Världens första gamingtofflor påstås öka spelkvalitet

Permalänk
Medlem

Gaming handskar för nordbor

Med inbyggd mus och tangenbord:

OnTopic: Jag sitter oftast med riktigt jävla fula ikea tofflor för att golvet här är så kallt (vanligtvis) till 99% stengolv i Spanien men som svensk vägrar jag gå med ute-skor inomhus. Men dessa är ju lite väl överdrivet, och som nån nämnde i tråden redan... De där lär ju skapa ett rätt "trevligt" statisktfält. Mina ikea tofflor är redan jobbiga på den fronten och de är inte alls lika fluffiga. Vågar knappt röra rackskåpet efter en arbetsdag (har inte jordat skåpet).

Visa signatur

/925

Intel 8700|32Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Snusfri

Längtar efter oled-badbrallor som man kan flasha med på beachen..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Saknar LED, en deal-breaker för mig....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Blev förvånad att det här inte är ett hittepå från Razer!

https://www.razer.com/gear-accessories/Razer-Sneki-Snek-Slipp...

finns redan

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Som luttrad gammal audiofil är jag inte det minsta förvånad om detta säljer.

Inom hifi svängen har man sålt kablar, hållare m.m med nästintill vilken förklaring som helst om bättre ljud till priser bortom all rim och reson i decennier som folk gladerligen köper och anser sig höga skillnad på.
Så varför skulle inte detta fungera tänker jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Skitsamma om du är barfota, har tofflor, slalompjäxor eller ej. Det viktiga är att man måste sitta enbart iförd kalsonger.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Redan förbokat

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Har amerikaner skor på sig inomhus eller är det bara på Tv-serier?
Om de har så ser jag marknaden med gaming tofflor. Annars? Ja du.

Det är i princip bara i Norden man tar av sig skorna inomhus, överallt annars är det standard med skor eller tofflor inomhus.

Det finns garanterat nått annat land som tar av sig skorna också men då är dom en del av minoriteten som oss dom med.
Svinkonstigt för oss svenskar men så är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Det är i princip bara i Norden man tar av sig skorna inomhus, överallt annars är det standard med skor eller tofflor inomhus.

Det finns garanterat nått annat land som tar av sig skorna också men då är dom en del av minoriteten som oss dom med.
Svinkonstigt för oss svenskar men så är det!

Japan. Där är det väldigt oförskämt att ha skorna på i någons hem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Japan. Där är det väldigt oförskämt att ha skorna på i någons hem.

Och snuskigt

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Undra hur bra man blir om man använder alla konstiga... jag menar, väl uttänkta gaming-produkter som dykt upp på sistone. Lär bli Simple 2.0 eller något

Du skaffade dig just en artikel tror jag!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha! Så urlöjligt! 😂

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kapar hellre mina fötter än att ha på skor inomhus. Nä, barfota ska det va!

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem

Lite dumt med gamingskor men det verkade ju faktiskt rätt smidigt med nerfällbar bakläpp faktiskt. skosnören är ju bara sååååå 70-tal. Men det borde ju redan finnas på några vanliga skor nånstans?

Själv har jag ju kört med gröna gummistövlar i många år vilket har hållit min K/d ratio konstant på hög nivå ca 0,2.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Nej tack, fötterna är instängda nog som det är.
Frusen fru så lite varmare hemma allt som oftast, jag och barnen är varmblodiga så vi går mestadels runt i kalsonger året om 😅

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Japan. Där är det väldigt oförskämt att ha skorna på i någons hem.

Ja juste Japan! Skönt att det finns några andra här på vår jord med vettet i behåll fortfarande

Jag som bor i Amsterdam kommer i kontakt med väldigt mycket olika kulturer och måste vara sådär jobbigt svensk varje gång och be dom ta av sig skorna innan dom går in, annars klampar dom bokstavligen bara rakt in hehe

Permalänk
Medlem

..............

Permalänk
Medlem

$175.00

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Med inbyggd mus och tangenbord:

https://static.mammut.com/cdn-cgi/image/width=4096,quality=90,fit=cover,f=auto,metadata=none/master/1190-00061-0001_main-grey_139574.jpg

OnTopic: Jag sitter oftast med riktigt jävla fula ikea tofflor för att golvet här är så kallt (vanligtvis) till 99% stengolv i Spanien men som svensk vägrar jag gå med ute-skor inomhus. Men dessa är ju lite väl överdrivet, och som nån nämnde i tråden redan... De där lär ju skapa ett rätt "trevligt" statisktfält. Mina ikea tofflor är redan jobbiga på den fronten och de är inte alls lika fluffiga. Vågar knappt röra rackskåpet efter en arbetsdag (har inte jordat skåpet).

