Framtiden är här: Bilduppladdning i forumet!

Permalänk
Geeks
Grundare

Vadfalls! Jag förbjöd ju bilduppladdning på swec redan år 2000. Mitt diktatorskap är över :(.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Escalation

Permalänk
Medlem

Hur många testbilder ska vi behöva ladda upp innan Sweclockers ångrar sig och tycker detta var en dålig idé? 🤣

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsod:

Hur många testbilder ska vi behöva ladda upp innan Sweclockers ångrar sig och tycker detta var en dålig idé? 🤣

Många

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Edin:

Vadfalls! Jag förbjöd ju bilduppladdning på swec redan år 2000. Mitt diktatorskap är över :(.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Edin:

Vadfalls! Jag förbjöd ju bilduppladdning på swec redan år 2000. Mitt diktatorskap är över :(.

Nästa steg är att bryta mot ditt förbud mot dark theme!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nästa steg är att bryta mot ditt förbud mot dark theme!

Nästa steg efter det kan vara riktigt responsiv design, dumma @Edin att förbjuda bredare sidor än 1270 pixlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nästa steg är att bryta mot ditt förbud mot dark theme!

He dont know the power of the dark side...

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Det här är en bild

Visa signatur

i9 10900k | RTX 3080 Strix OC | 32GB Dominator @3200 | Maximus XII Hero Z490
Samsung 49" C49RG90
Böjda rör med vatten i

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av medbor:

Nästa steg efter det kan vara riktigt responsiv design, dumma @Edin att förbjuda bredare sidor än 1270 pixlar

Tur det finns Stylebot och Tapermonkey så man kan fixa lite själv älskar SweC men designvalen är ibland tveksamma, men är det inte värre än så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Äntligen

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av herbamare:

He dont know the power of the dark side...

They have cookies.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

<Uppladdad bildlänk>

klapa snel trebent katt

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Vadfalls! Jag förbjöd ju bilduppladdning på swec redan år 2000. Mitt diktatorskap är över :(.

Se hur fort det går utför..

Jag var snäll igår och idag lägger jag upp Dick-pics.

Så är det när man inte kan hantera sin frihet..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Geeks
Grundare

Mitt nya tangentbord

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Om vi nu kunde få stöd för markdown också så att man kan skriva som folk så är vi ju kittade sen.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Näbbdjuret:

Äntligen

<Uppladdad bildlänk>

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Testar sig lite framför.

Narka sig lite, fi fan!

Permalänk
Medlem

Det går åt rätt håll!

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
99:e percentilen

Nu, @jreklund, har ni ju verkligen ett guldläge – och för första gången chansen överhuvudtaget – att göra något åt att innehåll hoppar runt när bilder laddas in. Sätt width och height på alla uppladdade bilder i HTML:en, så förbättras användarupplevelsen avsevärt, i synnerhet på långsammare uppkopplingar.

(Detta går förstås inte att göra i Better SweClockers eller något annat tillägg på klientsidan, utan endast på serversidan.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dragone:

<Uppladdad bildlänk>

Slope?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Larry Bundy jr. (En spelfakta YouTuber)

Han har något emot peter molyneux

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Visst påminner den blicken om någonting?

Me: Can we get Eminem?
Mom: No, we have Eminem at home.
Eminem at home:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dragone:

Larry Bundy jr. (En spelfakta YouTuber)

Han har något emot peter molyneux

Hehe ja just det. Blandade ihop med Slope (också brittisk spelfakta-youtuber) som har väldigt lik röst

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Stående bilder eller högre vertikal upplösning önskar jag för den här typen av trådar som är ganska vanliga.
#19616927

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Alling:

Nu, @jreklund, har ni ju verkligen ett guldläge – och för första gången chansen överhuvudtaget – att göra något åt att innehåll hoppar runt när bilder laddas in. Sätt width och height på alla uppladdade bilder i HTML:en, så förbättras användarupplevelsen avsevärt, i synnerhet på långsammare uppkopplingar.

Det var något vi inte gjorde medvetet i 1.0 av tjänsten, då vi inte bestämt exakta måttet på våra tumnaglarna. I framtida versioner kommer vi undersöka det närmare och om vi beslutar för att lägga in det så söker/ersätter vi befintliga taggar.

Skrivet av Mordekai:

Stående bilder eller högre vertikal upplösning önskar jag för den här typen av trådar som är ganska vanliga.
#19616927

Tack för din feedback, vi får se över storlekarna. Har du någon exempeltråd där det ser bra ut? (med gamla taggen)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jreklund:

Det var något vi inte gjorde medvetet i 1.0 av tjänsten, då vi inte bestämt exakta måttet på våra tumnaglarna. I framtida versioner kommer vi undersöka det närmare och om vi beslutar för att lägga in det så söker/ersätter vi befintliga taggar.

Det är mycket irriterande när innehåll hoppar omkring (särskilt på långsammare uppkopplingar) och superförvirrande när man till exempel klickar på en länk till ett specifikt inlägg och inte ens hamnar i närheten av det. Så rent krasst måste jag säga att det bara finns en rätt väg att gå här.

Nog borde man kunna börja med någon godtycklig storlek och sedan helt enkelt ändra den om man vill göra miniatyrerna större eller mindre? HTML:en genereras väl "dynamiskt" så att säga?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers