Helgsnack: Bra mat och snacks framför datorn

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Bra mat och snacks framför datorn

Trött på chipssmulor i tangentbordet? Vilka matvanor har du när du sitter vid datorn, som underviker kladd och spill?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Brukar koka spaghetti, hälla av de sen tillbaka i kastrullen, sen findus italienska köttfärsås och häva i. Blir mindre disk så

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Inaktiv

Mitt tangentbord innehåller chipssmulor, nudelrester, ostbågsrester, öl, cola zero, nocco och whiskey

Jag minimerar downtime till noll, kladdar ner allt och kör på

EDIT: Också därför jag har försäkring på det, NetonNet har redan fått ge mig ett nytt varmilo

Permalänk
Snusfri

Äter typ alla måltider hemma vid datorn, äter endast vid matbordet i köket när jag har besök.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan man använda gladpack på tangentbordet? Tänker på värmeutvecklingen. Som en DIY

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte behärskar tekniken med ätpinnar så kör jag med stektång framför datorn. perfekt för alla sorters snacks.

Permalänk
Medlem

Äter aldrig vid datorn, men dricker gör jag dock

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag använder inte tangentbordet som haklapp. Done.

Chips och liknande är dock totalt bannlysta eftersom de flötar ner allt till oigenkännlighet.

Permalänk
Medlem

Äter nötter med sked när jag spelar seriöst (varje start av PoE liga).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Vi diskuterade detta på jobbet en dag, och en person hade hört om "Taco-byttan" från någon vän. Exakt vad den innehöll framkom inte men det var Taco specifikt utformat för att kunna ätas vid datorn utan att grisa ner. Man skulle iallafall ta tacoprylarna och dra ner dom i en bytta och äta med sked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Vi diskuterade detta på jobbet en dag, och en person hade hört om "Taco-byttan" från någon vän. Exakt vad den innehöll framkom inte men det var Taco specifikt utformat för att kunna ätas vid datorn utan att grisa ner. Man skulle iallafall ta tacoprylarna och dra ner dom i en bytta och äta med sked.

Låter ju som en tacobowl eller helt enkelt bara en sallad?

Har ätit mina tacos så i typ 10år nu, tortilla på vetemjöl är bara tråkiga kalorier imo

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Brukar koka spaghetti, hälla av de sen tillbaka i kastrullen, sen findus italienska köttfärsås och häva i. Blir mindre disk så

Låter som ungkarlsliv 😀

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Kan hända att jag äter någon enstaka macka, annars äter jag aldrig vid datorn. Kaffe, vatten och öl konsumeras däremot.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Inget tips om specifika måltider direkt.

Skulle kunna vara intressant med någon omröstning angående folks matvanor/liknande vid datorn. Hur vanligt är det att folk äter vid datorn exempelvis.

Permalänk
Medlem

Kladd och spill kommer man inte undan, men TGB går ju att diska och musmattan likaså. Jag ställer aldrig dricka på själva datorn, det är som att be om problem.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Kan bara konstatera att Ciabatta och Laptop är en värdelös kombination. Har smulor under tangenterna....

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Undviker generellt sett snacks vid tangentbord/trackpad/mus.
Kaffe + vatten håller hungerkänslan i schack tills det är dags för mat.
Äta snabbt minimerar neretid.

Permalänk
Medlem

Brukar försöka hålla mig till choklad och godis utan extra socker på utsidan, då blir det inte så klibbigt, men får nog allt putsa en hel del ändå. Dricka är väl skit samma, allt går, man spiller ju det i munnen, och förhoppningsvis inte i tangenbordet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Trött på chipssmulor i tangentbordet? Vilka matvanor har du när du sitter vid datorn, som underviker kladd och spill?

Läs hela artikeln här

"som underviker kladd och spill?"

Vad äter folk som kladdar? Enchiladas med fingrarna eller?

Goulasch soppa med gaffel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Trött på chipssmulor i tangentbordet? Vilka matvanor har du när du sitter vid datorn, som underviker kladd och spill?

Läs hela artikeln här

"som underviker kladd och spill?"

Vad äter folk som kladdar? Enchiladas med fingrarna eller?

Goulasch soppa med gaffel?

Permalänk
Medlem

Brukar köra på protein dryck och koffein tabletter (vid ny wow expansion/poe liga) Försöker att inte äta vid datorn annars. När det ev blir "riktig" mat så brukar jag äta upp den med bestick och göra det försiktigt så att jag inte dräller på mus/tangentbord.

Permalänk

Alltid croissant och wienerbröd framför keyb

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tickles:

Kan man använda gladpack på tangentbordet? Tänker på värmeutvecklingen. Som en DIY

Har inte testat själv men det borde funka bra.
Hittade en intressant artikel som berör ämnet:
https://techaholist.com/do-keyboard-covers-cause-overheating-...

På en laptops tangentbord hade jag inte lagt gladpack då mycket värme stiger upp från de värmealstrande komponenterna inuti.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Äter typ allt vid datorn, men spiller inte i tangentbordena.
Tar ändå isär allt en gång i månaden typ och rengör alla keycaps och tar bort damm/hår som ändå ramlar ned.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Sked till jordnötter är något jag börjat med efter liknande tråd.

Men när det gäller mat så gör jag inget speciellt för att kunna äta vid datorn.
Äter jag något som kräver gaffel och kniv så blir det TVn. Var länge sedan jag satt vid matbordet i köket.
Slevar jag i mig maten så sitter jag oftast framför datorn. Men självklart händer det att jag ändå sätter mig framför TVn.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av coolerfreak:

Alltid croissant och wienerbröd framför keyb

He he he! Bästa!

Permalänk
Medlem

Jag käkar alltid framför datorn under alla olika måltider hemma.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Mat hör hemma i köket, och på matbordet. Vid datorn dricker jag på sin höjd en varm dryck eller vatten. Problemet löst.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NodCommander:

Mat hör hemma i köket, och på matbordet.

Hädelse! Matbord är rumsdekoration och inget mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Har inte testat själv men det borde funka bra.
Hittade en intressant artikel som berör ämnet:
https://techaholist.com/do-keyboard-covers-cause-overheating-...

På en laptops tangentbord hade jag inte lagt gladpack då mycket värme stiger upp från de värmealstrande komponenterna inuti.

Hmm, som man misstänkte. Dessutom med all belysning m.m. så är det nog kört, som du säger, om man inte fläktar.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC