Permalänk
Medlem

Lämna in laptop för batteribyte.

Har en Surface Book 2 (billigaste versionen) som har en del år på nacken, den fungerar utmärkt och duger för mina behov då jag mest haft den för att streama serie på nattygsbordet. Men jag kommer eventuellt börja plugga till hösten och kommer antagligen börja använda den mycket mer.
Dock så är batteritiden på den ganska dålig vid det här laget, arbetar jag på den, dvs läsa, skriva och enklare programmeringsuppgifter så klarar den inte mycket mer än kanske 3-4h på batteri.

Jag har bytt batteri på flera laptops själv för i tiden men när det kommer till att bända upp limmade chassin så känner jag lite... nja...

så den stora frågan är, finns det ställen man kan lämna in datorn på för att få detta gjort och då menar jag seriösa ställen med bra leverantörer och garantier. Inte någon av dessa "mobil/dator"(penningtvätt) butiker som ligger på hörnet i ditt lokala kvarter och har solblekta lådor med grafikkort från 2004 i skyltfönstret och förfarande säljer 64Kbit SRAM minnen samt har en fyndlåda med elkablar till skrivare.

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Tror dessvärre att du behöver skicka in laptopen till Microsoft själva, klicka runt här så får du ett kostnadsförslag:

account.microsoft.com/devices

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tror dessvärre att du behöver skicka in laptopen till Microsoft själva, klicka runt här så får du ett kostnadsförslag:

account.microsoft.com/devices

Tack.

men ouch... nja
6330kr för att skicka in den på service... jag köpte den begagnad för 2år sedan för 7000kr. då är det billigare att köpa en ny bärbar med bättre prestanda än den här.

kan beställa batteriet löst för runt 500-1000kr så kanske är värt att försöka göra det själv eller bara köpa en ny eller en bättre begagnad om man misslyckas

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Det är värt att byta själv. Lär man sig hur man pillar med elektronik och byta batterier så blir det bara enklare (och billigare) i längden. Har bytt batterier i ett antal telefoner och laptops redan, där speciellt telefonerna varit modeller med lim istället för skruvar. Gör lite efterforskningar på hur man öppnar just din modell (finns säkert på ifixit).

Permalänk
Medlem
Skrivet av str85:

Tack.

men ouch... nja
6330kr för att skicka in den på service... jag köpte den begagnad för 2år sedan för 7000kr. då är det billigare att köpa en ny bärbar med bättre prestanda än den här.

kan beställa batteriet löst för runt 500-1000kr så kanske är värt att försöka göra det själv eller bara köpa en ny eller en bättre begagnad om man misslyckas

Herrejösses. Dags för billiga ersättningsbatterier och hårfön 😂

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |