SweClockers nominerar årets datorbutik

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av pine-orange:

Ja du. Det är inte Inets fel att det är grafikkortsbrist och det är inget de kan göra någonting åt heller

Jag har ingen favoritbutik, jag köper där det är billigast.

Det kan man också förstå, men de kan förklara om jag sätts längst bort i kön från redan beställda grafikkort eller om det skickas till leverantören etc. Det är bristen på information som gör att jag väljer att inte skicka in den.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Webhallen

bra sortiment (verkar dock ha krympt speciellt under "Leksaker & Hobby" kategorin)
snabb leverans, bra priser, roligt medlemsystem.

Permalänk
Medlem

självklart Inet

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Inet
Bra priser, bra lagersaldon och grymma leveranstider.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Finns bara en som är värdig.
Netonnet, bäst priser och i särklass bäst support med god marginal mot konkurensen.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Svårt val! Mitt svar landar nog på Inet. Men jag är väl medveten om att de inte har bäst ordinarie priser på allt. Men pingvinstången får vågen att tippa över.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Handlar det om några hundralappar hit eller dit så skyr jag priset som pesten, vad spelar det för roll om jag ger 15000kr eller 16000kr i sista slutändan? Då är det;

Kundservice, kundbemötande, kunnighet, hjälpsamhet, lyhördhet och enkel eventuell reklamation som måste *svordom* i mig vara mer värt än några hundralappar!

Inet för att de är så folkliga och trevliga.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Webhallen, för att dom hade bra kommunikation gällande 3080 leveranserna.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Amazon.se

Snabbare leveranstid är svårt att hitta.
Deras kundservice i form av en robot utmärker sig jämfört med många svenska återförsäljare.
Är jag osäker på en produkts kvalité som exempelvis Razer, då väljer jag att beställa hos amazon. De är väldigt godtrogna till en när man reklamerar en vara och tramsar inte.

Om inte amazon nu räknas in så är det Inet som får min röst. Charmigare levande kundtjänst får man leta efter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inet ftw!

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.

Permalänk
Medlem

Netonnet för att deras returpolicy är gudomlig och utmanar andra butiker att fortsätta bete sig som människor

Permalänk
Medlem

Jag gillar både Webhallen och Inet. Vi skall vara glada över att båda finns kvar på marknaden och är starka konkurrenter.

Men i år väljer jag Webhallen på grund av att deras satsning på Streamhjälpen varje år är riktigt kul och deras medlemssystem är genialt. Sedan har de ett bredare sortiment där Inet är mer nischat.

Inet har ju börjat med ett medlemssystem, men det är än så länge helt meningslöst och ger inga direkta medlemsförmåner. Hoppas de satsar mer på den biten, för jag gillar att samla mina köp och vara lojal kund i den mån det inte är direkt motsägelsefullt.

Men varför tävlingen anordnas är ju nästan av akademiskt intresse då Inet vunnit varje år. Inte oförtjänt, men jag tror det har skadat tävlingens status. Lite som längdskidåkning utanför Norge och specifika delar av norrland.

Permalänk
Medlem

Jag vill nominera Inet!
Snabba leveranser
Bra priser
Bra support
Och trevlig hemsida

//Tobbe

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk

Inet
Mina upplevelser:
Trevlig personal i supporten. Snabba leveranser.

Permalänk
Medlem

Inet

Har alltid fungerat bra för mig och eventuella problem löses utan strul.

Permalänk
Musikälskare

Inet vinner som vanligt MEN det vore sjukt skoj att se någon annan på tronen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flashen:

Inet vinner som vanligt MEN det vore sjukt skoj att se någon annan på tronen

Känns som att NetonNet knappar in, fler som gillar dom än jag trodde. En andraplats kanske? De är ju väldigt generösa med öppet köp och bra utbud av butiker.

Webhallen känns som att de tappat.

Permalänk

1: NetOnNet. Lokala lagershopar åka och hämta, 90 dagars öppet köp/ångerrätt, Bra priser.
2: Komplett. Köpte dator och skärm där. Snabba leveranser, Bra support/kundservice.
3: Inet. Bra utbud, Snabba leveranser, Bra hemsida.

