Hur många ggr tittar du i mobilen per dag?

Permalänk
Medlem

De senaste veckornas snitt ligger mellan 80-120 väckningar (iphone+ipad).

Permalänk
Medlem

Jag skäms lite, men det är mellan 400-600 gånger per dag. Det är svårt att minska tycker jag. Telefonen används både i jobbet, privat med surfande/podcasts/träningsappar/spel.

Har fått ner det i omgångar och tycker jag mår bättre men faller tillbaka i vanan att titta för mycket.

EDIT: Det var en annan app än ni använde. Kollade på välbefinnande i android och ser då mellan 44-124 gånger per dag med ett snitt på 78 per dag. Mycket bättre än jag trodde.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Beroende på Android telefon, men på min telefon heter det digital wellbeing och där inne kan jag kolla det

Hmm, jag ser bara min skärmtid, var hittar jag antal upplås eller vad det nu är?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Verkar ligga på typ 30-90 upplåsningar per dag och mellan 1-2h skärmtid. Oftast tar jag bara upp den ur fickan, låser upp för att kika på notifikationsfältet och sedan ner igen, så det kan väl bli en del.

Skärmtiden ackumuleras ju primärt när man sitter och skiter eller när man ligger i sängen/soffan på kvällen.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Runt 60. En orsak är aviseringar. Jag hör många säga att aviseringsfunktionen är så mycket bättre i Android än iOS. Men jag tycker den suger. Avisering ska endast ske när det är något viktigt som måste tas hand om direkt. Sedan kollar jag i min mobil och ser det är runt 150 st aviseringar per dag.
Problemet är ej enkelt att lösa, då programmen som skickar aviseringar ska göra det enbart vid viktiga saker och att inte min dator som jag sitter med får exakt samma.

Om du får 150 aviseringar per dag så är det ju inte fel på OS eller enhet utan något helt personligt.

Till och med med alla bullshit "nyheter" jag själv får så ligger jag antagligen <15 aviseringar per dag och då har jag väderuppdatering som uppdaterar 5-6 gånger per dag.

Sen går det väl att ställa in, bara mailen, SMS och samtal låter för min del, resten är helt tyst och väcker inte ens skärmen.

Edit: kollar inte så mycket på skärmen efter att ha skaffat analog klocka för några år sedan, sparar batteri och själ.

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Om du får 150 aviseringar per dag så är det ju inte fel på OS eller enhet utan något helt personligt.

Till och med med alla bullshit "nyheter" jag själv får så ligger jag antagligen <15 aviseringar per dag och då har jag väderuppdatering som uppdaterar 5-6 gånger per dag.

Sen går det väl att ställa in, bara mailen, SMS och samtal låter för min del, resten är helt tyst och väcker inte ens skärmen.

Edit: kollar inte så mycket på skärmen efter att ha skaffat analog klocka för några år sedan, sparar batteri och själ.

Jag har 0st aviceringar om nyheter och från vanliga websidor. Jag riktigt hatar sådan skit. Men det dröser in mail och teamsmeddelanden hela tiden som skapar aviseringar.
Problemet är att varenda enhet jag har vill avisera om detta. Har jag läst mailet på datorn, så behöver inte min telefon 1 minut efter tala om att ett mail har kommit.

Permalänk
Medlem

Min telefon verkar inte ha denna information (Android 11, hittar inget under Wellbeing), så ingen aning. Den säger bara att jag använder luren i genomsnitt 33 minuter per dag, vilket lär stämma. Använder alltid datorn när jag kan, ogillar små skärmar.

Permalänk
Medlem

80 gånger per dag i snitt senaste veckan.
Det är för mycket, gör inget speciellt med telefonen en stor del av gångerna, gör det mest som en dålig vana.
En tredjedel kanske är riktiga aviseringar, typ jobbmail, jobbchat eller privat chat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Den här veckan har jag ett snitt på 62 "pick ups" per dag (IOS).

Permalänk
Medlem

Ni som kollar mera än 20+ ggr. dagligen bör se en dokumentär vid namn "The Social Dilemma".

Jag gör en sport utav att max titta 10 ggr, oftast blir det 2-3 ggr. om dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Jag läste en nyhetsartikel idag om att genomsnitts amerikanen tittar i mobilen 352 gånger per dag. Låter mycket tycker jag. Så jag använde funktionen digitalt välmående (android) för att räkna ut ett snitt för det senaste sju dagarna (exkluderar idag).

Mitt är 32.

Vad är ert?

<1
Använder den bara för mobilt bankid och som vanlig telefon.

Permalänk
Medlem

Har stängt av alla aviseringar, ljud och vibrationer. Bestämmer själv när jag tittar i telefonen vilket är 30-40ggr/dag mail och nyheter.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

0-100 gånger om dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Ni som kollar mera än 20+ ggr. dagligen bör se en dokumentär vid namn "The Social Dilemma".

