Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Hoppas dom säljer MK8 på rea nån gång snart så man kan plocka det för DLC paketet. Har det redan på Wii U så vill egentligen inte behöva köpa det och speciellt inte till fullpris.

De kommer nog sälja det för fullpris även när "Switch 2" släppts om flera år så ligg inte sömnlös över den vänta du. Tidigare titlar har legat kvar på samma pris åratal efter de släppts så det ska du nog inte förvänta dig hända inom kort. Eller alls. Snarare att det blir dyrare med tiden när det blir retro.

Permalänk
Medlem

Ny (fri) uppdatering till Metroid Dread med både svårare och enklare svårighetsgrad för alla spelare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Hoppas dom säljer MK8 på rea nån gång snart så man kan plocka det för DLC paketet. Har det redan på Wii U så vill egentligen inte behöva köpa det och speciellt inte till fullpris.

Såg nu att Mario Kart 8 Deluxe faktiskt är på rea på eShop för 399 kr så att köpa nu går väl bra. Fram till 20/2. Som jag skrev tidigare har Elgiganten för 449 kr å Amazon för 417 kr om man föredrar fysisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Såg nu att Mario Kart 8 Deluxe faktiskt är på rea på eShop för 399 kr så att köpa nu går väl bra. Fram till 20/2. Som jag skrev tidigare har Elgiganten för 449 kr å Amazon för 417 kr om man föredrar fysisk.

Ah, såg att de skulle ha någon rea-festival nu i dagarna, är det den som dragit igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Japp, med släpp i September 2022 också!

Jag tyckte jag såg både Melia och Nia i trailern, dessutom miljöer från både XB1 och 2. Hoppas de får ihop allt riktigt bra nu bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Ah, såg att de skulle ha någon rea-festival nu i dagarna, är det den som dragit igång?

Nja den börjar kl 15 idag men de kanske drog igång Mario Kart 8 rabatten tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Nja den börjar kl 15 idag men de kanske drog igång Mario Kart 8 rabatten tidigare.

Aha, trevligt vilket som! Riktigt lågt för en sådan titel och lär inte bli billigare direkt. Om en inte har tur och hittar någon super rea nånstans.

Permalänk
Medlem

Nån som provat på att modda sin Switch? Funkar det? Med dagens mjukvara?
Eller är det krångligt? Med alla uppdateringar som kommer hela tiden?
Kanske måste vara offline jämt?
Är ni nöjda? Eller hade ni föredragit att bara köpa spel som vanligt?
Mest nyfiken på hur hårdvaran fungerar

Permalänk
Medlem

För Switch Online-prenumeranter kommer ju dessa pärlor också!

Permalänk
Konsolgrävare

Riktigt bra Direct faktiskt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Om ni hittar fler bra spel (fysiska) på rea så skriv det gärna här. De förra tipsen var riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Riktigt bra Direct faktiskt!

Håller med där! Kul med flera saker till inköpslistan.
Alltid kul med mer om Triangle Strategy. Det spelet har varit givet köp för mig ända sen jag först hörde att de jobbade på ett SRPG-Octopath.
Live A Live såg trevligt ut och det kanske blir bra läge att äntligen spela Chrono Cross!
MK8-banor, nytt xenoblade och annat gott var också bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Jag har moddat ett par. Dock krävs en gen1 för att enkelt utföra det. Nyare kräver chip.
Väldigt enkelt, smidigt och framförallt billigt. Speciellt om du inte bryr dig om onlinedelarna. Du kan spela online så länge du enbart använder dig av köpta produkter. CFW behöver inte användas enbart för att ladda ner olagligheter.
Det funkar fint med senaste firmware.

Permalänk
Medlem

Ganska bra direkt ändå, men tveksamt om det blir ett köp på något annat än Kirby, som jag tror kan passa kidsen.

Mario Kart 9 tror jag dröjer flera år. Jag tror de kört fast lite. Hur ska man utveckla spelet, särskilt på den hårdvara som finns? Dessutom finns kanske inte incitamentet finns då det fortfarande säljer som smör och driver försäljningen av Switch.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levandebild:

Efter Wii U-floppen och Switch-succén tror jag inte de kommer stressa vidare med ny konsol redan nästa år. Tror det blir en Switch-titel... alternativt att det dröjer ett bra tag och blir releasespel till "Switch 2" men då pratar vi nog 2-3 år bort.

Kan vara bra att redigera in att MK8 Booster Course Pack ingår med årsprenumeration på Nintendo Switch Online Expansion!

Vad de kan göra utan att egentligen påbörja en ny generation är ju att ge lite mer kraft så att den fixar 1080p även i portabelt läge, med en skärm som matchar då förstås. Alltså typ en Switch Pro eller vad de nu skulle kalla den. Alla spel (eller?) ger ju mer kraft i dockat läge så de är ju redan förberedda liksom. Sen kan de förstås para det med någon smart uppskalning i dockat läge, så man får "4K" eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

CFW behöver inte användas enbart för att ladda ner olagligheter.
Det funkar fint med senaste firmware.

Är smått sugen på att modda min gen1 Switch. Främst för att kunna göra backups av sparfiler samt kunna köra "snäll" homebrew som ScummVM, emulatorer etc. Är gammal GBAtemp-räv här (från just GBA-tiden)

Hoppas fortfarande på exploit för Switch Lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Det jag är mest nöjd med är SysDVR, vilket gör att jag kan streama skärmen över wifi till datorn för t.ex twitch, samt MissionControl och sys-con, vilket gör att jag kan använda mina pc-kontroller utan någon extern hårdvara

Permalänk
Medlem

Har försökt få trådlösa lurar att lira, ett par Sennheiser samt ett par Sony WH-XB900N. Jag får ut ljud i dom, men när man kör Fortnite så verkar inte micen funka.
Nån som vet hur man kan kolla/lösa det?
Grabben har kört med telefonen häromdagen när han provade co-op, men det går ju såklart inte i längden.
Har kollat runt efter något ljudtest i Switch-menyerna men kan inte hitta nåt.

Kom på jag har en bluetooth-dongle till Sennheiserlurarna, kanske kan testa den sen när jag kommer hem. Men tycker väl att det borde finnas stöd för mic på bluetooth på Switch?

Permalänk
Medlem

Intressant att Valve väljer att porta Portal-spelen till Switch samtidigt som de är i full fart med att lansera sin egen "Switch-utmanare", det var nog det mest otippade från gårdagens Direct. Nästan så man undrar om de gör det bara för att ha något av deras egna spel att jämföra Switch mot Deck med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Billigt lär de tyvärr aldrig bli då det är ett Mario spel, kanske om några år på utförsäljning när MK9 kommer ut. För ett år sen var det på rea på eShop för 399 och enligt prisjakt har det varit som billigast på 399 för fysiska med. Just nu har Elgiganten det för 449 kr å Amazon för 417 kr, mycket billigare än så blir de nog inte på ett par år :/

Aa tror de väntar till 2025-26 med MK9 och kör det som ett release spel för att boosta "Switch 2" försäljningen.

Ja precis det var ju 399 jag hoppades på (bättre blir det ju aldrig på eshop tyvärr) och det var ju trevligt att det blev precis så nu direkt, blev ett köp.

Jag är däremot lite orolig att dom ska satsa mer på kvantitet än kvalitet när det gäller dom nya DLC banorna. DLC till MK8 var ju bland dom bästa och snyggaste banorna till MK8 och hade hellre haft lite färre och välgjorda banor (och lite nya) istället för många gamla. Förhoppningsvis är dom väl remastrade.

Gissar också på MK9 till Switch 2 nu när dom har en 2 årig plan för MK8D.

Man behöver en amiibo för att föra över Mii från Wii U till Switch tydligen, är det bara utseendet på Mii man får med då eller är det historik och statistik eller annat också?

Spelar vald Mii någon roll utöver utseendet i MK8D?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Intressant att man kan svinga sina joy-cons som lightsabern! Och att man kan utmana sina vänner på duell!

Permalänk
Medlem

Verkar som LEGO gör Smash Bros och Mario Kart-utmanare!

Permalänk
Medlem

Älskar den grafiska stilen i denna. Kommer nog köpa bara därför.

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt med lite WW2-zombieslakt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Har försökt få trådlösa lurar att lira, ett par Sennheiser samt ett par Sony WH-XB900N. Jag får ut ljud i dom, men när man kör Fortnite så verkar inte micen funka.
Nån som vet hur man kan kolla/lösa det?
Grabben har kört med telefonen häromdagen när han provade co-op, men det går ju såklart inte i längden.
Har kollat runt efter något ljudtest i Switch-menyerna men kan inte hitta nåt.

Kom på jag har en bluetooth-dongle till Sennheiserlurarna, kanske kan testa den sen när jag kommer hem. Men tycker väl att det borde finnas stöd för mic på bluetooth på Switch?

Jag tror mig minnas att det står att man inte kan använda mic genom bluetooth när man parkopplar hörlurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Jag tror mig minnas att det står att man inte kan använda mic genom bluetooth när man parkopplar hörlurarna.

Ok så ska man köra med mic så är det trådat som gäller då?
Låter ju otroligt 2003 att inte kunna köra bluetooth, vad tänkte Nintendo där egentligen 🙈

Eller funkar det med någon speciell dongle? Testade med den till Sennheiserlurarna, gick att para dom men Nintendot skickade inte ut något ljud i dom.

Permalänk
Medlem

Mic-funktionen är väl bara genom mobilappen det fungerar? Ganska säker på det i alla fall. Så kör genom den så kommer du få ljud och kunna prata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

Ok så ska man köra med mic så är det trådat som gäller då?
Låter ju otroligt 2003 att inte kunna köra bluetooth, vad tänkte Nintendo där egentligen 🙈

Eller funkar det med någon speciell dongle? Testade med den till Sennheiserlurarna, gick att para dom men Nintendot skickade inte ut något ljud i dom.

Osäker på hur trådat fungerar men all röstchat sker ju igenom nintendo appen på mobilen. Liknande spel som Fortnite använder egen in-game chat.

Permalänk
Medlem

Nu är då tillsist den "definitiva" trilogin ute till SW!