Skäggtrimmer 1mm utan tillbehör/kam ?

Permalänk

Skäggtrimmer 1mm utan tillbehör/kam ?

Den gamla har nu gett med sig så är ute efter en ny, men vill inte ha någon där jag tvingas använda tillbehör/kam för att få stubben på 1mm jag önskar. Svårfunnet och det jag finner är Brio beardscape men den är begränsad till den Amerikanska marknaden.

Tips efterfrågas, tack

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Rekordmedlem

På Philps ställer du stubblängden med en ratt mellan 0.5 och 10 mm.

https://www.philips.se/c-p/BT3206_14/beardtrimmer-series-3000...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det är alltså inget jag önskar mig som ovanstående har länkat, gärna en fast "yta" som är lägst 1mm

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Kolla upp ett märke som heterWahl.
Sedan finns det ett märke som jag inte minns namnet på, men de har siffran 69 eller om det var 96 i modellnamnet.

Själv köpte jag en Wahl(kommer inte ihåg namnet), med flera olika stycken.
Men kör man utan stycken så blir det alltid 0,5-1mm.

Permalänk
Medlem

Som Molgorain säger är Wahl ett bra märke att kika på, kan även tipsa om Andis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Kolla upp ett märke som heterWahl.
Sedan finns det ett märke som jag inte minns namnet på, men de har siffran 69 eller om det var 96 i modellnamnet.

Själv köpte jag en Wahl(kommer inte ihåg namnet), med flera olika stycken.
Men kör man utan stycken så blir det alltid 0,5-1mm.

Troligen "Oster" du tänker på?

Permalänk
Medlem

Moser ChromeStyle Pro klipper 0,7-1,3 mm och fungerar bra.

Visa signatur

MK Gigabyte Z68AP-D3, PSU Corsair HX 650W 80+, Corsair 16GB DDR3 1600MHz, CPU Core i5 2500K@4,2
Noctua NH-U12P , MSI GeForce GTX 780 , OCZ Agility 3 120gb, asus xonar D1, Fractal Design Arc Chassie

Permalänk
Medlem
Skrivet av skugga:

Troligen "Oster" du tänker på?

Precis vad jag tänkte på, men kom inte ihåg namnet på.
Tack!

Permalänk
Medlem

Köpte en Philips hårtrimmer själv, kör utan tillbehör på skägget 0,5mm och klipper håret med tillbehören.

Någon bättre lösning har jag inte haft tidigare. Avsevärt mycket billigare än rakmaskiner och bättre resultat och snabbare

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Om jag tolkar rätt så är du ute efter trimmer med utbytbara metallskär.

Det här är ett a5 skär i 1,2 mm:

A5 skär finns till både wahl, moser och oster… (heiniger, andis m.fl). Behöver alltså skaffa en trimmer med a5 fästen.

Har en oster själv med ett gäng olika skärlängder. Används förvånansvärt ofta. Jag har sett varianter där även justerbar plastkam används i kombination med a5 skär men det är inte nödvändigt om man har flera metallskär.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Skrivet av Password:

Om jag tolkar rätt så är du ute efter trimmer med utbytbara metallskär.

Det här är ett a5 skär i 1,2 mm:
https://www.klippdighemma.se/media/catalog/product/cache/02ce652a07489468ffb7742b28b30d0f/3/1/3103_-_97_blade_0a.jpg

A5 skär finns till både wahl, moser och oster… (heiniger, andis m.fl). Behöver alltså skaffa en trimmer med a5 fästen.

Har en oster själv med ett gäng olika skärlängder. Används förvånansvärt ofta. Jag har sett varianter där även justerbar plastkam används i kombination med a5 skär men det är inte nödvändigt om man har flera metallskär.

Kanon tips, tack, aldrig tänkt på att "fasta" blad går att köpa löst
SKa höra med Wahl eller återförsäljare vad dom har för blad att erbjuda till eventuellt denna maskin jag kikar på : https://eu.wahl.com/Products/Home-Grooming/Stainless-Steel-Ad...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pat®ik:

Moser ChromeStyle Pro klipper 0,7-1,3 mm och fungerar bra.

Köpte en för ett år sedan efter flertalet Philips, Braun etc som ger upp och har kass batteritid. Denna är ett monster! Välbyggd och klipper oerhört bra. Batteritiden är fantastisk. Märks att det är en maskin som är bygg för funktion och inte design som mycket annat man ser på nätet. Tror jag köpte på klippdighemma.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin_nerf:

Kanon tips, tack, aldrig tänkt på att "fasta" blad går att köpa löst
SKa höra med Wahl eller återförsäljare vad dom har för blad att erbjuda till eventuellt denna maskin jag kikar på : https://eu.wahl.com/Products/Home-Grooming/Stainless-Steel-Ad...

Det som har sådana skär är snarare ”clippers” än ”trimmers”. Det finns ett stort överlapp mellan användingsområdena. Men finns bra trimmers också som nämnts i tråden. De flesta satsar nog på en ”trimmer” snarare än ”clipper” men jag gillar lite mer robusta saker.

Permalänk
Medlem

Oster 97 <3
Hehehe

Nej men det är en jättebra maskin! Det är som tidigare sagts en hårklippare i första hand, men med det sagt fungerar den finfin till att trimma skägget med! Köp de skären som du önskar.
Smörjer man den som man ska och byter ut fettet i maskinen så håller den nog för alltid. Finns reservdelar lite överallt ifall man behöver. Och ja, den har en smörjnippel

Den heter modell 76 i USA men det är ”samma” maskin fast för 110v.

Permalänk
Medlem

Har haft denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=921258&gclid=CjwKCAiAsY... i 3 år nu. Rakar hela skallen och skägg i 0.8mm. Väldigt nöjd med den.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Skrivet av anon244477:

Köpte en för ett år sedan efter flertalet Philips, Braun etc som ger upp och har kass batteritid. Denna är ett monster! Välbyggd och klipper oerhört bra. Batteritiden är fantastisk. Märks att det är en maskin som är bygg för funktion och inte design som mycket annat man ser på nätet. Tror jag köpte på klippdighemma.se

Ni upplever inte maskinen som "klumpig" eller ? Jag tänker främst på dess klipp-bredd, 46mm, min tidigare mätte 30mm så försökte illustrera för mig själv hur brett 46mm blir i ansiktet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/273320-Philips-Multigroo... Denna använder jag. Lätthanterlig, jag använder den alltid utan kam. Har haft den i flera år nu och funkar fortfarande lika bra!

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz