Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Cooler Master HAF 700 Evo – hur mycket chassi får man för 6 000 kronor?

Permalänk
Medlem

Har ni ägt ett gammal HAF chassi så är detta nytänk noll och steg bakåt.
Dom gamla har enorma fläktar på både sidan och framsidan, det var som att ha en fläkt på golvet.

Detta chassi blir snabbt bara ett i mängden tyvärr.

Klassikern såg ut såhär:

Dold text
Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

@JonasT som vanligt en underbar prestation av Jonas svea rikes chassie guru

Men saknar dok hur det presterar i en graf för kylning av CPU och GPU

https://youtu.be/saePBIdJuTY

Så för att utveckla mer, börja mät luft flöden, hur det påverkar CPU temp, GPU temp osv...Vilka fläktar får man med, vad händer om du/ni på Sweclockers orkar byta ut dessa mot de bästa som ni tycker finns på marknaden osv...

Blir snabbt väldigt många parametrar att testa med, då ska man gärna testa med en radiator på de ställen den kan sättas, och gärna ren luftkylning med, medföljande fläktar vs någon ’standard config’ med samma fläktar som alla andra chassin testats med, ...

Skulle absolut vara trevligt med grafer, men om de inte är direkt jämförbara med andra chassin blir det svårt

Permalänk
Medlem

Nice! Då kan mitt C700M bytas ut

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Det är fränt med STORA chassin, men när kommer det ett med inbyggt kylskåp för ölburk?

Permalänk
Medlem

Kul att se lite hur det kan fungera med såna här bjässar, men är personligen väldigt glad att utvecklingen gått åt motsatt håll med allt mindre chassin för ATX. Om ni startar en premium-tjänst så börja med chassirecensionerna i 4K.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Blir snabbt väldigt många parametrar att testa med, då ska man gärna testa med en radiator på de ställen den kan sättas, och gärna ren luftkylning med, medföljande fläktar vs någon ’standard config’ med samma fläktar som alla andra chassin testats med, ...

Skulle absolut vara trevligt med grafer, men om de inte är direkt jämförbara med andra chassin blir det svårt

Grafer och tabeller är nog inget majoriteten av sweclockers medlemmar kan hantera längre.
Ren fakta i text är tyvärr på väg ut till förmån för taffliga youtubefilmer.

Permalänk

Jag kan inte ta till mig ett sådant här test eftersom ni stoppar in så lite hårdvara. Ingen köper ett sånt här stort chassi för att plugga in så lite grejer. Testa det ordentligt istället, proppa skåpet fullt och återkom hur det gick!

Permalänk
Medlem

@JonasT Tyckte du sa Hat serie då jag startade klippet och inte Haf. Det blir fel ibland.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Trenden går åt mindre chassin men branschen försöker streta emot

Adjö format 3.5

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Har alltid föredragit stora chassin, blir mycket enklare när man ska vattenkyla cpu och gpu med minst 2 st radiatorer. Själv har jag ett cosmos II, den är stor på utsidan men tyvärr inte särskilt rymligt inuti.

Permalänk
Medlem

Otroligt hög klass på Jonas recensioner, särskilt chassi-varianterna.
Välskriven text, intressanta och insiktsfulla och därtill ofta humoristiska formuleringar.

Jag köper väldigt sällan nya chassin men jag kan inte låta bli att läsa recensionerna ändå för de är så välgjorda!

Tack för bra innehåll Jonas (och ni andra på Sweclockers-redaktionen förstås)!

Det är en ynnest att få tillgång till kvalitetsmedia här, och dessutom utan att betala.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Join the light side!

Men när det kommer till chassit förstår jag inte prissättningen. Det är lite funky "features" men varken dem eller materialvalet motiverar priset. Varför är det så himla dyrt?!

Måste vara storleken i kombination med dagens skyhöga fraktpriser.

Permalänk
Medlem

Ett Xigmatek Elysium är betydligt mer stilrent och tidlöst i sin design och kyler förträffligt (ja jag är partisk).

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]