i7 4770K (deliddad), Z87 ITX-moderkort, 16gb ram skänkes!

Permalänk
Medlem

i7 4770K (deliddad), Z87 ITX-moderkort, 16gb ram skänkes!

Uppgraderade nyligen datorn, och har ingen användning av de gamla delarna som blev över:

Det handlar om:

• i7 4770k (deliddad)

• Asrock Z87E-ITX

• Corsair 16GB (2x8192MB) CL9 1866Mhz DOMINATOR PLATINUM

Notera att det kan vara krångligt att flytta CPUn till ett annat moderkort eftersom att den är deliddad. Heatspreadern sitter mao. löst och hålls på plats mha. moderkortets spännmekanism.

CPUn klockar upp i ~4.4-4.5GHz med någorlunda bra kylning.

Det sitter även en mSATA -> M.2 adapter på baksidan av moderkortet (som såklart enkelt går att ta bort), och det går därför även att använda M.2 SSDs. Om jag minns rätt så är det dock endast SATA M.2s som fungerar, så tyvärr inga NVMe SSDs.

Då jag vill göra det så enkelt som möjligt så föredrar jag om sakerna kan hämtas. Finns vid Skanstull i Stockholm.

Föredrar såklart också om så mycket som möjligt av delarna kommer till användning, inte endast CPUn/moderkortet.

Vill helst inte se delarna uppe på marknaden för budgivning i framtiden, så ett liten kort beskrivning av vad de kommer användas till är ett plus!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Tar den gärna

Permalänk
Medlem

Hej,
Bor i stockholm och har gamla nätagget liggandes

Jag tar den gärna om ovan inte har möjlighet att hämta.

Permalänk
Medlem

Bor också i Stockholm och ställer mig i kön
Kan hämta

Permalänk
Medlem

La till lite mer text i slutet av annonsen, då jag antar att man säkerligen kan sälja de här delarna för pengar på marknaden. Ser helst att delarna faktiskt används och inte bara flippas! (och så får jag såklart lita på att ni är ärliga )

Citat:

Vill helst inte se delarna uppe på marknaden för budgivning i framtiden, så ett liten kort beskrivning av vad de kommer användas till är ett plus!

Permalänk
Medlem

Jag skall ge den till min bror, kommer vara farbror of the year!

Permalänk

Jag är också sugen på att plocka upp de, har tänkt överraska mig flickvän med en dator och det här vore en perfekt start på bygget!

Visa signatur

Primär rigg: Nano S | Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White | 16GB DDR4 | SF750 |
Plexserver: Jonsbo N3 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB DDR5 | SF450 | LSI 9341-8i |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aejt:

La till lite mer text i slutet av annonsen, då jag antar att man säkerligen kan sälja de här delarna för pengar på marknaden. Ser helst att delarna faktiskt används och inte bara flippas! (och så får jag såklart lita på att ni är ärliga )

Den kommer med några delar jag skänker att bli en burk till en ensamståendes mors son som älskar spel men de har inte råd med något utöver basic mat :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Jag skulle gärna byta processorn mot en annan deliddad (och återlimmad) 4770K som jag har. Håller på med binning och letar efter en 4770K som överklockar bra.

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag går andra året IT, och sitter nu på en gammal i7 980x system från 2010. Som fattig student hade gärna tagit grejen! Jag bor tyvärr i GBG, men ifall du inte orkar skicka så kan jag kanske se om mina föräldrar kan hämta upp.

Permalänk
Medlem

Bor tyvärr inte i närheten men om du skulle kunna tänka dig frakta så skulle detta vara perfekt åt en liten grabb på nio år som haft en väldigt tuff uppväxt ända sedan födseln. Kan tyvärr inte gå in på det mer än så pga sekretess kring det hela och att skriva om det öppet så här är inte att föredra. Dock har han nu kommit till ett bra hem men saknar att ha något att spela på. Han vill väldigt gärna spela Minecraft osv och har sagt att jag självklart kan spela med honom bara han har en dator att spela på.

Allting skedde väldigt hastigt så stället han är på har inte riktigt de pengarna att lägga ut för stunden och då jag själv nyligen blivit utförsäkrad från Försäkringskassan och har ingen inkomst alls utan vi lever på sambons lön enbart just nu så kan jag inte hjälpa till heller ekonomiskt sett men bygga ihop en dator kan jag😂

Permalänk
Medlem

Fick även ett flertal PMs väldigt tidigt, och valde att ge den till @Leonki (som dessutom erbjöd sig donera till valfri välgörenhet).

Sorry till er andra, önskar att jag hade fler saker att skänka.

Permalänk
Medlem

Jag hämtar gärna allt. Ska bygga en nas o behöver delar 😅

Kan ge 100kr 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Fick även ett flertal PMs väldigt tidigt, och valde att ge den till @Leonki (som dessutom erbjöd sig donera till valfri välgörenhet).

Sorry till er andra, önskar att jag hade fler saker att skänka.

Riggad giveaway som alltid. Jag vinner aldrig ju..

Skämtåsido, grattis till Leonki och tack ändå till dig!

Permalänk
Medlem

Damn, skulle vart en redig uppgradering från min nuvarande i7-950, snooze i lose..

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad