Quake IV concept art och modeller

Permalänk
Medlem

Quake 3 är ju inte så populärt längre. Ska dom inte bry sig om att ta förstaplatsen på MP-scenen igen? Väldigt konstigt i mitt tycke.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Är det ID Software som har gett ut de där bilderna då? Kan ju vara nån som tycker det är kul att modellera lite :).

Permalänk
Medlem

Q2 var skitbra i början men efter nån månad blev den omodern...Köpte spelet och körde den på min goa Voodoo2 Righteous 12MB (SKRYT). Gillade inte spelets multiplayer alls...Tråkig! Singeldelen var kul men blev man klar så orkade man inte spela igenom allt igen men snyggt var det iaf...färgat ljus!weee!!

Tror 4:an blir likadan...Snygg, varierande, rymdaktig och nu tom skrämmande och med massa idiotförklarade monster. När man är klar med spelet så kommer den bara hamna på hyllan och stå där så man kan visa kartongen till sina kompisar....Tror inte jag kommer spela om den iaf.

Hoppas ID överraskar oss och gör riktig bra MP för DoomIII. I början var det sagt att 4 pers ska kunna spela i co-op. Det hade jag verkligen uppskattat. Tycker INTE att varken DoomIII eller QIV ska vara som Q3. Det var för mycket bang bang och för mycket tävlingsaktig slakt :D. Det ska vara lite mer hjärna bakom spelet nu som i HL2. Inte bara skjuta på allt som rör sig...

Permalänk
Medlem

Artman: Att jämföra Quake med HL 2 tror jag inte är något man kan göra... då det är två olika typer av FPS.

Själv hoppas jag bara att det är moddvänligt, och har goda förutsättningar för ett bra MP. SP är ju självklart roligt också, men det är bara något som håller oftast en gång. Sedan blir det tråkigt. Multiplayer däremot gör spelen så att dom lever mycket längre

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

ser riktgt bra ut , bara jag som tycker att q1 var bättre än q2?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
bara jag som tycker att q1 var bättre än q2?

nej

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

det är ju tävlingskänslan man vill ha, finns inget roligare än två jämna lag i ctf.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Då ska vi sammanfatta vad LecToR sagt i denna tråd:
"Skit i sp, sp suger som fan, det är mp som gäller!"
"det är ju tävlingskänslan man vill ha, finns inget roligare än två jämna lag i ctf."

Gillar du det inte så varför inte hålla käft? Alla kanske inte gillar att springa efter en flagga!

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

jo men du vet inte vad quake är..

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

E det bara jag som tycker Q2 e det bästa i serien?

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk

Jävlar!! Jag är borta i några dagar så missar jag sånt här!

Nej, Q2 är ett av dom spelen jag kört mest. Dess SP var asskönt både när man spelade själv och coop. Vet inte hur många gånger jag har klarat det. Har läänge sett fram emot uppföljaren! Hur underbara bilder som helst.

Och att Q2 bara höll i en månad är skitsnack. Dess MP var ju stort i minst ett år. Det fanns hur många moddar som helst att köra. Weapons Factory var ju lugnt den bästa

Finns det inga gammla Q2 lirare i detta forumet? Fy skämms på er alla!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
jo men du vet inte vad quake är..

Jaså? Första gången jag spela det var ett demo 1996. Senast, en månad sen ungefär. Men ändå vet jag inte vad det är?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
jo men du vet inte vad quake är..

Något som är sant, det är att quake, det är inte CTF.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Quake 3 är ju inte så populärt längre. Ska dom inte bry sig om att ta förstaplatsen på MP-scenen igen? Väldigt konstigt i mitt tycke.

Q3 har aldrig haft förstaplattsen i MP, CS har alltid legat före Q3 och UT.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
Är det ID Software som har gett ut de där bilderna då? Kan ju vara nån som tycker det är kul att modellera lite :).

Eftersom Id inte gör spelet så lär det ju rimligtvis inte vara dom som läckt bilderna.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Artman: Att jämföra Quake med HL 2 tror jag inte är något man kan göra... då det är två olika typer av FPS.

Själv hoppas jag bara att det är moddvänligt, och har goda förutsättningar för ett bra MP. SP är ju självklart roligt också, men det är bara något som håller oftast en gång. Sedan blir det tråkigt. Multiplayer däremot gör spelen så att dom lever mycket längre

Lika modvänligt som D3, kanske mera. Sedan så är det ju en Id motor, dom är ju statistiskt sett ganska bra modvänliga.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
det är ju tävlingskänslan man vill ha, finns inget roligare än två jämna lag i ctf.

Spela nått spel med det då.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
ser riktgt bra ut , bara jag som tycker att q1 var bättre än q2?

Nej.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det var för mycket bang bang och för mycket tävlingsaktig slakt :D.

Det är ju sånt man vill ha, vill man spela megatråkiga SP-FPS-spel så kan man hålla sig till HL eller U2 och sånt krafs.

Annars håller jag med LecToR.

Sen lär jag tillägga att modellerna var grymt snygga men i slutskedet kommer spelet iaf se ut som skit då man tweakar bort allt det "snygga".

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Spela nått spel med det då.

jag spelar q3 ctf nu men det börjar bli ont om folk som spelar.. sen finns det inget annat kul spel. ut2k3 osv är skit.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Sen lär jag tillägga att modellerna var grymt snygga men i slutskedet kommer spelet iaf se ut som skit då man tweakar bort allt det "snygga".

ska själv spara pengar till Radeon 9800pro, så jag kommer att njuta av alla detaljer

Permalänk
Medlem

9800 pro kommer ju bara vara ett medium när det kommer ut...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

iofs.. får väl vänta på ett nytt kort då kanske 9900pro om ATi's nya krets heter så.

Permalänk
Medlem

Andrew Burnes på voodooextreme blev hotat av Ravensoft för att han postade nyheter om bilderna, han blev förbannad.

Update: You can't view them now because a) those links have been killed and b) I've just been threatened by a Ravensoft employee! Way to go guys!

Citat:

Remove that story about the q4 artwork immediately. Otherwise, you will be talking to id and ATVI's lawyers soon.

In future don't shoot the messenger and try to be a bit nicer. Oh and make sure your shit doesn't get leaked out in the first place.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

too late.;)

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem

oj, det var inte kul för honom, hehe...

jaja, om moderatorerna tycker att det är olämpligt att ha länkarna till bilderna i tråden så ta bort dom. Eller så får Annatar ta bort dom.

Permalänk
Medlem

Waga! Q1 var kul, Q2 var kul Spelade Q2 som en galning ett tag Samma sak med Q1 i och för sig

Permalänk
Medlem

Ohh. sweet, skall fan lägga en sida med bilderna med mohaha, sweet att bli åtalad för en sådan sak

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Ohh. sweet, skall fan lägga en sida med bilderna med mohaha, sweet att bli åtalad för en sådan sak

Det är status i sånt.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

WOW, vilket klipp!

Buy Quake IV with Doom III today! Buy Together Today: £53.98
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000066IUJ/ref=pd_ec...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|