6700K / 16GB / 2x256GB (komplett kubdator m. Win 10 Pro)

Permalänk
Medlem

6700K / 16GB / 2x256GB (komplett kubdator m. Win 10 Pro)

Har en dator med följande specifikationer till salu:

CPU: Intel I7 6700K
CPU-kylare: Noctua D15
GPU: Inbyggd, Intel HD530
Moderkort: Gigabyte Z170 K3 Gaming
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz CL15
SSD: 2x256GB (960 Evo + 860 Evo)
PSU: CoolerMaster G750M Bronze
Chassi: CoolerMaster HAF XB Evo
OS: Färskt Windows 10 Pro ver. 21H2

Det mesta är inköpt 2016, nätagget och chassit är ev. äldre medans RAM är inköpt 2018. PSUn fungerar, men fläkten låter trött.
Jag kan tänka mig att sälja den i delar om jag får betydligt bättre bud den vägen, men jag har precis byggt ihop den ifrån delar för att funktionstesta allt så tröskeln är rätt hög.
Vid möte så möts jag gärna upp centralt i Uppsala. Jag undviker gärna att skicka det, men kartonger för allt finns så att det är möjligt. Kommer det till att skicka så:
- Gäller förhandsbetalninig
- Jag gör mitt bästa för minimera risken för fraktskador, men kan inte lova något om hela datorn ska skickas.
- Mottagaren står för frakten

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 000 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Nytt bud: 2 100 kr +frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Tänkte låta den ligga uppe några dagar till. Notera att D15-kylaren är tung och att vanliga butiker inte tillåter den vid köp av hela datorer just p.g.a. risken för fraktskador. Jag kommer att avmontera fläktarna och fästa i underdelen av chassit för att reducera vikten på moderkortet, men radiatorn i sig väger också en del.

Permalänk

2300+frakt

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Buden är noterade och intressanta. Jag kommer att vara lite upptagen imorgon med lite andra försäljningar, men håller koll på den här och tänka börja avsluta den imorgon kväll. Jag kollade på chassit en gång till och är lite osäker på om jag var för snabb med att säga att det gick att fästa fläktarna i nedre delen av chassit. Utöver det så är de svårt att kila in på sidorna utan att riskera att de för sig en smäll i frakten. Tänkte att jag tar detaljerna med den som går vidare, men fundera gärna på om det är värt att skicka fläktarna separat eller skicka monterat på radiatorn.

Jag tror att det är bäst att skicka den separat och som morot för det så jag har ett par överblivna Corsair SP120-fläktar (high pressure) som jag tänkte trycka in i fronten för att ersätta orginalfläktarna, men kom aldrig till det. Skulle kunna skicka med den så blir det andra paketet ett paket värt namnet.

Permalänk
Medlem

2400 avhämtning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfrozen:

2400 avhämtning

Skriver dig ett PM!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad