Veckans fråga: Äger du en 2D-skrivare?

Permalänk
Medlem

Ja, laser och fotoskrivare. Lite luddigt vad man ska ta då ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Vore mer intressant med frågan "Har du en scanner" för den produkttypen måste nästan ha försvunnit helt i takt med att mobilkamerorna har blivit bättre. Dock är det ett elände när man ska scanna större mängder dokument.

Permalänk
Medlem

Ingen skrivare alls, händer ett par gånger per år att man saknar det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Jag har en allt-i-ett bläckstråle från Epson, skriver ut, skannar och kopierar.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Min tidigare laserskrivare, USB-ansluten, gick sönder för en månad sedan och har nyligen ersatts av en nätverkskopplad multifunktionsvariant.
Används inte mycket, men är praktisk att ha till hands vid behov.

Permalänk
Medlem

Svart-laser, färg-laser, bläckstråle, matris.

Visa signatur

Atari Mega 2

Permalänk
Medlem

Skriver ut på jobbet, men har funderat att köpa en till hemmet.
Inte haft en skrivare sen min gamla HP670 Deskjet från 90talet 😁 Har tekniken förbättrats sen dess tro?

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Testpilot

Har en Brother MFC-L2710DW.

Monsterpjäs till svartvit laser/skanner/kopiator som egentligen är menad för mindre kontorslandskap – fax, wifi, ethernet, dubbelsidigt och allt annat man kan tänka sig. Men den går varmt faktiskt, fick byta patron redan efter första två åren.

Papperslösa Sverige är fortfarande långt bort enligt mig åtminstone

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Köpte en bläckis när jag pluggade då det kändes viktigt. Ångrar starkt att jag inte la till pengarna för en laser. Jag behöver tyvärr skriva ut något dokument emellanåt men det är så pass lång tid emellan att det krävs nya bläckpatroner varje gång typ. Därför tar jag istället och skriver ut hos någon i familjen. Så jag har en bläckstråle, som agerar pappersvikt sedan 6 år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Måste kunna skriva ut expense-rapporter och ungarnas läxor ibland. Men jag hatar min skrivare, någon basic brother laser, varje gång den går ner i "djup vila" går den inte att väcka igen utan att man rycker strömsladden.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Sonen vill ibland ha olika målarbilder att färglägga, vem behöver flera olika målarböcker när alla finns gratis online?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Har en färg laserskrivare som fungerar utmärkt för mitt jobb. Kan skriva ut fotobilder inte så bra kvalité men tillräckligt.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Xerox Phaser här

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Xerox Phaser här

Samma här..

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Underbart att matris- och radskrivare finns med som alternativ

Jag har levt skrivarlös i tio år fram tills för några veckor sen då jag fick en trasig skrivare som jag reparerade förra veckan, den fick inte tag i pappret.

Permalänk

Skönt att kunna skriva ut biljetter etc annars är det meningslöst väldigt sällan man behöver en

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Köpte faktiskt för något år sen. Används då och då när vi behöver fraktsedlar, biljetter etc. Har använt jobbets tidigare men bekvämare att ha en hemma under pandemin.

Permalänk
Medlem

Köpte en billig Samsung laser svart-vit multifunktionsapparat för kanske typ 8 år sen efter att ha tröttnat på att färgerna torkade i en billig HP bläckstråleskrivare. Bra har den fungerat kopplat via Wifi nätet och har bl.a. NFC utskriftsmöjlighet via telefon som varit smidigt ett par ggr men används väldigt sällan. Tror jag har i stil med 55-60% färg kvar ännu i orginalkassetten xD skönt att slippa tänka på färgen åtminstone. Den sitter på vinden bredvid min NAS HP MicroServer Gen8.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hade velat ha möjlighet att kryssa i flera svar.
Eftersom jag skriver ut ganska lite så har jag en svartvit laser med duplex, en Oki som alltid fungerar och så en HP fotoskrivare som alltid behöver nya bläckpatroner för att skriva nått om man skulle vilja använda den för den torkar alltid ihop, HPn ska nog få hamna på secondhandbutiken för att kanske glädja nån som skriver ut foton varje vecka så att den fungerar utan patronbyte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har en Brother HL 1212W från Felgiganten. Den billigaste svartvita jag hittade men den är mer plast än ens papper. Får hoppas den håller. Behöver skrivare då och då men inte ofta för vissa juridiska dokument så därav sv laser.

Edit:
@mrqaffe
Fler alternativ hade varigt bra då jag har en med igensatt skrivarhuvud då det kommer till svart men scannern fungerar så ja.
2st skrivare en fungerande sv laser och en trasig bläckstråle med fungerande scanner. Ser inte så snyggt ut med den kombinationen.

Skriva ut och signa. Sedan scanna på den andra till PDF eller vad de vill ha och sedan mejla i väg det man då betraktar som idiotisk lösning men fungerande.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag har en multifunktions bläckstråleskrivare med påfyllbart bläck i flaska istället för patroner.
Billigare utskrifter än laser och det är möjligt att skriva ut fotografier, om ni ska skriva ut mycket fotografier så bör skrivaren ha en extra svart färg för fotografier som ger bättre fotoutskrifter t.ex Epson ET-7700, ET-7750, ET-8500, ET-8550.
För den som undrar om påfyllbara bläckstråleskrivare så har tekniken olika namn hos olika tillverkare, Epson EcoTank, HP Smart tank, Canon MegaTank, Brother Ink Tank.

Permalänk
Medlem

En HP färglaser ~15 år gammal. Ena tösen klar statsvetare nu i vår, den andra språkvetare nästa år. Det känns som det kommer bli avsevärt mindre utskrifter snart...

typo
Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Jag tror jag har en gammal fax på vinden som kan skriva ut också, dock på rulle med värmekänsligt papper bara. Annars hade jag en skrivmaskin som var rätt avancerad, den hade en en-rads display som man kunde ställa in så att den skrev på pappret först när man hade skrivit klart en rad. Den skulle gå att koppla till en dator och på så sätt skriva ut text men jag hade ingen dator med parallellport, eller om det var com-port, så jag kunde aldrig testa.

Annars har jag haft en del genom åren, både bläckstråle och laser, men det var minst femton år sedan jag slängde den sista. Dee enstaka papper jag behöver skriva ut gör jag på jobbet. Närbutiken i huset erbjuder också utskrifter för 10-15 per sida om man är desperat.

Permalänk
Medlem

Har en Canon ip4700 sen 11år tillbaka, har funkat perfekt och jag har kört "piratpatroner" sen dag 1. Just nu köper jag från amazon, 4 uppsättningar (20 patroner) för 200kr, känns lagom!

Används inte jätteflitigt men kanske några gånger per år och patronerna håller sig funktionella trots detta.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro