Tja!
Häromdagen fick jag min nya dator och hade inga som helst problem med installationen av XP första gången. Allting flöt på perfekt i några timmar, sen började problemen.
Jag kollade runt i BIOS och ändrade First boot device från floppy till disabled, då jag inte har någon diskettstation. Sen när jag skulle in i XP igen så frös bilden efter det att XP laddats. Skrivbordet kom alltså aldrig fram!
Jag startade om datorn flera gånger, men med samma resultat!
Det jag nu gjorde var att formatera om hela hårddisken genom XP-skivan och skulle lägga in det på nytt när problemen med installationen började. Installationen fungerade inte - diverse dll-filer samt oembios.bin gick inte att kopiera från skivan? Försöker igen, men samma sak inträffar!
Filerna som inte går att kopiera heter odbc32.dll, objsel.dll, odbccr32.dll, odbcjt32.dll, oembios.bin m fl!
Har nu tappat räkningen på antalet gånger jag har formaterat om hårddisken - både genom XP-skivan och i DOS - och försökt installera!! Det fungerar fan inte! Inte ens när jag ändrat tillbaks till originalinställningarna i BIOS!
Varför kunde filerna kopieras vid första installationen och inte nu???
Fan, vill att detta ska fungera!
Please HELP ME!!
//Matte