Underligt formade Sony-hörlurar dyker upp på webben

Permalänk
Melding Plague

Underligt formade Sony-hörlurar dyker upp på webben

Sony Linkbuds har en minst sagt spännande design med ihåliga öronsnäckor närmast liknande små däck.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas att de har ABEC-7!

Permalänk
Medlem

Kommer se ut som man har ett par landningsställ i öronen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Skulle påstå att merparten om inte alla true wireless hörlurar ser underliga ut - speciellt utanför öronen.

Permalänk
Medlem

Hål i mitten av öronsnäckan. Borde innebära noll ljudisolering och väldigt bra hear through. Skulle vara perfekt på kontoret och kunna prata med både folk på Teams samt kollegor runt omkring utan att behöva ta ur snäckorna.

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Hål i mitten av öronsnäckan. Borde innebära noll ljudisolering och väldigt bra hear through. Skulle vara perfekt på kontoret och kunna prata med både folk på Teams samt kollegor runt omkring utan att behöva ta ur snäckorna.

Och alla runt omkring hör vad man lyssnar på. Jag tycker det är rätt störande att höras andra musik konstant hela tiden och vill inte andra ska höra min musik.

Detta är ett komplicerat ämne som går tillbaka till hörselskydden. Många arbetare tycker mer ljuddämpande hörselskydd är bättre, men de hör inte ett skit. Och på arbetsplatser började de med microphone börja komma.
Där min poäng är att jag vill att hörlurarna ska dämpa superbra, sedan ska de ta in ljud med microphone.
Ett problem med superbra dämpning är såklart att det knappast är bra för örat om det sitter tätt och det är varmt så man får "kondens" i örat.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, vill ha trådlösa hörlurar men klarar inte av dom som går in i öronkanalen och måste kunna höra det omkring.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ser intressant ut, vill ha trådlösa hörlurar men klarar inte av dom som går in i öronkanalen och måste kunna höra det omkring.

Testat AfterShokz? (hemskt namn)
Väldigt bekväma, brukar glömma att jag har på mig dom och hör allt som vanligt runt omkring då de inte sitter i örat. De dämpar dock ingenting av samma skäl så man får akta sig med att försöka "överrösta" tunnelbanan eller liknande bullriga miljöer pga risk för hörselskador.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av twk:

Hoppas att de har ABEC-7!

Direkt avgörande om det ska bli en bra hjulklapp

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Skulle påstå att merparten om inte alla true wireless hörlurar ser underliga ut - speciellt utanför öronen.

Påminner mig om Sonys PFR-V1. Själva högtalaren sitter utanför örat med en "bas-båge" in i örat.

Jag skaffade dem under en period när jag var väldigt intresserad av kåp-resonansers inverkan på hörlursljud.
De låter väldigt rent och öppet, inom sina begränsningar avseende subbas och maximalt ljudtryck. Men allt spelas ju ut i rummet, och man ser ganska....udda....ut med dem på.

Skoj att Sony experimenterar såhär, detta kan bli lurar jag måste köpa!

Permalänk
Medlem

Har Sony ett samarbete Ahlgrens bilar - reservdelar? (Lakritsdäck)?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Finns ju inte på kartan att dessa skall ha någon vettig lågbasreproduktion utan digital EQ. Å andra sidan skulle det förvåna om inte Sony gjorde det. Å tredje sidan betyder det rimligen att max ljudtryck och distortion i basen antagligen är lite tveksam.

Är ju inte säkert att de alls är konstruerade för HiFi.

Permalänk
Medlem

Dessa va ju riktigt fula! Ska bli spännande och se hur dom presterar.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Ser forfarande bätter ut en hängande plastpinnar i öronen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hoppas att de har ABEC-7!

Heh. Var tvungen att googla den.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

snålt med spel tid mina enkla lurar har 8timmar sen en rejäl laddbox på 960mA

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Häftigt, kul med unika produkter. Jag söker något trådlöst med nackband och brusredusering som jag kan använda när jag kör motorcykel. Sony har WI-1000XM2 som ser passande ut. Men jag hoppas det kommer nya produkter till våren

Lanseringen är 15 feb kl 18
Announcing an 'Always on' sound gateway

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Hål i mitten av öronsnäckan. Borde innebära noll ljudisolering och väldigt bra hear through. Skulle vara perfekt på kontoret och kunna prata med både folk på Teams samt kollegor runt omkring utan att behöva ta ur snäckorna.

Finns ju "hearthrough" functionalitet på många som funkar hyffsat som släpper in ljud via mikrofonen. Har själv ett par Jabra Elite 75T som funkar ypperligt på den punkten, har du inställt reglaget på att ge högsta möjliga hearthrough så funkar det t.o.m. som en liten hörapparat så du hör saker och kring dig t.o.m. lite högre än vad du normalt hör, även kvalitén är förvånansvärt bra och påverkar inte ljudkvalitén förutom en aning bakgundsbrus när man drar upp hearthrough, på ett sätt känns musiken som det skulle ge bättre soundstage på något sätt men det kanske är bara en illusion av att man hör omgivningen. Iallafall bra funktionalitet när man är och motionerar och vill ändå höra trafiken runt sig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ser forfarande bätter ut en hängande plastpinnar i öronen.