Visa signatur

🧔🏻 ⚙️Fractal Design Meshify C TG white ⚙️Asus ROG Strix B550-E Gaming ⚙️Zotac GeForce RTX 3060 AMP White Edition ⚙️Acer Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz (2x27") ⚙️Amd Ryzen 9 5900X ⚙️Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD ⚙️HyperX Fury RGB DDR4 32GB (2x16GB) ⚙️Seagate BarraCuda 2TB 3.5'' HDD ⚙️Western Digital EX 14TB HDD ⚙️Cooler Master Hyper 212 ⚙️Cooler Master Sickleflow 120mm ARGB 5st ⚙️Corsair TX650M PSU ⚙️Canon i-Sensys MF643CDW ⚙️Logi C920s PRO HD ⚙️Logi G915 Tactile ⚙️Logi G703 ⚙️Logi G PowerPlay ⚙️Win 11 installerad.

Permalänk
Medlem

Jämnt lopp mellan Kompletts vansinnigt snabba leveranser och Netonnets fysiska butiker.

Permalänk
Medlem

Inet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jaha grattis Inet till vinsten för femtioelfte året i rad. Tänk vad långt man kan komma med godis till barnen och snabba leveranser. Men tycker jag det är värt märkbart högre pris än konkurrenterna? Nej.

Netonnet vill jag nominera. Billigt och kunnig nördig personal i butikerna om man behöver hjälp.

Ja, tar man selektivt in information kan man komma fram till vilka slutsatser som helst. Tycker det är riktigt tråkig attityd att kalla alla som inte håller med dig för barn.

Permalänk

Inet!

Visa signatur

🖥️ • Ryzen7 5800X + NH-D15 • STRIX B350-F • 32GB 3200MHz • 970 Evo+ M2 1TB • Corsair RM1000X • Define 7 Compact • Gigabyte RTX3070 Aorus Master • Samsung Odyssey G7 32" 240hz 1440p
⌨️ • Logitech MX Mechanical Mini 🖱️ • Logitech G Pro X Superlight
🔈 • RØDE AI-1 • Edifier R1600 TIII 🎧 • Sony MDR7506

Permalänk
Medlem

Inet !

Visa signatur

6700K@4.6Ghz@1.365V, Noctua NH-D14, MSI Z170A M7, MSI GeForce 1080Ti

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt lite besviken på inet lär jag skulle beställa hårddiskar till min kas nyligen. Fick bara lov att köpa en seagate irenwolf 4tb per hushåll. Av en hårddisk ämnad för nas? Dessutom stog det 50+ i lager. Fattar förfarande inte varför det var så..
Å andra sidan hanterade de reklamation av mitt 2070 väldigt snyggt. Inte ett självklart val i år, men vet inte riktigt vem som skulle vara bästa utmanaren heller.

Permalänk
Medlem

Man får ju inte nominera utlänska butiker, men Finska jimms.fi och Multitronic.fi är mina favoriter iaf. snabb leverans, snabbare än snabbast service och trevlig personal.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Permalänk

Inet

Pga deras Kundservice, serviceärenden och snabba leveranser. Dom löser det mesta på chatten som är öppen helger som kvällar. Aldrig några problem att få grejer utbytta. Priserna är långt ifrån bäst, men det är ändå tillräckligt nära för det ska va värt att lägga 5-10% mer att handla därifrån.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Inet.

Inte för att jag alltid köper mina grejer där. Utan endast av den enkla anledningen att dom har alla nödvändiga specifikationer när det kommer till moderkort o.s.v. Något t.ex. Webhallen inte har.

Senast när jag köpte EK AIO Elite så fick jag dessutom två stycken godisstänger av den enkla anledningen att LGA1700-uppgraderingen, som egentligen ingick i köpet, kom i en separat box med en bonusstång i sig!!!

Dom vet vad man vill ha när man är i färd att bygga en dator och jag är inte smårmutad.

Sen har dom även en Youtube-kanal som faktiskt är informativ och som inte känns som att dom försöker sälja skit. Och Johan är ju både rolig, har grym karisma och ett fantastiskt blont flödande hår som gjort för bioduken!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Förbaskat svårt faktiskt. Inte helt lätt välja.

Lutar dock åt Netonnet faktiskt. Bästa priserna på det jag sökt och snabba leveranser. Alla köp har kommit hem till min dörr dagen efter.

Vill dock ge en eloge till Webhallen också som jag fick köpa mitt suveräna grafikkort av, till ett för tidpunkten mycket fördelaktigt pris, via deras kontakt här på Sweclockers. Hade garanterat inte köpt nytt ännu utan det. Också snabba leveranser för det jag köpt.

Inet är jag också väldigt nöjd med. När min T300 tvärdog var det inga som helst diskussioner, de bytte den bara rakt av. De har också haft snabba leveranser. Pingvinstången struntar jag för övrigt blankt i, kan ändå inte äta dem.

Så ja, väldigt svårt välja någon men jag landar till slut på Netonnet.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2