Corsair HX1000 fläktbyte eller inte? [LÖST]

Permalänk
Medlem

Corsair HX1000 fläktbyte eller inte? [LÖST]

Jag har ett gammalt Corsair HX1000 (1000 watt) semimodulärt agg från 2009 där fläkten låter lite illa. Aggregatet i sig är väldigt gediget byggt och funkar kanon och jag har aldrig haft problem med det. Däremot börjar fläkten låt lite och jag kan köpa en originalfläkt för ca: 300 kr. från Tyskland inkl. frakt. Eftersom jag tänkt flytta det till en nyare dator så är frågan, är det värt det?

Edit: Chansade och beställde en fläkt. Får hoppas det blir bra.

Löst
Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk

föreligger väl viss risk att agget ev lämnar in då div elektrylkondingar osv lär börjat läcka/torka vid det här laget.

men visst kan lika gärna fungera i 10 år till utan problem vem vet.
värt att veta är väl att när agget väl lämnar in kan det mycket väl ta med sig andra delar på köpet beroende på hur agget kastar in handduken och iom att garantin garanterat gått ut så kan du inte få ersättning för skador pga agget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

föreligger väl viss risk att agget ev lämnar in då div elektrylkondingar osv lär börjat läcka/torka vid det här laget.

men visst kan lika gärna fungera i 10 år till utan problem vem vet.
värt att veta är väl att när agget väl lämnar in kan det mycket väl ta med sig andra delar på köpet beroende på hur agget kastar in handduken och iom att garantin garanterat gått ut så kan du inte få ersättning för skador pga agget.

Visst är det en risk, men jag har kollat väldigt noga och allt ser helt och rent ut och kan inte se att någon konding har läckt. Verkar som Corsairs agg håller hög kvalité så förhoppningsvis blir det som du skriver att det går tio år till

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.