Permalänk
Medlem

trådlös motsvarighet till MX518

Tjo. Har beslutat att gå över till stationär dator igen efter att ha kört bärbar ett tag. Dock kommer lådan placeras en bit bort så måste ha en trådlös mus. Har så länge jag kan minnas kört med Logitech MX518 som känns som en del av mig själv. Dessvärre verkar det inte finnas någon trådlös variant av denna. Så min fundering blir då vilken mus man ska satsa på istället? Så länge den är snudd på identisk med MX518 spelar det ingen roll vilken tillverkare som snickrat ihop den.

Ös på med förslag.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Ställ en usbhub på skrivbordet eller använd en skärm med hub om kabeln på musen är för kort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

G502 är det jag tyckte var det närmsta jag kunde komma. Lite mindre och lite kantigare men en värdig ersättare enligt mig sensorn
efter lite tweaks att ha samma dpi som min uråldriga mx510/518 så känns den presis som min 518 fast som sagt lite kantigare.

Kör den sladdbundna dock men hört bra om den trådlösa varianten också.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga G703 är den mest snarlika. Underbar mus förövrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ställ en usbhub på skrivbordet eller använd en skärm med hub om kabeln på musen är för kort.

Har lite svårt att få den kabeln snyggt dragen samt att den blir lite lång. Dock har ju hdmi-kabeln ethernet. Kan man skicka musens signal genom den? Isf kan jag köra vidare med min gamla trotjänare Kommer köra med denna kabel: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4418534

Visa signatur
Permalänk

Jag har en 518 jag med av original modell men kör just nu med en G 603 som är helt ok. Har 2 lägen, ett för spel och ett för normal, drar lite batteri. Gillar bäst är den sladd anslutna G 503 H som även finns som trådlös.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Har lite svårt att få den kabeln snyggt dragen samt att den blir lite lång. Dock har ju hdmi-kabeln ethernet. Kan man skicka musens signal genom den? Isf kan jag köra vidare med min gamla trotjänare Kommer köra med denna kabel: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4418534

Tvivlar på att det fungerar att köra via hdmikabeln för jag har inte sett några apparater som stödjer att översätta datan på det sättet så även om det är teoretsiks möjligt så finns det inte stöd för det. Är det kabel runt ett helt rum eller ska du dra den genom väggar och ha datorn i ett annat rum elerl varför behöver du så lång kabel ? Ska du passera väggar kan det kanske även bli sbårt för trådlösa mäss och tangentbord så att du åtminstone kan behöva placera mottagaren så radiosignalena inte behöver gå genom väggen.

Jag tycker dessutom att du ska välja en AOC kabel (fiberoptik) om du verkligen behöver en så lång kabel för de är säkrare så välj en 48Gbit optisk hdmikabel i stället så har du det bästa som finn idag så slipper du kanske behöva byta kabel inom den närmast framtiden om du skaffar en bättre tv eller monitor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tvivlar på att det fungerar att köra via hdmikabeln för jag har inte sett några apparater som stödjer att översätta datan på det sättet så även om det är teoretsiks möjligt så finns det inte stöd för det. Är det kabel runt ett helt rum eller ska du dra den genom väggar och ha datorn i ett annat rum elerl varför behöver du så lång kabel ? Ska du passera väggar kan det kanske även bli sbårt för trådlösa mäss och tangentbord så att du åtminstone kan behöva placera mottagaren så radiosignalena inte behöver gå genom väggen.

Jag tycker dessutom att du ska välja en AOC kabel (fiberoptik) om du verkligen behöver en så lång kabel för de är säkrare så välj en 48Gbit optisk hdmikabel i stället så har du det bästa som finn idag så slipper du kanske behöva byta kabel inom den närmast framtiden om du skaffar en bättre tv eller monitor.

Tanken är att ha den i samma rum. Dock undangömd. Hdmi-kabeln är redan dragen men inte usb-kabeln. Dessvärre finns det vissa som inte gillar lösa kablar i lägenheten Så måste köra trådlöst. Förlorade en fighten

Visa signatur
Permalänk

Jag kör med G604 som jag gick till från MX518

Lite mindre men rätt skön, och gillar att den har fler tumknappar, free roll, bt + lightspeed etc
Plus t den passar bra med mitt G915

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Tanken är att ha den i samma rum. Dock undangömd. Hdmi-kabeln är redan dragen men inte usb-kabeln. Dessvärre finns det vissa som inte gillar lösa kablar i lägenheten Så måste köra trådlöst. Förlorade en fighten

slå i en klammer på kabeln så är det en fast installation och ingen lös kabel

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

slå i en klammer på kabeln så är det en fast installation och ingen lös kabel

Får se om jag kan lyckas gämma den bakom någon list. Men kvinnans list är stark när det kommer till att skapa icke-problem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle säga G603 är det närmaste man kan komma Mx518.

Både vikt och formfaktor.

Diggar G603 mer än G703 eftersom inbyggda batteriet i G703 blir sämre med tiden. Ni vet hur det är med dessa lithium-ion batterier..

Med ett batteri på G603 så kan man ha det så i kanske nästan ett helt år utan att byta....

Permalänk
Medlem

Heh. Hittade denna golvlist som blivit gordkänd av min bättre hälft. Så kan köra vidare med kabel. Således får min kära mus leva vidare ett tag till Tänk vad lite god mat och en flaska vin (samt lite som vi inte ska gå in på här) kan göra för husfriden

https://www.byggmax.se/golvlist-axxent-sx122-vit-p662061?gcli...

Visa signatur