Permalänk
Inaktiv

Kapselmaskin - vilken är bäst?

Hej.

Söker tips på en bra kapselmaskin.
Vill gärna kunna använda starbucks kaffekapslar

Har ni tips på någon bra kapselmaskin?

//Outbox.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Här undrar jag lite vad som gör en kapselmaskin för Nespresso eller Nescafé Dolce Gusto bra? Alla ska ju göra samma jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Här undrar jag lite vad som gör en kapselmaskin för Nespresso eller Nescafé Dolce Gusto bra? Alla ska ju göra samma jobb.

Dom använder olika märken. T.e.x Dolce Gusto har Zoega. Tassimo har Löfbgergs osv.

Dolce Gusto har Starbucks vet jag men personligen tycker jag dom smakar skit

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Dom använder olika märken. T.e.x Dolce Gusto har Zoega. Tassimo har Löfbgergs osv.

Dolce Gusto har Starbucks vet jag men personligen tycker jag dom smakar skit

Starbuckskapslar finns för Nespresso och Nescafé Dolce Gusto och det var ju det TS utgick från. Inte vilken variant som har bäst kaffe alltså.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Petterk:

Starbuckskapslar finns för Nespresso och Nescafé Dolce Gusto och det var ju det TS utgick från. Inte vilken variant som har bäst kaffe alltså.

Finns ju olika varianter av både Nespresso och Nescafe Dolce Gusto.
Min fråga är vilken som rekommenderas. Någon särskild som faktiskt är bra?

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Nespresso essenza mini c30. Liten och relativt tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon271281:

Finns ju olika varianter av både Nespresso och Nescafe Dolce Gusto.
Min fråga är vilken som rekommenderas. Någon särskild som faktiskt är bra?

Varmt vatten genom kapseln, det gör nog alla likvärdigt. Ska du ha rekommendationer kommer folk bara gå på känslor, det de köpt själva.

Vilka egenskaper letar du efter?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IsaaKeN:

Jag är nöjd med Nespresso essenza mini c30. Liten och relativt tyst.

Fungerar den med starbucks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon271281:

Fungerar den med starbucks?

Alla Nespresso-kapselmaskiner fungerar med Nespresso-kapslar.