Stol från SecretLab.eu returfråga
Beställde 24/1. Beräknad till måndag 1/2, som stod på trackingsidan fram till måndagen 1/2, då specifieringen försvann. På tisdagen 2/2 ringde jag TNT Sverige och frågade om de visste var min stol fanns nånstans, och efter en del om och men kom följande text upp på trackingsidan:
02/02/2022, 11:14 Shipment delayed in transit Recovery actions underway
De lät meddela att stolen var i bilen och leverans skulle ske innan 16.00 på tisdagen.
15.40 var jag påväg ut med ungarna och hade lite bråttom, så kom skåpbilen. Chauffören lät meddela att stolen hamnat hos en granne(som också tydligen väntade på en SecretLab, dock större storlek) och att grannen byggt upp stolen. Fick där i farten ta ställning till om jag ville ha stolen eller inte, att hon så isåf skulle hämta den från grannen. Behövde stolen och tänkte väl en snäll tanke att om jag tackar nej, så blir det mer problem för världen än om jag tar den och den passar mig. Tackade således JA. Förstod väl att det kunde bli problem men behövde något att sitta på i arbetet och att hur dålig kan servicen vara egentligen om det visar sig....
Chauffören hämtar stolen, jag får ingen låda och oklart vad annat jag inte fick, här kanske nån kan fylla i vad som kommer med för dokument när man köper en SecretLab-stol. Fick i en ICA-kasse lite verktyg och en folder med ingenting i.
Nu vill jag returnera stolen då den inte var så skön, men upplever SecretLab inte vara speciellt tillmötesgående i kommunikationen. Jag frågar om vem som ska stå för vad osv, men de hävdar att exakt allt är upp till mig, betala för allt och ordna egna lådor. Frågar om de kan skicka orginallådor åt mig så jag kan skicka på ett säkert sätt. De ger inga instruktioner med adresser eller annan info. Mailen utbyts med typ två dygn mellan varje, i snitt, och olika medhjälpare varje gång så det är känns meninglöst att försöka.
Kriterierna för återköp hos dem säger ska ske i original packaging.... att de annars drar av på värdet. Osvosv.
Orkar inte, känns så jävla meningslöst. Är det inte ett multimiljon-företag det rör sig om? Det känns inte alls som de vill hjälpa kunde öht, tvärtom, motarbeta.
Ursäkta röran