Quiz: Virtuell verklighet

Permalänk
Medlem

Mycket glad över första frågan. Jag satt beredd att klaga om den inte kommit.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite pinsamt, men knep i alla fall frågan om Virtuality där jag faktiskt jobbat (praktiserat) i några månader. Dock hette dom Cybermind UK då.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ibland kan man gissa sig till stordåd. Har inte haft någon koll på VR öht.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig gillat VR, testat 2 gånger och det är första samta sista gången jag varit åksjuk tills dagens datum.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nja det duger

har alldrig testat vrheadset utan bara fått all info genom att läsa denna underabara sida dagligen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag aldrig ens testat, någonsin, inte ens 3D-brillor för tv/bio, så kan jag väl mer än jag borde.

(Ok, inte riktigt sant, TV-piraternas brillor har jag ju faktiskt använt, men det var så förbaskat länge sedan att jag inte minns något mer än hur de såg ut.)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

inte riktigt mitt intresse.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min kunskapsnivå är nog ungefär som för 3D-bio (om det finns fortfarande).

Permalänk

Jag gissade vilt. Det enda jag kunde var Gräsklipparmannen och att googles grej var i kartong.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt på flyt, gissade på allt utom 1…

Permalänk
Medlem

Inte illa ändå Har en Amiga 3000 (den i signaturen) som är mycket snabbare än den som drev VR tidigt 90-tal

Permalänk
Medlem

Men när kommer ar-quizet? (För dom som testat ar-spel med t.ex. hololens så går man bara och väntar.)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja det gick ju bra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nej, aldrig testat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

De här frågorna hade väl eventuellt VR-anktnytning men var mer en historialektion än något annat. Hade varit kul med lite mer nutidsorienterade frågor.

Permalänk
Medlem

Älskar vr med hela mitt hjärta men vr gör mig åksjuk!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nästan noll koll faktiskt.