Jag gör en sport utav att max titta 10 ggr, oftast blir det 2-3 ggr. om dagen.

Det beror ju mycket på hur man använder den också. T.ex. så använder jag telefonen för att styra spotify, dammsugare, wifi och annat. Sen så är ju mobilen också det viktigaste verktyget på jobbet (många dagar i alla fall). Så då blir det lätt 40-50 gånger per dag på sånt. Bara för att styra min Nvidia Shield blir det lätt 10-20 gånger på en kväll om man tittar några avsnitt Netflix eller liknande.

Personligen ligger mitt medeltal på runt 120 senaste veckan, men jag har kollat runt en del ställen för att få tag på bra erbjudanden på komponenter, och speciellt när man kollar beggat så blir det snabbt många öppningar. Vanliga veckor ligger jag på runt 80 per dag.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Konsolpleb 🕹

83

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Upplåsningar är runt 70-90. Men det är typ för att kolla något snabbt bara.

Skärmtiden låg på 1h 40min förra veckan per dag.

Skärmtiden på datorn däremot, ska vi inte tala om...

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Beror på dagen, kollar ofta vad klockan är på mobilen då jag föraktar armbandsur, då det känns som att gå runt med en handboja.
Har jag många tider att passa blir det säkert 100+ gånger, andra dagar kanske jag klarar mig med endast 3, då micron har en klocka också.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

50ggr/dag. Ändå kör jag sån dära notissamlig eller vad fanken det heter på min iphone, så jag får dagens notiser samlade i en hög när jag jag kommer hem.

Visa signatur

[ASUS ROG Strix B650E-E Gaming WIFI]AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB][Corsair 64GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL40 Vengeance AMD EXPO][ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming OC][LG 48'' UltraGear 48GQ900 4K OLED 138 Hz HDMI 2.1][Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB x 2]Seasonic Vertex GX 1200W][Corsair 7000D Airflow Svart]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Den här veckan har jag ett snitt på 62 "pick ups" per dag (IOS).

Hur ser man det ..?

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Skrivet av JackA:

Min telefon verkar inte ha denna information (Android 11, hittar inget under Wellbeing), så ingen aning. Den säger bara att jag använder luren i genomsnitt 33 minuter per dag, vilket lär stämma. Använder alltid datorn när jag kan, ogillar små skärmar.

"klicka" på "horisontella färgglada stapeln" längst upp i Digitalt välbefinnande

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem

Har jobb och privat i samma telefon men det är mellan 40 och 80 gånger på en arbetsdag och 60-80 gånger på helger.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

När det ringer eller kommer ett SMS/mail. Har tack o lov inget annat som plingar i den.

Detta är vad jag har för riktmärke. Tyvärr har jag långt kvar dit 😔

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Saknar led dioden som fanns på alla telefoner tidigare framförallt Oneplus som man kunde konfa precis hur man ville.
Då visste man om de var en viss färg som blinka att de var helt ointressant.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Mellan 20-40 vilket är en bra bit ifrån antalet aviseringar jag får. Kan höra att den surrar många gånger innan jag kikar så känner mig väldigt befriad så sett.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Intressant, slog på det nu på iphonen (ligger under skärmtid) och ska kolla om en vecka. Magkänslan är under 10 gånger per dag. har inga notifikationer påslagna så det skulle vara när någon ringer vilket är sällan nu när hela teamet sitter i slack ändå. i övrigt kollar jag den 07:30 innan jag börjar jobba, vid lunch och när jag har slutat vid 17tiden.
Det känns som mycket av det som tidigare kom via telefonen nu kommer via datorn istället (slack, whatsapp, mail etc) så mobilsiffrorna reflekterar antagligen inte hela sanningen.

Kul fråga

Edit: antagligen mer den dagen jag tar mig till kontoret eftersom jag har biljetten i telefonen och behöver kolla buss/tågtider.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Från morgonen till 16:00 blir det typ 50-100 gånger beroende på hur många som jag ringer på jobbet eller om det sms hit eller dit inom jobbet. Jobbar själv i stor byggnad och resten av företaget är på andra sidan gatan så det går oftast fortare att ringa eller sms än att gå över. Sen när dagen är slut på jobbet så rör jag knappt ens mobilen förrän nästa dag.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

ca 120 för mig. det blir en del

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Hur ser man detta på iPhone?

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Hur ser man detta på iPhone?

Nice try, jag tänker inte låsa upp min och fka upp min statistik
Sök på skärmtid

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens hur man kollar det, men jag använder knappt mobilen så det kvittar nog ändå.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz