Windows 10 Taskbar, aktivitetsfältet har blivit delvis på engelska?

Permalänk

Windows 10 Taskbar, aktivitetsfältet har blivit delvis på engelska?

Windows 10 Taskbar, aktivitetsfältet har delvis blivit på engelska? Mitt Windows 10 Taskbar, aktivitetsfältet har delvis blivit på engelska visa saker står på svenska och andra på engelska helt plötsligt. Har provat starta om datorn och det är fortfarande på svengelska. Googlat och enligt vad jag kommit fram till måste jag installera om Windows 10? Otroligt dåligt att Windows 10 har såna här buggar har för mig att Windows 7 hade något liknade bugg. Någon som vet om det går fixa eller måste man installera om Windows 10.

Permalänk
Medlem

De är inte Windows som är på engelska och du har något program i taskbar som är på Svenska?
En bild kanske skulle förklara bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Windows 10 Taskbar, aktivitetsfältet har delvis blivit på engelska? Mitt Windows 10 Taskbar, aktivitetsfältet har delvis blivit på engelska visa saker står på svenska och andra på engelska helt plötsligt. Har provat starta om datorn och det är fortfarande på svengelska. Googlat och enligt vad jag kommit fram till måste jag installera om Windows 10? Otroligt dåligt att Windows 10 har såna här buggar har för mig att Windows 7 hade något liknade bugg. Någon som vet om det går fixa eller måste man installera om Windows 10.

Samma sak hos mig idag.

Permalänk
Medlem

Använder Windows 10 Pro svenskt. Så här ser det ut under min aktivitetsfält.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Märkte även detta tidigare men glömde posta inlägget. Under startmenyn så indikerar detta med utan ikon för Edge.

Är det fler som har detta under sin startmeny?

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Hej
Har en maskin med samma problem :/
Nice one MICROsoft

//DK

Permalänk
Medlem

Ni använder ingen annan startmeny än Microsofts egen startmeny som ställt till det?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har två språk integerade i min installation (Svenska, Kinesiska Traditionell, Taiwan)
Hela mitt Windows är på Engelska men MS Store och apparna är korkat nog på Svenska, det har typ "alltid" varit så. Hur löser man det?

Edit 11/5-22: Uppdatera appar hela tiden eller integrera allt

Permalänk
Medlem

Två av mina fyra datorer som är igång visar samma skumma svengelska...alla med senaste uppdateringar Win10 PRO
Jag har ingen koll på när det kom...borde vara en av senaste uppdateringarna som var på engelska...stör inte så mycket...men kan vara lite enerverande för folk med sämre språkbegåvning i engelska...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Samma sak här på 4 av mina Win10 PRO svenska installationer, vet inte heller när det dök upp men misstänker att det är från den senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ni använder ingen annan startmeny än Microsofts egen startmeny som ställt till det?

Svar nej. Använder standard som medföljer Windows 10.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Det är den senaste funktionsuppdateringen från Microsoft som gjort Aktivitetsfältet delvis på Engelska. Dock så har jag ingen lösning ännu på problemet då man inte kan ändra språk på själva aktivitetsfältet.

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Samma hos mig och det blev så efter att dessa installerades. Alla 2022-02-12. Innan dess var det endast svenska i Aktivitetsfältet. På både Win PRO och HOME versioner.

Säkerhetsuppdatering för Microsoft Windows KB5010342
Uppdatering för Microsoft Windows KB5009467
Servicing Stack 10.0.19041.1525

Permalänk
Medlem

Gud vad skönt att jag hittade denna tråd. Ville göra en tråd om det men skönt att det redan fanns. Märkte det idag att det var på detta vis. Superskumt :S

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Samma hos mig

Permalänk
Medlem

Samma hos mig på min Win 10 pro!
Verkar bara vara taskbaren... Skumt!
(och jag har inga andra språk installerade än svenska)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Samma problem här, bara taskbaren också. Alla inställningar på svenska Win 10 Home. Skönt att man slapp skapa en ny tråd, och skönt att veta att man inte är ensam om problemet! Märkte det idag, men misstänker att det kom med senaste uppdateringen för några dagar sen.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk

Jodå, samma här. Inte för att engelska är något problem i sig, men det ser rätt ”billigt” ut med icke-svenska textsträngar helt plötsligt då allt varit inställt på svenska sedan installationsdag 1 för flera år sedan.
Men det är klart, adekvat buggkontroll är ju för mycket begärt av ett multimiljarddollarföretag... :-/

Visa signatur

Bättre obscent än aldrig.

Permalänk

Skönt att inte vara ensam med problemet haha. Har uppdaterat mitt Windows 10 nu igen med en ny uppdatering som kom idag men det är fortfarande delvis på engelska. Känns inte som Microsoft kommer göra något åt saken.

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att kolla upp detta och jag har precis samma problem. Spännande.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyrusG:

Använder Windows 10 Pro svenskt. Så här ser det ut under min aktivitetsfält.

https://i.imgur.com/uqrWVjj.png

Samma här men gäller även Startknappen och notifieringsfältet på min ena burk !

https://drive.google.com/file/d/1tN0XqOSpFwSZwfci21HWpvSE2WIi...

https://drive.google.com/file/d/1JmUYE5WirfK90T76H7WNHGAa0OpP...

https://drive.google.com/file/d/1WyY14GvufBq1AcpeEZ1RavFa1H7J...

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara en oerhört svår nöt att knäcka det här !

Inte ens MICROSOFT's egna experter har kunnat lösa det än !

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Jag har två datorer och brorsan har en med exakt samma "problem" !

När jag hämtade en backup för ett tag sedan så var alla menyer på Svenska ( på bägge datorerna ).
När jag sedan efter en tid kollade hade också den ändrats till delvis Engelska !
Två olika datorer som har helt olika uppgifter med olika program !

Mycket mystiskt !

Permalänk

Jag råkade ut för exakt samma sak idag när jag drog igång datorn.
Tänkte tillbaka på gårdagen o kom på att jag hade installerat netspeedmonitor. Avinstallerade den o allt var på svenska igen.....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RickyRick:

Jag råkade ut för exakt samma sak idag när jag drog igång datorn.
Tänkte tillbaka på gårdagen o kom på att jag hade installerat netspeedmonitor. Avinstallerade den o allt var på svenska igen.....

netspeedmonitor !!??

Kan du precisera ?

Permalänk
Skrivet av anon288685:

netspeedmonitor !!??

Kan du precisera ?

Japp jag installerade denna, som jag alltid gör på alla datorer:
https://netspeedmonitor.net/
Då fick jag precis samma problem som allt ovanstående med blandat engelska o svenska när jag högerklickar i aktivitetsfältet. Fick även samma problem när jag högerklickar i sökrutan. Har aldrig varit med om detta tidigare, vid installation av detta lilla fina program.
Allt blev ok efter avinstallationen...

Permalänk

En bekant till mig råkade ut för detta, med blandat språk, igår eftermiddag. Jag åkte hem till henne o kollade datorn. I Ccleaner kunde jag se:
Lokaliserat gränssnittspaket för svenska - Microsoft Corporation - 2022-02-26 - 19041.37.115.0
Det enda stället hon hade varit på var Microsoft Store.....

Permalänk

Om någon fortfarande har problem, så kan jag nu bekräfta, att det är ovanstående paket från Microsoft Store som ställer till det.
Jag avinstallerade paketet i Ccleaner och startade om datorn. Allt blev normalt igen. Man får strunta i att starta Microsoft Store till detta problem är löst.

Permalänk
Skrivet av RickyRick:

Om någon fortfarande har problem, så kan jag nu bekräfta, att det är ovanstående paket från Microsoft Store som ställer till det.
Jag avinstallerade paketet i Ccleaner och startade om datorn. Allt blev normalt igen. Man får strunta i att starta Microsoft Store till detta problem är löst.

Ok men Microsoft borde väl fixa detta med en ny patch tycker man? Då vi är många som har det på svengelska...

Permalänk
Skrivet av SvenskGaming:

Ok men Microsoft borde väl fixa detta med en ny patch tycker man? Då vi är många som har det på svengelska...

Tja, det kommer dom nog att göra. Men jag misstänker att detta kommer att klassas som väldigt lågprioriterat. Dröjer säkert månader innan / om man gör något åt det på Microsoft.
Bara ta bort paketet med Ccleaner så länge, och kör gärna en registerrensning med samma program direkt efter avinstallationen, och starta om datorn. Problemet är ur världen, så länge du inte använder Microsoft Store, för då kommer samma uppdatering tillbaka direkt....

Permalänk
Medlem

Så, nu är alla 7 datorer fixade med hjälp av ovan tips.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black