Twitter köps av Elon Musk

Permalänk
Melding Plague

Twitter köps av Elon Musk

Den stenrika entreprenören öppnar börsen och förvärvar Twitter, med målet att driva utvecklingen mot ett bättre verktyg för diskussion och yttrandefrihet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ajdå... :/

Permalänk
Medlem

Någon som är kunnig och kan berätta vad som händer med Twitter aktierna ifall en privatperson har typ t.ex 10 aktier. Tas de ifrån privatpersonen automatiskt? Någon som vet vad som händer?

Permalänk
Medlem

Om människor ska "autentiseras" betyder det att alla måste registreras på samma stränga grunder som pass, eller värre? T.ex biometrisk scanning, fingeravtryck eller bank ID login? Det känns som att internets guldålder var 2005-2010... Bandbredden var okej, folk hade rätt att vara anonyma och kunde diskutera världen över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzleh:

Någon som är kunnig och kan berätta vad som händer med Twitter aktierna ifall en privatperson har typ t.ex 10 aktier. Tas de ifrån privatpersonen automatiskt? Någon som vet vad som händer?

De säljs automatiskt ja.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Han är nog inte speciellt trovärdig vad gäller yttrandefrihet om någon som Robert Reich inte får snacka arbetsförhållanden på Musks arbetsplatser.

För egen del så gör det mig inte något, använder det max 2-3ggr år. Tror mer på att han är ute efter all data som tjänsten säkerligen har tillgång till.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Snusfri

Underbara nyheter.
Nu kan Twitter bli bra igen.

Bara det att twitter var tvungen att låsa plattformen för de anställda så de inte skulle förstöra den och många gråter och gömmer sig i sk safe rooms visar hur illa det är.

Hoppas nu Elon gör en stor rensning bland de anställda.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Stackars människa, han kommer nog få EU upp i arslet inom en snar framtid. Men vem vet kanske musk listar ut bra lösningar på bottar med nya AI lösningar osv.

Permalänk
Medlem

"authenticating all humans" aja då kan jag nog stänga mitt konto för gott nu då. Loggar in nån gång om året som det är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Om människor ska "autentiseras" betyder det att alla måste registreras på samma stränga grunder som pass, eller värre? T.ex biometrisk scanning, fingeravtryck eller bank ID login? Det känns som att internets guldålder var 2005-2010... Bandbredden var okej, folk hade rätt att vara anonyma och kunde diskutera världen över.

Ingen aning men kollade på TED och han har återigen sagt att han hoppas på fungerande AI i år. Mer reservationen att han hant fel förr. Jag tror inte det men det är min åsikt. Men att testa maskininlärning mot större system så som han nämnde då han nämnde att de hade äver 100 000 testare live för att testa "nearala" nätverk med självskörande bilar där varja person kan säja nej nej, det var inte en bra if sats.

Den som säger att han inte har visioner har nog fel.

https://www.ted.com/talks/elon_musk_a_future_worth_getting_ex...

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Ajdå... :/

Tveksamt till om Twitter kan bli så mycket sämre än vad det var innan köpet, blokerar själv Twitter hemma eftersom det bara är en plattform där folk beter sig extremt illa emot varandra på alla sidor av myntet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saketume:

"authenticating all humans" aja då kan jag nog stänga mitt konto för gott nu då. Loggar in nån gång om året som det är nu.

Är du en bot?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Underbara nyheter.
Nu kan Twitter bli bra igen.

Bara det att twitter var tvungen att låsa plattformen för de anställda så det inte skulle förstöra den och många gråter och gömmer sig i sk safe rooms visar hur illa det är.

Hoppas nu Elon gör en stor rensning bland de anställda.

Exakt. Twitteranställda verkar ha tävlat i vem som kan censurera flest de senaste åren. Hoppas att det iaf blir en ändring på den punkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Om människor ska "autentiseras" betyder det att alla måste registreras på samma stränga grunder som pass, eller värre? T.ex biometrisk scanning, fingeravtryck eller bank ID login? Det känns som att internets guldålder var 2005-2010... Bandbredden var okej, folk hade rätt att vara anonyma och kunde diskutera världen över.

Folk kan vara anonyma och diskutera över hela världen nu också det är bara det att dom flesta inte är intresserade av anonyma trolls åsikter.

Permalänk
Medlem

Tycker detta är en bra grej, inget större fan an Twitters sätt att godtyckligt stänga av folk hit och dit för saker som inte rättfärdigar en avstängning eller rentav en ban eftersom det inte på något sätt handlar om uppmaningar till våld. Och lägg dessutom till utan att ens ge en bra orsak många gånger. Inte speciellt yttrandefrihetsvänligt enligt mig om vi säger så.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Underbara nyheter.
Nu kan Twitter bli bra igen.

Visst, och om en månad kommer det en pressträff med Elon Musk där han lovar förändringar och att Twitter kommer bli fantastiskt igen troligtvis någon gång under 2022.
Och om 4 år så släpper han en betaversion av det nya Twitter som inte levererar något av det, och alla fanboys hyllar honom och tror honom när han säger att förändringarna kommer "nästa år...".

On a serious note, så tror jag att det här blir början på slutet för Elon Musk.

Ingen som är av åsikten att (ett av) mänsklighetens största problem är sjunkande födelsetal går att ta på allvar.

Permalänk
Medlem

Kvitter är precis vad det låter som ett gäng varelser som lever med näsan bland molnen och kommer bara ner för att gotta sig i resterna av något som dött. Vem som är högsta hönset eller äger hönsfarmen kunde jag inte bry mig mindre om.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Vi får se vad som händer. Ett stort problem är troll. Ett ännu större problem är lättkränkta personer som istället för att ta debatt tar till andra metoder. Jag kan förstå att folk blir upprörda över större saker, men curlinggenerationen idag kan bli upprörda över väldigt små saker. Och det går då inte diskutera saker helt öppet som egenligen folk inte borde kränkas över.

Värst tycker jag det är med LinkedIn, som har blivit som så extremt PK så det inte är klokt. Folk kan skriva ut hur idiotiska saker som helst, men är det PK så är det rätt. Även om budskapet är korrekt, så finns det riktigt dåliga argument.
Nivå på argument: Android är bättre än iPhone för spelet TicTacToe av RandomCoder med 200st nerladdningar har gjort en bättre version på Android.
Att ens gilla en sådan kommentar även om man föredrar Android tycker jag är ett tecken på att man är....
Men hela LinkedIn är fullt med argument på denna nivå och nästan ingen vågar säga emot.

Permalänk
Medlem

Får trump komma tillbaka nu

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Utan riktig moderering kommer Twitter bli ett hav av Hot och Hat, och skrämma bort vanliga användare....

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Får trump komma tillbaka nu

Ja det har Elon sagt tidigare men Trump vill inte komma tillbaka.
Han ivll satsa på sin nya platform Truth istället.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leatherface75:

Ja det har Elon sagt tidigare men Trump vill inte komma tillbaka.
Han ivll satsa på sin nya platform Truth istället.

Ok så han vill ha en egen ekokammare.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nioreh83:

Är du en bot?

Varför skulle man orka hålla på och verifiera sin identitet (speciellt om det betyder ta foto på ID och skicka in osv) om man loggar in en gång per år?
Nä, jag tar nog bort mitt konto också, som loggar in ungefär lika ofta.

Tror tyvärr att detta kommer göra Twitter till en ännu större cesspool av extremism och hat än vad det är idag.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Ajdå... :/

Ja, det var bättra förr!

https://qz.com/519388/this-saudi-prince-now-owns-more-of-twit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Han är nog inte speciellt trovärdig vad gäller yttrandefrihet om någon som Robert Reich inte får snacka arbetsförhållanden på Musks arbetsplatser.

Bla bla en person som får sparken för han säger saker wää yttrandefrihet.

Det är en jäkla skillnad på yttrandefrihet och bryta NDA gång på gång. Skulle vilja se hur mycket yttrandefrihet soldater vid Area51 hade fått erfara om de berättade allt som hände där eller ingenjörer på Bofors.

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Ok så han vill ha en egen ekokammare.

Ja nåt i den stilen.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Medlem

Ingen normal människa använder Twitter ändå, så det påverkar ju gemene man i princip... noll.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Yttrandefrihet? Han menar nog för honom själv. Så att han får full kontroll över att säga vad han själv vill för att kunna föra sin egna agenda vad det nu är. Att tjäna pengar antagligen.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Då kanske Twitter kan användas till diskussion nu istället för ryggdunkande för snowflakes.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Känns som konstig timing, tycker plattformen varit på dekis ett bra tag. Inget jag någonsin använt själv utan alltid känns som linked in för politiker