Ny jobbannons pekar på att Pixel kan släppas i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Ny jobbannons pekar på att Pixel kan släppas i Sverige

Googles Pixel-telefoner har varit svåra att få tag på i Sverige, men en ny jobbannons hintar om att Googles telefon kan dyka upp i Sverige inom kort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Satan va nice!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

När telefonerna mognar så börjar nog fler användare ställa högre kvaliteskrav och marknaden för såna telefoner ökas.
Ofta i mitt fall varit jag vill ha funktion a,b,c,d jag ser att inte ens de kommande flaggskepen kommer uppfylla mina önskemål. I vilket fall gör jag avkall på kvalite för funktion. Jag ser det lite ska man köpa en riktigt bra Nvidia RTX 3600 eller en ändå funktionsduglig RTX 3800?

Men som sagt mobilerna börjar mogna vilket innebär att man kan prioritera kvalite och ändå inte få saker som slö cpu, dålig skärmnyttjande, dålig objektiv, gammal bluetouth, dålig ljusstyrka, uppdateringsfrekvens på skärmen.

Permalänk
Medlem

Kul om de kommer hit. Personligen lämnade jag förra året Android för iPhone efter 10 år av android och kommer nog inte tillbaka då jag är helt inne i apples ekosystem redan med iPad AirPod Max, Apple Watch mm men frun vägrar lämna android så kan bli intressant för henne. Hennes Galaxy S10+ är så sprucken att det är mer sprickor än glas vid det här laget. Jag skulle inte kunna använda den.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Gött om det blir så, slipper man importera
Att köpa ngt annat finns ju inte på kartan.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Vad roligt. Gick över till Pixel 5 förra året och är mycket nöjd. Tjöbade från Danmark så det var ju i princip ok.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hoppas! Har varit sugen på att skaffa en Pixel länge nu, men att importera, ex från Fnac, känns bara krångligt. Och inte bara själva beställningen, utan även eventuella garantiärenden etc.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Vi har ju hört rykten som dessa förr. Håller optimismen låg tills vi vet mer

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Har använt ett otal olika märken på telefoner, och pixel 5 är den jag är absolut mest nöjd med.

Så länge kommande telefoner har samma storlek så kan jag tänka mig köra pixel i många omgångar framöver!

Permalänk
Medlem

en android med ren version är att föredra, då är pixel / oneplus bäst.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

en android med ren version är att föredra, då är pixel / oneplus bäst.

Haft Oneplus sedan Oneplus3 och var väldigt nöjd fram tills min nuvarande 9 Pro och uppdateringen till Android 12 som kom vid årsskiftet. Katastrofalt dålig uppdatering. Deras forum och reddit är fyllda av folk som har problem sedan dess. Började försöka se mig om efter vem som kunde vara ersättare och om Pixel blir en realitet kanske det är att fundera på.

Permalänk
Medlem

Hoppas kan man alltid göra men gör inte vågen förens det är helt spikat!
Har en pixel 4a och skulle vilja byta den snart.. Men de gör ju mobilerna bara större och större tyvärr.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lusekofte:

Haft Oneplus sedan Oneplus3 och var väldigt nöjd fram tills min nuvarande 9 Pro och uppdateringen till Android 12 som kom vid årsskiftet. Katastrofalt dålig uppdatering. Deras forum och reddit är fyllda av folk som har problem sedan dess. Började försöka se mig om efter vem som kunde vara ersättare och om Pixel blir en realitet kanske det är att fundera på.

Skaffade mig en OnePlus Nord N10 i September förra året, än idag får jag inga notiser, så vette faen, OnePlus är nog inte riktigt som dom ska.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lusekofte:

Haft Oneplus sedan Oneplus3 och var väldigt nöjd fram tills min nuvarande 9 Pro och uppdateringen till Android 12 som kom vid årsskiftet. Katastrofalt dålig uppdatering. Deras forum och reddit är fyllda av folk som har problem sedan dess. Började försöka se mig om efter vem som kunde vara ersättare och om Pixel blir en realitet kanske det är att fundera på.

Ja jag är kvar på Oxygen 11, orkar inte med massa problem. Men jag är inte helt såld på Pixel, kolla in MKBHD uppdaterade review, fortfarande massa problem.

Har ingen aning om vad jag ska köpa, finns ingen ren bra Android telefon i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja jag är kvar på Oxygen 11, orkar inte med massa problem. Men jag är inte helt såld på Pixel, kolla in MKBHD uppdaterade review, fortfarande massa problem.

https://youtu.be/MiTG1ride7s

Har ingen aning om vad jag ska köpa, finns ingen ren bra Android telefon i dagsläget.

Håller helt med vad du säger. Finns inget bra alternativ tycker jag. Har också varit OnePlus användare och gick sedan över till pixel 4a. Men nu när man vill byta så tycker jag inte att det finns en klar vinnare på marknaden för mig att köpa.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Köpte Pixel 4a på Fnac. Varit grymt nöjd med i princip allt med telefonen, men var lite orolig i början när jag fick skärmartefakter några gånger. Allt på Fnac är 100% på franska, så att försöka göra en reklamation med google translate kändes omöjligt (man behövde dessutom ringa dem som en del i processen vad jag kunde förstå).

