Bättre alternativ till ChromeCast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme8001:

Kör du med ehternet adapter? Kan du beskriva hur du upplever skillnaden? Särskilt då hur responsiv den är samt hur laddtiden för att starta en video är; utan respektive med eth-adapter. Väldigt spännande att få höra :)😉

Jo kör med denna från Amazon.
https://www.amazon.se/Belkin-Ethernet-Ladeadapter-Ethernet-Da...
Enda problemet är att medföljande nätdelen till chromecasten inte orkar driva båda så fick ta en kraftigare.

Mycket mer responsivt och laddtid existerar inte längre (1000mbit fiber)

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tyvärr har du nog rätt.

Jepp, HDR var ingen bra ide heller, funka ett tag till igår när recivern fick spunk vid växling från HDR, svart o blinkande bild och ibland varning om HDCP 2.2 inte stödjs av TVn (vilket de gör) fick dra ut elen ur recivern så var den normal igen, men något är kokt nånstans,

Tror inte jag lägger mer energi på det, så mycket vet jag inte om jag tycker Dolby Vision ger egentligen, med Netflicx lirar det nog litet tag till om jag kör tv appen, och TVn blir nog en ny nästa BF tror jag , men gött veta det borde lira med Recivern iaf, de ska du ha tack för

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Jepp, HDR var ingen bra ide heller, funka ett tag till igår när recivern fick spunk vid växling från HDR, svart o blinkande bild och ibland varning om HDCP 2.2 inte stödjs av TVn (vilket de gör) fick dra ut elen ur recivern så var den normal igen, men något är kokt nånstans,

Tror inte jag lägger mer energi på det, så mycket vet jag inte om jag tycker Dolby Vision ger egentligen, med Netflicx lirar det nog litet tag till om jag kör tv appen, och TVn blir nog en ny nästa BF tror jag , men gött veta det borde lira med Recivern iaf, de ska du ha tack för

Varsågod. Ja man blir less på det när det inte funkar.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Chromecast Ultra, med ethernet, och jag tycker att det fungerar bra! Jag upplever inte att det tar så lång tid som du beskriver.