Resident Evil 4 får remake – anländer till PC mars 2023

Permalänk
Melding Plague

Resident Evil 4 får remake – anländer till PC mars 2023

Det sjätte spelet i serien får ett ansiktslyft och omdanas med modern grafik, kontroller och något modifierad berättelse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Fyran är inte min favorit i serien, men då jag spelat alla tidigare remakes av Resident Evil så lär det bli en genomspelning av detta också.

Permalänk
Medlem

Har försökt spela 4an många gånger, men det är inget för mig. Älskar de klassiska resident evil, och även de nya. Särskilt 7an. Men 4an är så jäkla linjärt och stela kontroller, och är mest en halvdan shooter. OBS, min åsikt. Vet att folk älskar det.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Har faktiskt gillat alla RE-spel i huvudserien utom sexan, det spelade jag aldrig klart.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JonasT:

Fyran är inte min favorit i serien, men då jag spelat alla tidigare remakes av Resident Evil så lär det bli en genomspelning av detta också.

Näe, femman är bättre, perfekt Co-op campaign att speed-runna med polaren! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av DavidtheDoom:

Näe, femman är bättre, perfekt Co-op campaign att speed-runna med polaren! 😁

Åh, co-op i femman var fantastiskt kul! Spelade igenom det massa gånger med en polare på Xbox 360 när det begav sig.

Permalänk
Medlem

Ett av mina absoluta favoritspel så är väldigt väldigt spänd! De lär säkert skära bort en del bitar från originalspelet likt de gjorde i re2make och r3make, men kommer säkert bli riktigt mysigt ändå!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Var inte mycket att bedöma i trailern men som vanligt tror jag vi får en ostig historia med en dos lagom underhållande action.

I'm game.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Resident evil 4 måste ju vara ett de spel som fått mest remakes av alla spel genom världshistorien. Jag har själv lirat det på wii emulator och med occolus quest VR. Riktigt bra spel.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Skrivet av tompatomp:

Resident evil 4 måste ju vara ett de spel som fått mest remakes av alla spel genom världshistorien.

du glömde bort skyrim finns inte ett enda spel tror jag som fått så många "editions"...

i övrigt tyckte serien gick ned sig helt efter Code veronica.

kört igenom 4an men näää inget å ha.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JonasT:

Åh, co-op i femman var fantastiskt kul! Spelade igenom det massa gånger med en polare på Xbox 360 när det begav sig.

Släpper de en remake på femman till Dator så vet jag vad jag ska göra iaf! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag ville verkligen tycka om Resident Evil 4 när det kom men la ner det så fort jag kom fram till första QTE-sekvensen. Men vem vet, det kanske är något som är valbart i den här remaken?

Permalänk

Kul. Inte förvånad att även 4:an skulle få en remake efter R2:s succé. Det och Callisto Protocol var mina höjdpunkter från State Of Play. Tveksam om det kommer att se mycket mer annorlunda ut än RE8 men det blir ju ett rejält face-lift från originalet.

Skrivet av Danielkm:

Jag ville verkligen tycka om Resident Evil 4 när det kom men la ner det så fort jag kom fram till första QTE-sekvensen. Men vem vet, det kanske är något som är valbart i den här remaken?

QTE:erna var ganska få och kändes inte påträngande om jag inte minns fel. Spelet var för bra för att låta en sån sak stoppa mig. Förstår om folk blev allergiska av dom på den tiden då QTE var den nya trenden i speldesign och skulle prompt tvingas in varje stor release men alla spel lider ju av någon form av marknadstrend.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Nice
Hoppas 4an är mer trogen originalet o inte som 3an där en stor del plockas bort.
Blev ställd när spelet tog slut efter ca 4timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Resident evil 4 måste ju vara ett de spel som fått mest remakes av alla spel genom världshistorien. Jag har själv lirat det på wii emulator och med occolus quest VR. Riktigt bra spel.

Du vet inte vad en remake är. RE4 har tidigare endast fått portar till andra konsoller.

En remake är precis som nyheten säger; ny grafik och andra ändringar där utvecklarna gör allt från början igen. En port är orginalspelet konverterat till andra enheter.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

RE4 är ju ett av de mest inflytelserika spelen som gjorts och i och med den fantastiska https://www.re4hd.com/ modden så var det spelet det i serien som i nuläget hade minst behov av remake, i min mening. Men det här ser ut att bli ett alternativt scenario av Resident Evil 4, vilket kan bli mer intressant. För mig får de gärna göra om till den grad att hela sista kapitlet försvinner. Tror få gillar "Island". Finns mycket annat i tidigare kapitel som också kan trimmas. Inget multiplayer-tramsande med vilket Capcom tycktes försöka kompensera svagheterna i RE3-remake. RE2 var nog alltid den del i serien med högst förbättringspotential med en remake, just under tron att Capcom kan det här med remakes extra bra om man antar att steget blev lika bra som mellan RE1 och dess remake till Gamecube.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 är var serien gick utför. Det är en simpel rail-shooter som jag i princip sprang rakt igenom "back in the days". Det saknade helt känslan från de tre tidigare spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Resident Evil 4 är var serien gick utförd. Det är en simpel rail-shooter som jag i princip sprang rakt igenom "back in the days". Det saknade helt känslan från de tre tidigare spelen.

Jag gillade det så mycket så jag tolkade ditt inlägg som att det var efter peaken re 4 som serien gick utför

Men det var ju absolut mer action än skräck. Mitt hopp med remaken är att de inkluderar vr versionen men oculus har väl låst in den till sina headset...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

När4an kom så var det magiskt bra. Har inte spelat det på många år men Wii versionen var riktigt bra som jag också spelade. 🙂

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk

hur långt in kommer man innan man träffar på en pay wall ?. jag tror på spel från capcom 1 år efter det släpts och är väl testat.

Permalänk
Medlem

Varför kör dom inte Code veronica istället. RE4 är ju totalt skrot..

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)