Hehe, håller helt med

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut. Tyvärr är ju Sony duktiga på att ta applepriser för sina grejer.
Köpte ett par urbanista Stockholm till frun under hösten 2020 då hon haft sönder sina äpplelurar igen. Blev så imponerad på lurarna att jag beställde anc lurarna till mig själv för att ersätta mina JBL-lurar som jag inte var nöjd med. Har vart väldigt tillfredsställd på lurfronten senaste året.

JBL var nog en besvikelse då jag gick från Sonys stridsvangnssäkra teknik... Sony har alltid fungerat bra hos oss dyrt är det dock.

Surfade trådar lurar igår och hittade ett märke som jag beställde trådat av, house of Marley... Om jag blir nöjd så ser deras true wireless lurar väldigt fina ut. Just inear har jag börjat ta för vana att testa dom trådade först för att få en känsla för passform, skiljer otroligt mycket från ett märke till nästa.

Såg i tråden att någon använde lurar till spel... Jag föredrar overear till spel och där är mina JBL en självklarhet... Men jag gillar även fruns Logitech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

har du inställt reglaget på att ge högsta möjliga hearthrough så funkar det t.o.m. som en liten hörapparat så du hör saker och kring dig t.o.m. lite högre än vad du normalt hör,

Japp, det är skitkul då man kan "spionera" på folks samtal längre bort som man inte skulle hört annars. Inget jag brukar göra men har testat det några gånger med mina Bose

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Undrar hur säkert de här sitter i örat. Kan inte riktigt föreställa mig hur de kan sitta stadigt eller ge en säker positionering av elementet framför hörselgången (vilket kommer att vara kritiskt för frekvensgången). Om det funkar hyfsat så är det en välsignelse att slippa prega in något i hörselgången, det stimulerar alltid öronvaxproduktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Undrar hur säkert de här sitter i örat. Kan inte riktigt föreställa mig hur de kan sitta stadigt eller ge en säker positionering av elementet framför hörselgången (vilket kommer att vara kritiskt för frekvensgången). Om det funkar hyfsat så är det en välsignelse att slippa prega in något i hörselgången, det stimulerar alltid öronvaxproduktion.

Helt off topic, men du får en tumme upp för att du skriver prega

mvh en Skåning på landsflykt uppåt i landet.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Dom tycks antagligen vara planerade att "hjulet" ligger på öronsnibben.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av EntropyQ3:

Undrar hur säkert de här sitter i örat. Kan inte riktigt föreställa mig hur de kan sitta stadigt eller ge en säker positionering av elementet framför hörselgången (vilket kommer att vara kritiskt för frekvensgången). Om det funkar hyfsat så är det en välsignelse att slippa prega in något i hörselgången, det stimulerar alltid öronvaxproduktion.

Nej jag fattar verkligen inte heller hur de ska sitta kvar baserat på konstruktionen. Känns som att övre delen kommer bli alldeles för tung för att balansen ska funka? Men jag håller med om att det egentligen är skönt att slippa invadera hörselgångarna om man inte måste, det är typ det enda som tilltalar mig med "vanliga" Airpods.

Ska bli sjukt spännande att se bilder av hur de faktiskt sitter!

Permalänk
Skrivet av EntropyQ3:

Påminner mig om Sonys PFR-V1. Själva högtalaren sitter utanför örat med en "bas-båge" in i örat.
https://www.japantrendshop.com/img/sony/sony-pfr-v1-personal-speakers.jpg
Jag skaffade dem under en period när jag var väldigt intresserad av kåp-resonansers inverkan på hörlursljud.
De låter väldigt rent och öppet, inom sina begränsningar avseende subbas och maximalt ljudtryck. Men allt spelas ju ut i rummet, och man ser ganska....udda....ut med dem på.

Skoj att Sony experimenterar såhär, detta kan bli lurar jag måste köpa!

Jag har också ett par sådana, perfekt för allmänna kommunikationer och på kontor.
Ingen dämpning alls
Det borde inte kallas Personal eftersom man delar ljudet med alla
Lite jobbigt med bågen som sticker in i öronen.

Permalänk
Medlem

Konceptet är att naturligt höra omgivningen genom öppningen i lurarna och därav kan man alltid vara upkopplad. De pratar om musik, arbete, augmented reality (typ Pokemon Go), gaming och sist ett exempel hur en blind man navigerar med GPS genom lurarna. Det påminner lite om filmen "Her"

LinkBuds på Youtube
Produktsida

Permalänk
Medlem