Men annars, bra nog skärm, riktigt bra bilder från kameran och rent och ofta uppdaterat Android. Allt jag behöver i en telefon.

edit: Om Google faktiskt börjar sälja i Sverige så blir det nog uppgraderingar oftare än jag egentligen behöver

Permalänk
Medlem

skulle nog unna mig en Pixel 6 för att testa CalyxOS eller GrapheneOS. vill ju inte köpa en gammal om det är så att man skulle njuta av dem, då behöver man ju lägga ytterliggare pengar för att få en sexa

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Köpte Pixel 4a på Fnac. Varit grymt nöjd med i princip allt med telefonen, men var lite orolig i början när jag fick skärmartefakter några gånger. Allt på Fnac är 100% på franska, så att försöka göra en reklamation med google translate kändes omöjligt (man behövde dessutom ringa dem som en del i processen vad jag kunde förstå).

Men annars, bra nog skärm, riktigt bra bilder från kameran och rent och ofta uppdaterat Android. Allt jag behöver i en telefon.

edit: Om Google faktiskt börjar sälja i Sverige så blir det nog uppgraderingar oftare än jag egentligen behöver

Jag har kunnat chatta med Fnac på engelska iallafall. Men ja, hemsidan är på franska

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hoppas! Har varit sugen på att skaffa en Pixel länge nu, men att importera, ex från Fnac, känns bara krångligt. Och inte bara själva beställningen, utan även eventuella garantiärenden etc.

Det finns redan svenska bolag som importerar och säljer dem. Blir ju dock lite dyrare och om de ändå kommer hit "på riktigt" snart kan man ju lika gärna vänta.

Köpte själv en Pixel 6 från ett svenskt bolag (Telefonshoppen) för några veckor sedan och är väldigt nöjd. Fick en fransk mobil vilket var utmärkt eftersom det då följde med usb-c hörlurar.

Jag vet att importerade mobiler kan krångla med NFC betalning (t.ex. Samsung pay med importerade Samsung mobiler), men har ingen koll på om det finns krångel med den jag köpte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har kunnat chatta med Fnac på engelska iallafall. Men ja, hemsidan är på franska

Tack, mycket bra att veta! Om inte Google börjar sälja i Sverige så blir det kanske en 7a eller något från Fnac igen om ett par år

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Pixel 6 Pro från Dustin bara, verkar fortfarande finnas i lager.
Men är super nöjd än så länge skönt med lite "vanilla"

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte varför inte alla deras "internationella" produkter säljs till Sverige. Det som säljs i t.ex Tyskland borde väl inte vara svårt att bara sälja här med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Det finns redan svenska bolag som importerar och säljer dem. Blir ju dock lite dyrare och om de ändå kommer hit "på riktigt" snart kan man ju lika gärna vänta.

Köpte själv en Pixel 6 från ett svenskt bolag (Telefonshoppen) för några veckor sedan och är väldigt nöjd. Fick en fransk mobil vilket var utmärkt eftersom det då följde med usb-c hörlurar.

Jag vet att importerade mobiler kan krångla med NFC betalning (t.ex. Samsung pay med importerade Samsung mobiler), men har ingen koll på om det finns krångel med den jag köpte.

Det är inga krångligheter med Google Pay gällande vart i världen du köp din enhet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är inga krångligheter med Google Pay gällande vart i världen du köp din enhet

Bra att veta! Tack!

Permalänk
Medlem

Importerade min 6 Pro från Fnac och det har varit mycket buggar men efter ett halvår börjar det bli bättre, haha.
Oavsett det så är det en trevlig telefon och kameran är fantastisk.

Hoppas de börjar säljas officiellt i Sverige.

Permalänk
Inaktiv

Vore fantastiskt!

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

en android med ren version är att föredra, då är pixel / oneplus bäst.

Sonys Xperia UI är rätt nice med, alltid varit nöjd med deras gränssnitt på senare år, rent Android med lite extra funktioner 😁👍

Permalänk
Medlem

Apples motsvarighet på Android sidan.

Har inte förstått grejen med stock Android.

Alltid tyckt skinsen från de som använder Anroid är mer najs med mer funktioner.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Grymt! Sitter själv på en Pixel 5 och har förmodligen aldrig varit mer nöjd över en mobil.

Skrivet av Dizzö:

Apples motsvarighet på Android sidan.

Har inte förstått grejen med stock Android.

Alltid tyckt skinsen från de som använder Anroid är mer najs med mer funktioner.

För mig är det en kombination av "aesthetics" och hur allt flyter på perfekt, Samsung börjar närma sig men är inte riktigt där ännu.

Just Pixel-serien har också en mängd funktioner, vissa är mer unika andra finns hos t ex Samsung. Visst så når Pixel-serien inte riktigt upp till Samsung gällande maximalt antal funktioner, men det har blivit bättre.

Skrivet av livsnjutaren:

Hoppas kan man alltid göra men gör inte vågen förens det är helt spikat!
Har en pixel 4a och skulle vilja byta den snart.. Men de gör ju mobilerna bara större och större tyvärr.

Jag bytte från just Pixel 4a till Pixel 5, lätt värt det i mitt tycke! Pixel 5 har givetvis inte det allra senaste, men för mig så är det den bästa mobilen på marknaden.

5:an lär också få en extra större uppdatering och ett par månader längre säkerhetsuppdateringar jämfört med 4a:an.