Snabbtest: Grafikprestanda i God of War

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

För de som haft problem med minnesläckor i God of War så ska tydligen dessa (enligt utvecklarna) vara lösta med Patch 1.03 som släpptes under gårdagen.

Jag trodde först jag var förskonad från detta fenomen men efter att ha haft en extra lång sittning i veckan så märkte jag också av det. Vid sittning på 1-2 timmar så hann den nog inte fylla alla 16gb :). Ska bli skönt att slippa tänka på det hur som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Någon som vet hur det flyter på med DLSS aktiverat?

Riktigt bra. Har kört med DLSS inställt på quality (1080p) hela tiden i 50+ timmar och det ser bra ut och det ger mig typ 30fps extra ställt mot native 3840x2160.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Riktigt bra. Har kört med DLSS inställt på quality (1080p) hela tiden i 50+ timmar och det ser bra ut och det ger mig typ 30fps extra ställt mot native 3840x2160.

Jag är ganska säker på att quality dlss inte är 1080p i native 3840x2160, utan någonstans mellan 1440p och 2160p (det står i menyn om du kollar). Men håller med om att det funkar bra, ser i princip lika bra ut som native, och markant ökar fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Jag är ganska säker på att quality dlss inte är 1080p i native 3840x2160, utan någonstans mellan 1440p och 2160p (det står i menyn om du kollar). Men håller med om att det funkar bra, ser i princip lika bra ut som native, och markant ökar fps.

My bad, osäker nu på vad den heter, kan vara preformance men den ligger på 1080p iaf.

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av RoxonMicke:

My bad, osäker nu på vad den heter, kan vara preformance men den ligger på 1080p iaf.

Jepp, "Performance" är 1080p när målupplösningen är 4K UHD.