Märklig upplevelse av Airmee

Permalänk
Medlem

Märklig upplevelse av Airmee

Beställde lite random grejer från Amazon, blev positivt överraskad när paketet redan var på väg ut för hemleverans dagen efter (en lördag) och det skulle levereras senast 23:00. Fick ett pling i mobilen sent på kvällen, attans dom hade inte hunnit leverera idag men skulle göra nytt försök dagen därpå.

Dagen därpå rullar det fram en vit skåpbil, stämmer av med kartan (man kan följa bilen), jo visst är det Airmee som är utanför. Fönstret är öppet och jag hör hur bilen är igång och att någon öppnar dörr efter dörr efter skjutdörr, man hör släpande och dunsande ljud av vad jag misstänker är någon annans stackars paket som får sig en omgång. Detta pågår i en kvart innan bilen bränner iväg igen. Inget paket. Hör av mig till supporten:

Conversation with Airmee Started on June 8, 2025 at 07:27 PM Europe/Stockholm time CEST (GMT+0200) 07:54 PM | Oliwia from Airmee: Hej Filip! Jag heter Oliwia och kommer hjälpa dig. Ett ögonblick så ska jag kika på ditt ärende. 07:55 PM | Oliwia from Airmee: Vi ber innerligt om ursäkt för detta, leveransen stötte på allvarliga bilproblem och blev försenad i flera timmar. Vi försöker nu hitta en ersättare för hans sista stopp, men tyvärr kan jag inte garantera att vi kommer att hinna innan alla skift slutar för dagen. Vill du att jag flyttar leveransen till imorgon? 07:58 PM | Filip: Det måste ha varit igår, idag stod han här utanför på gatan i säkert en kvart. Misstänker att han kanske inte hittade paketet 08:02 PM | Oliwia from Airmee: Han var stilla vid din adress just på grund av bilproblemen, vi ber hemskt mycket om ursäkt för detta! 08:03 PM | Filip: Det låter ju väldigt märkligt, han höll på att öppna och stänga dörrar och rotade. Och varför lämnade han inte paketet när han stod här? 😂 08:04 PM | Oliwia from Airmee: Jag har inte mer information är så just nu, när trafikledningen har lyckats få tag i budet och/eller en ersättare så kommer du att få en estimerad tid igen och kommer kunna spåra leveransen. 08:05 PM | Filip: Det är det märkligaste jag hört men absolut 08:06 PM | Oliwia from Airmee: Vi ber hemskt mycket om ursäkt! Håll ett extra öga på spårningen efter fler uppdateringar. Om det skulle uppstå andra problem eller frågor är du välkommen att kontakta oss igen. Trevlig helg! 🌞

Och så idag, efter att ha haft ganska låga förväntningar på att paketet skulle dyka upp så kommer det en ny vit skåpbil, den här gången behöver budet inte slänga runt med paket och smälla i 100 dörrer lösa sina allvarliga bilproblem utan in på tomten kliver en man och släpper paketet på backen med härlig energi och enthusiasm, tar ett foto och drar.

Givetvis fångar övervakningskameran denna energi och enthusiasm 😂

Permalänk
Medlem

Hade också en Airmee-leverans förra veckan. Var chockad när jag fick sms om att leverans skett, kl 22 en söndag. Gick ut och såg att de på väg härifrån slirat rejält på grusuppfarten och sedan genat över gräsmattan (!?!) vilket det fanns däckspår som vittnade om. Tyckte mest det var roligt, vilka lirare det verkar jobba på den firman. Usla arbetsvillkor som lämnar sina spår kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filikun:

Beställde lite random grejer från Amazon, blev positivt överraskad när paketet redan var på väg ut för hemleverans dagen efter (en lördag) och det skulle levereras senast 23:00. Fick ett pling i mobilen sent på kvällen, attans dom hade inte hunnit leverera idag men skulle göra nytt försök dagen därpå.

Dagen därpå rullar det fram en vit skåpbil, stämmer av med kartan (man kan följa bilen), jo visst är det Airmee som är utanför. Fönstret är öppet och jag hör hur bilen är igång och att någon öppnar dörr efter dörr efter skjutdörr, man hör släpande och dunsande ljud av vad jag misstänker är någon annans stackars paket som får sig en omgång. Detta pågår i en kvart innan bilen bränner iväg igen. Inget paket. Hör av mig till supporten:

Conversation with Airmee Started on June 8, 2025 at 07:27 PM Europe/Stockholm time CEST (GMT+0200) 07:54 PM | Oliwia from Airmee: Hej Filip! Jag heter Oliwia och kommer hjälpa dig. Ett ögonblick så ska jag kika på ditt ärende. 07:55 PM | Oliwia from Airmee: Vi ber innerligt om ursäkt för detta, leveransen stötte på allvarliga bilproblem och blev försenad i flera timmar. Vi försöker nu hitta en ersättare för hans sista stopp, men tyvärr kan jag inte garantera att vi kommer att hinna innan alla skift slutar för dagen. Vill du att jag flyttar leveransen till imorgon? 07:58 PM | Filip: Det måste ha varit igår, idag stod han här utanför på gatan i säkert en kvart. Misstänker att han kanske inte hittade paketet 08:02 PM | Oliwia from Airmee: Han var stilla vid din adress just på grund av bilproblemen, vi ber hemskt mycket om ursäkt för detta! 08:03 PM | Filip: Det låter ju väldigt märkligt, han höll på att öppna och stänga dörrar och rotade. Och varför lämnade han inte paketet när han stod här? 😂 08:04 PM | Oliwia from Airmee: Jag har inte mer information är så just nu, när trafikledningen har lyckats få tag i budet och/eller en ersättare så kommer du att få en estimerad tid igen och kommer kunna spåra leveransen. 08:05 PM | Filip: Det är det märkligaste jag hört men absolut 08:06 PM | Oliwia from Airmee: Vi ber hemskt mycket om ursäkt! Håll ett extra öga på spårningen efter fler uppdateringar. Om det skulle uppstå andra problem eller frågor är du välkommen att kontakta oss igen. Trevlig helg! 🌞

Och så idag, efter att ha haft ganska låga förväntningar på att paketet skulle dyka upp så kommer det en ny vit skåpbil, den här gången behöver budet inte slänga runt med paket och smälla i 100 dörrer lösa sina allvarliga bilproblem utan in på tomten kliver en man och släpper paketet på backen med härlig energi och enthusiasm, tar ett foto och drar.

Givetvis fångar övervakningskameran denna energi och enthusiasm 😂 https://youtu.be/ACkBwJQXxEM

WTF sån idiot som slänger paketet i rakt i asfalten. Bra att du fick det på film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filikun:

Givetvis fångar övervakningskameran

*host*
"Kameran du stod och filmade med"

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filikun:

Givetvis fångar övervakningskameran denna energi och enthusiasm 😂 https://youtu.be/ACkBwJQXxEM

Oh jag hoppas att du uppdaterar med vad chatten säger när du informerar dom om filmen för som lastbilschaufför för postnord där även jag kör paket i olika storlekar så gör man absolut inte sådär med något överhuvudtaget! Jävla skam för arbetet och hoppas att han får reprimand/uppsägning för hanteringen av paketet, kan säga att vi hade aldrig accepterat att en chaufför betedde sig så på min terminal.

Permalänk
Hedersmedlem

Där jag bor nu är Airmee det i särklass bästa alternativet för leveranser. Absolut minst strul.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Skulle få en sak levererad av Airmee från Amazon och tydligen är det emot Amazons regler att lämna paket utan signatur (stod det iaf hos Airmee), men jag valde även att inte lämna det utan påskrift, och jag valde att dom skulle komma med det imorgon 10juni eftersom vi var borta 5-9.

Airmee kom och lämnade det utanför dörren utan påskrift på lördagen den 7e och det låg där i 2 dagar innan vi kom hem. Toppen!
Varför frågar dom ens ifall dom ändå tänker ignorera ens val?

Permalänk
Medlem

Undvik airmee till varje pris, dom där förarna är inte kloka och verkar inte ha speciellt hög arbetsmoral....

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

*host*

"utan in på tomten kliver en man och släpper paketet på backen med härlig energi och enthusiasm"

Så länge du övervakar din egen tomt så ska det inte vara något problem.

Permalänk
Medlem

Meh, så här gör alla som hanterar paket. Paketet ska vara packat på ett sätt som kan klara av det, eller vara märkt "Fragile"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Meh, så här gör alla som hanterar paket. Paketet ska vara packat på ett sätt som kan klara av det, eller vara märkt "Fragile"

Nej såhär gör inte alla som hanterar paket...

Permalänk

Jag har varit med om något ännu sjukare.

Vi bor i villa, så det finns fönster på bottenplan.

Har kommit hem och tar en tupplur i soffan efter en tuff dag.
Vaknar av att någon knackar på fönstret och ber mig ställa mig upp.
Sjukt obehagliga jävla idioter, vem gör ens så?

Går runt huset och knackar på fönstret där man ser mig sovandes?
Och vill att jag ska vakna för att öppna dörren och ta emot ett paket?

Blir tokig bara av tanken.

En annan gång hade de inte ens plingat på dörren, de lyste in genom fönstret och tände/släckte en ficklampa hastigt på min syrrans ansikte. Antagligen för att meddela att de var framme?

Vem gör ens såhär, fyfan

Måste också skriva att fönstret är på kanten av huset, inget en normal människa går och tittar in genom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jepp. Paketet har säkert varit med om värre behandling på vägen.

Permalänk

Fått av dom emellanåt när det blir Amazon beställning, men försöker undvika så långt det går. hade önskat att det hade gått att välja bort helt.
Tycker det är bättre att hämta paketet själv på den tiden jag önskar och kan🙂

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk

Airmee skulle leverera paket (switch 2) imorgon. Fick notiser om att de skulle köra ut paketet redan 4/6 istället. Men de kom aldrig.

Igår kom de med paketet. Jag noterar snabbt att det är ett stort hål i paketet som tejpats över lite slarvigt. När jag påpekar det så ber han mig öppna paketet och kontrollera innehållet.

Paket väger inget så jag förstår direkt att innehållet är väck. Mycket riktigt. Innehöll lite plast grejer till pool.

Dock oklart vart i leveransen själva stölden inträffade men ändå.

Snark!

Permalänk
Medlem

Min fru skulle få leverans från Airmee igår, ringde och sa att det skulle levereras och porten var låst (Hyreslägenhet i större hus där andra också bor) hon sa att hon skulle gå ner och öppna/ta emot, när hon kom ner till porten så hade Airmee åkt iväg och ändrat status till "Levererat". Inget paket mottaget. Hon försökte få kontakt i går men förgäves, skrev och klagade, inget svar än.

Permalänk
Medlem

Airmee är kaos, men det är det man får ifall man vill ha billigaste möjliga leveranser. Kör runt i skruttiga omarkerade gamla skåpbilar, ibland i sina egna privatbilar. Orimliga arbetsvillkor för chaufförerna också, ofta jobbar de svart och får halva lönen om ens det med tanke på extra timmarna de ofta får köra.

Vad jag antar hände i ditt fall är att de felregistrerat paketet och sen höll på och ljög, alternativt att chauffören ljugit för företaget och sagt att bilen gick sönder.

Från min lilla erfarenhet ska man ens vara glad ifall de plingar på när de lämnar paket, de knackar inte och väntar absolut inte på att man ska komma och öppna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

... ofta jobbar de svart och får halva lönen om ens det ...

Finns det något belägg för det eller är det bara något du antar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Min arbetskollegas bror jobbar/jobbade för Airmee svart själv, jag vet dock inte ifall anställningen var direkt eller indirekt via annat bolag.

Permalänk
Medlem

Har alltid funkat bra för mig. Visst är det lite underligt att de bara lägger paketet utanför dörren utan att ens knacka på, även om det står "signering krävs" eller liknande på deras hemsida, men inget har försvunnit eller skadats för mig. Och man får ett SMS direkt de lagt paketet där, så man kan öppna dörren och ta in grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

kanske lönebidrag eller nåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

*host*

Jodå, vi har flera kameror och alla är strategiskt riktade för att inte ta upp mer än vår tomt ☺️ det är alltså vår infart vi ser på videon.

Permalänk
Medlem

Detta är tyvärr inget ovanligt när det gäller leveranser från Airmee.
Dom bryr sig inte, airmee support är inte direkt bättre, det man gör är att man tar det med Amazon's kundtjänst och utrycker sitt missnöje med airmee leveransen, sen tar dom det vidare till ledningen hos airmee, och förare får då en tillsägelse och kan ev. göra bättre ifrån sig tills nästa gång.
Men vanligtvis så krävs det att man meddelar och informerar Amazon ett flertal gånger hur leveransen har varit från airmee under olika tillfällen.
Och kom ihåg, var vänlig och trevlig mot Amazons kundtjänst, den är väldigt väldigt bra jämfört med många andra.

Grammatik
Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS Rog Strix Z390-F Gaming ]
[ Intel Core i7 8700K ] [ Corsair 32GB DDR4 ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Samsung 980 PRO 512GB ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filikun:

Yeah, här slängde de bara över det vårt staket rätt på betongplattorna. Som tur är var det inget ömtåligt men kändes sådär. Kör som idioter gör dom också för det mesta..

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filikun:

Jodå, vi har flera kameror och alla är strategiskt riktade för att inte ta upp mer än vår tomt ☺️ det är alltså vår infart vi ser på videon.

Visade du Airmee videon eller informerade du dom att du filmade när chauffören bokstavlig talat slänger paketet på marken?

Permalänk
Medlem

riktigt packade grejer går ej sönder av det lilla...ni e för känsliga ..å har ni ett sett kina mm med era dyra grafikkort hur det fungerar)(

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

riktigt packade grejer går ej sönder av det lilla...ni e för känsliga ..å har ni ett sett kina mm med era dyra grafikkort hur det fungerar)(

Finns fortfarande ingen värld där det är acceptabelt att leverera paket sådär så skärp dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Min arbetskollegas bror jobbar/jobbade för Airmee svart själv, jag vet dock inte ifall anställningen var direkt eller indirekt via annat bolag.

Airmee har nog inga egna chaufförer eller bilar alls. Det är väl bara ett app bolag. Som uber o annat skit.
Slavbetalt. Så alla ska få sina "gratis" hemleveranser. Vem betalar? Jo chaufförerna med sin fysiska o mentala hälsa.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Airmee har nog inga egna chaufförer eller bilar alls. Det är väl bara ett app bolag. Som uber o annat skit.
Slavbetalt. Så alla ska få sina "gratis" hemleveranser. Vem betalar? Jo chaufförerna med sin fysiska o mentala hälsa.

Fast har dom så dåligt betalt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Fast har dom så dåligt betalt då?

Ja, inte är det bra iaf. Sen är det ju ett ganska enkelt jobb och kan tänka mig att det står folk i kö för arbetslösheten är ändå ganska hög.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata