Permalänk
Medlem

hur många år tills innan det är släppt ? känns som d4 hinner komma före. vem bryr sig om ett mobilspel hur roligt blir det i längden spela på en pluttskärm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Tack för länken. Jag har kickat igenom den nu.
De på twitch hade redan nått upp till nuvarande max lvl 45, och börjar med sina paragons.
Men jag har kikat på Rhykker när han lirade Diablo 3 season nyligen och han var rätt låg paragon. Han gör bra videos men han lirar nog inte riktigt mycket som några andra.

Skrivet av HazZarD:

hur många år tills innan det är släppt ? känns som d4 hinner komma före. vem bryr sig om ett mobilspel hur roligt blir det i längden spela på en pluttskärm...

Det blir något att fördriva tiden med tills diablo 4 är släppt.
Plus något man kan lira lite då och då när man ligger i sängen/soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tack för länken. Jag har kickat igenom den nu.
De på twitch hade redan nått upp till nuvarande max lvl 45, och börjar med sina paragons.
Men jag har kikat på Rhykker när han lirade Diablo 3 season nyligen och han var rätt låg paragon. Han gör bra videos men han lirar nog inte riktigt mycket som några andra.

Det blir något att fördriva tiden med tills diablo 4 är släppt.
Plus något man kan lira lite då och då när man ligger i sängen/soffan.

Nä, han spelar nog inte så mycket längre. Men är den enda jag följer för tillfället då jag tycker han har ganska vettiga synpunkter, och jag gillar att få en påminnelse att Blizzard släppt ny info. Några fler du kan rekommendera att kolla på för Immortal? Har inte följt med i svängen så mycket sen typ season 12-13.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Nä, han spelar nog inte så mycket längre. Men är den enda jag följer för tillfället då jag tycker han har ganska vettiga synpunkter, och jag gillar att få en påminnelse att Blizzard släppt ny info. Några fler du kan rekommendera att kolla på för Immortal? Har inte följt med i svängen så mycket sen typ season 12-13.

Jag kikade på https://www.twitch.tv/videos/840932224 igår för immortal och tyckte han verka vettig. Fick mycket information och han svarade aktivt på frågor. Ställde samma fråga på flera olika streams och han var den enda som svarade. Frågan jag ställde var om spelet stödjer handkontroll. Svaret var: det finns inget officielt stöd men en av hans bekanta håller på testar en alternativ lösning så han skulle testa det senare sa han på ett ungefär.

När det kommer till Diablo 3 så gilllar jag (utöver Rhykker) https://www.twitch.tv/videos/840597007 han har också en youtube-kanal. Paragon 3,8k vilken galning ^^

Just det Rhykker har också en twitch kanal https://www.twitch.tv/rhykker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Tack för länken. Jag har kickat igenom den nu.
De på twitch hade redan nått upp till nuvarande max lvl 45, och börjar med sina paragons.
Men jag har kikat på Rhykker när han lirade Diablo 3 season nyligen och han var rätt låg paragon. Han gör bra videos men han lirar nog inte riktigt mycket som några andra.

Det blir något att fördriva tiden med tills diablo 4 är släppt.
Plus något man kan lira lite då och då när man ligger i sängen/soffan.

det blir ju som vilket spel i den genren då ? vad gör det mer unikt för det står diablo ? sen spela en längre stund såna här spel är värdelöst....

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det blir ju som vilket spel i den genren då ? vad gör det mer unikt för det står diablo ? sen spela en längre stund såna här spel är värdelöst....

Blizzard har gjort de bästa arpg historiskt sett i mitt tycke så jag har förtroende för att detta spel blir bra, det återstår ju såklart att se. Men om du inte är intresserad av spelet så är det väl bara att hoppa över det. Inte värre än så.

"såna här spel är värdelöst" väldigt luddigt vad du menar. "Såna här", är det mobilspel du syftar till eller arpg spel eller gratisspel?

Permalänk
Medlem

Synd att det är uppskjutet till "early 2022", men samtidigt bra att Blizzard lyssnar på feedbacken från alphan.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

vad tror ni , kommer spelet ut inom kort då ? på tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

https://www.youtube.com/watch?v=C26XZCsuVJs

vad tror ni , kommer spelet ut inom kort då ? på tiden.

Kanske en öppen beta som presenteras? Eller ska de börja sälja Early access på mobil också kanske?

Jag är taggad iaf

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av HazZarD:

https://www.youtube.com/watch?v=C26XZCsuVJs

vad tror ni , kommer spelet ut inom kort då ? på tiden.

Hoppas att det dyker upp snart, oavsett i vilken form! Har lirat det en hel del på BlizzCon och det är ju onekligen underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

https://www.youtube.com/watch?v=C26XZCsuVJs

vad tror ni , kommer spelet ut inom kort då ? på tiden.

Förmodligen får vi ett releasedatum

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Haha, nedräkningen var till en ny nedräkning. Just snyggt..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

2 Juni kommer det tydligen. Verkar som det släpps till PC också.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

2 Juni kommer det tydligen. Verkar som det släpps till PC också.

Med cross-progression på mobil.

Blev just mycket intressantare

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

ja titta, kommer till pc också najs. nu blev man taggad.

Permalänk

Söker spelare.

Några som vill lira nu när det kommer den 2:a juni? Lägg gärna till mig.

Midvintertid#2991

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk

Kommer prova detta, tror nog jag kan få med mig frugan också då hon gillade D3.
Vilken server är det man ska spela på då?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Kan man köra det på datorn 2 juni eller är det på mobilen som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kan man köra det på datorn 2 juni eller är det på mobilen som gäller?

Bägge

Permalänk
Medlem

Verkar som många av oss kommer köra på servern The Ancients, även FZ, SvenskaDialob kommer joina där

Permalänk
Medlem

Pre-load är ute till både android och iOS nu med. (Inkl ca 10GB inne i spelet).
Verkar även behöva söka fram the ancient servern när man ska välja den.

Permalänk
Medlem

Kommer alltså PC-versionen se ut som ett mobilspel som i klippen jag sett eller har jag missförstått något?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har redan provspelat ca en timme nu och är level 20. Grafiken är bra, rustningen snygg och effekterna är fina, inte för stora, bombastiska och bländande som de kan vara i liknande spel. Storyn hittills är rätt bra, men lite väl linjär, gameplayet är bra, men det är lite mycket hålla handen, men det går att stänga av tydligen. Gruppcontent är enkelt att komma in i, men alldeles för enkelt, det är bara att gå framåt och allt dör på bara några sekunder, även vad jag antar är minibossar. Voiceover är bra, men några bitar av dialogen saknas. Det är fullt av mikrotransaktioner från 11:- och uppåt. Ger det 7/10 hittills.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Lirat en timma på iPaden, 60fps och xbox kontroller, fungerar fint.
Verkar vara helt ok hitils. Föregående post sade väl det mesta.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Min android har inte 12gb att avvara...

Edit: knödde in det o testa men mobilen blev så sjukt varm! Redan avinstallerat. Blir till o testa på plattan sen istället. Bortsett från extrema värmen så flöt spelet på bra (Xiaomi 11 lite)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Lvl 17 nu. Jag har inte fått välja någon server. Vad lirar ni för klass? Det blev Barbarian för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Lvl 17 nu. Jag har inte fått välja någon server. Vad lirar ni för klass? Det blev Barbarian för mig.

Du får välja server innan du ens gör en gubbe. Throne of Destruction blev det för mig för det lät coolt.

Permalänk
Medlem

Verkar som att man kan köra genom hela storyn utan att betala något? Hur långt har ni kommit? Betalat något?

Låter lite för bra för att vara sant då jag bara är intresserad av storyn.

Permalänk
Medlem

Jag är level 26 än så länge, kör monk. Svinkul, gameplayen är rock solid. De har verkligen byggt vidare på och förbättrat från Diablo III.
Grafiken är sinnessjukt bra för att vara ett mobilspel. Kör på en iPad Air 2021 och det flyter som smör i 60 FPS.
Såg ett Youtube klipp från Asmongold om hur groteskt P2W är i endgame, så vi får se vart vi landar där sen.