chernobyl på HBO.

Endast fem avsnitt á 60min, så överkomligt att lägga tid på för mig som aldrig har tid att se på TV. Väldigt välgjord serie, och spännande att få faktan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Chernobyl
...
spännande att få faktan också.

Det här är lite av en fara med historiskt baserad drama. Chernobyl är inte en dokumentärserie utan en dramatisering. Medan serien är väldigt trogen vad vi faktiskt vet i vissa fall så görs också en hel del för dramatisk effekt eller för att göra serien mer tilltalande för en publik. Karaktärer hittas på eller stöps om, händelser kapas bort eller får överdrivet fokus, tidslinjer ändras, stereotyper och myter tar plats etc. etc.
Det är bra att ha detta i bakhuvudet när man ser denna typ av underhållning. Narcos är ett annat bra exempel, där blandas och ges än mer friskt mellan vad som har en historisk basis, vad som är mer öppet för tolkning och vad som är rent hittepå.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Unni Lindells norska serie

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det här är lite av en fara med historiskt baserad drama. Chernobyl är inte en dokumentärserie utan en dramatisering. Medan serien är väldigt trogen vad vi faktiskt vet i vissa fall så görs också en hel del för dramatisk effekt eller för att göra serien mer tilltalande för en publik. Karaktärer hittas på eller stöps om, händelser kapas bort eller får överdrivet fokus, tidslinjer ändras, stereotyper och myter tar plats etc. etc.
Det är bra att ha detta i bakhuvudet när man ser denna typ av underhållning. Narcos är ett annat bra exempel, där blandas och ges än mer friskt mellan vad som har en historisk basis, vad som är mer öppet för tolkning och vad som är rent hittepå.

Ja självklart. Det är ju även 5 min eftertexter om vad som är ändrat.

Permalänk
Medlem

Sett klart Yellowstone. Så jäkla bra och välgjord serie. Och bra skådisar rakt igenom.

Permalänk

Kollade i närtid precis klart på Hanna på Amazon Prime förra veckan. Ganska jämn kvalitetsmässigt i min mening, första och andra säsongen var lite extra bra med vår egen svensk Joel Kinnaman som var en rolig överraskning för mig, gillade honom i Altered Carbon.

Såg klart sista avsnittet av the Expanse förra veckan också, lite trist att den slutar med så många lösa trådar, hade lätt kunnat köra den ett par säsonger till för att komma tillrätta med alla trådarna och säkert det som sker innan bok 7 som ska utspela sig 30 år senare (inte läst dem så själv så jag har inte riktigt koll). Får hoppas att någon ger dem grönt ljus för säsong 7 i alla fall.

Blev även klar med Succession s03, första och andra säsongen bättre än tredje tycker jag men den har bra dialoger mellan karaktärerna.