Ni som nyligen gått från android till iphone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

För allmän kännedom går det att fota i RAW i vanliga appen också.

Är inte det begränsat till "Pro"-modellerna? Dvs ProRAW, vilket i sin tur inte är helt jämförbart med "vanlig" RAW.

Min iPhone 12 mini klarar bara av HEIC som bäst i vanliga appen, vilket långt ifrån alla programvaror kan hantera. RAW-filerna fungerar däremot utmärkt i Photoshop, Capture One, Affinity Photo m.m. oavsett om jag kör macOS eller Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Är inte det begränsat till "Pro"-modellerna? Dvs ProRAW, vilket i sin tur inte är helt jämförbart med "vanlig" RAW.

Min iPhone 12 mini klarar bara av HEIC som bäst i vanliga appen, vilket långt ifrån alla programvaror kan hantera. RAW-filerna fungerar däremot utmärkt i Photoshop, Capture One, Affinity Photo m.m. oavsett om jag kör macOS eller Windows.

Aha, är det så det är? Testade med min 13 Pro, så kan stämma

Permalänk
Medlem

Jag är lite lost här, just nu bland senaste samtalslistan så ser jag alla olika samtal från diverse appar. Hur tar jag bort det? Vill endast ha från telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag är lite lost här, just nu bland senaste samtalslistan så ser jag alla olika samtal från diverse appar. Hur tar jag bort det? Vill endast ha från telefonen.

Det gör du i varje app - heter ”integrated dialing” i Skype om jag minns rätt. Stäng av den.

Detta går dock INTE att göra i MS Teams - Teams lägger in sina samtal i samtalskostnaden vare sig man vill eller inte. Det finns typ 20 feedback requests om detta hos Microsoft, men de verkar ignorera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Det gör du i varje app - heter ”integrated dialing” i Skype om jag minns rätt. Stäng av den.

Detta går dock INTE att göra i MS Teams - Teams lägger in sina samtal i samtalskostnaden vare sig man vill eller inte. Det finns typ 20 feedback requests om detta hos Microsoft, men de verkar ignorera dem.

Tack verkligen jag ska kolla!

Men är det alltså i själva apparna eller i varje app bland inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Tack verkligen jag ska kolla!

Men är det alltså i själva apparna eller i varje app bland inställningar?

Det kan appen bestämma själv, men det vanligaste är att det är i Inställningar under appens namn. Det borde naturligtvis vara under Inställningar -> Telefon och sen en lista med appar så att man får den inställningen gratis utan att apptillverkaren behöver göra något, men tyvärr har Apple inte gjort det så.

Permalänk
Medlem

Tack jag kollar!