Är det sådana där för dom med pekfingervalsen?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Skitsamma om du är barfota, har tofflor, slalompjäxor eller ej. Det viktiga är att man måste sitta enbart iförd kalsonger.

väldigt vad vissa ska vara finklädda för att kunna spela lite datorspel.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kör man racingspel borde dessa skotofflor försämra resultatet eftersom den relativt styva sulan ger sämre känsla mot pedalerna.
En tunn och mjuk rågummisula för ökat grepp kan jag acceptera, men inte denna.

Skrivet av Dunder:

Overwatch är väl helt utdött, så det var ett konstigt val av lag?

Overwatch var säkert stekhett när kontraktet skrevs och utvecklingen påbörjades...

Skrivet av Starric:

Bäst är klart att spela med stickade raggsockor, ...

Jag föredrar yllestrumpor i finare sockgarn. Inte riktigt lika varmt men skönare mot huden.
Favoritsockarna har min fru stickat i ett garn som färgats efter konstverket "Einstürzende Neubauten" av Hundertwasser.

Permalänk
Medlem

Detta känns lite som aftonbladet-rubriksättning.

Om man faktiskt klickar på länken och läser så står det ingen som "gaming slipper", att de skulle göra dig bättre på något sätt?

Detta är bara helt vanliga inneskor, med gaming-relaterad branding? Det måste väl finns tusentals inneskor med fortnite, roblox eller minecraft-branding där ute?

Och ändå handlar denna sweclockers artikeln bara om hur löljligt det är med "gamingtofflor"? Hur är detta "gamingtofflor"? Är det bara för pressmeddelandet? Tycker det drar på lite väl höga växlar för lite marknadsföringsfloskler i ett pressmeddelande.

Permalänk
Medlem

"Vad ger bäst spelkvalitet?

- Spela i tofflor
- Spela i strumplästen
- Spela barfota
x Annat"
---
Spelar inte med fötterna..

Visa signatur

MediaTekniker Återfyllnad
Nörd inom många ämnen | Entreprenör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Det är i princip bara i Norden man tar av sig skorna inomhus, överallt annars är det standard med skor eller tofflor inomhus.

Det finns garanterat nått annat land som tar av sig skorna också men då är dom en del av minoriteten som oss dom med.
Svinkonstigt för oss svenskar men så är det!

Skrivet av KingCobra:

Japan. Där är det väldigt oförskämt att ha skorna på i någons hem.

I Tyskland tar man av sig skorna i många delar av landet. Men eftersom de har relativt kallt inomhus är det många platser jag varit på som antingen har man inneskor, eller så har de heltäckningsmattor.

Permalänk
Skrivet av Klarspråkarn:

I Tyskland tar man av sig skorna i många delar av landet. Men eftersom de har relativt kallt inomhus är det många platser jag varit på som antingen har man inneskor, eller så har de heltäckningsmattor.

Nu var det längesen jag var i Tyskland, men är uppvuxen med att man har inneskor eller tofflor på något vis. Min släkt som bor kvar i Tyskland kan trampa runt med skor ett tag inomhus och sen byta, vilket känns udda för mig som är uppvuxen med att ta av sig skor, sen är de väl olika då jag vet att vissa tar av sig skorna så är väl inte lika vanligt som förut att glida runt med skor inomhus (Iaf i Tyskland antar jag)

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Nu var det längesen jag var i Tyskland, men är uppvuxen med att man har inneskor eller tofflor på något vis. Min släkt som bor kvar i Tyskland kan trampa runt med skor ett tag inomhus och sen byta, vilket känns udda för mig som är uppvuxen med att ta av sig skor, sen är de väl olika då jag vet att vissa tar av sig skorna så är väl inte lika vanligt som förut att glida runt med skor inomhus (Iaf i Tyskland antar jag)

Ja, jag har mest varit i norra Tyskland och där har det varit tofflor eller strumplästen inne. Har lite kontakt i södra Tyskland och där är det mer liberalt med att gå in med skor på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Är det sådana där för dom med pekfingervalsen?

nej nej, det är ett inbyggt tangentbord i handskarna, 2 delat, bluetooth, handskarna har även rgb.

Visa signatur

/925

Intel 8700|32Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3