Permalänk
Medlem

Spelade som en Barbarian till level 36 och började känna av den obalanserade grinden rejält, speciellt i Elder Rifts. Avinstallerade skitspelet fort som fan 😁

Köpte Diablo II: Resurrected på PS5 för 239:- istället. Vad hade man fått för den summan i Diablo Immortal? Ett tuggummi med en örfil? 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Fast allt du nämner går att göra utan att använda pengar så det är inte hela världen (även om jag ogillar det). I DI så kan du inte uppnå det som valarna köper sig till utan att bli en val själv.

Det går säkert, men det tar nog extremt lång tid. D:I är definitivt värre än WoW, om man ska se det på någon typ av skala men mina kommentarer grundar sig i ett uttalade om att guld inte är värt något i WoW vilket inte är sant och det finns i allra högsta grad P2W i WoW också och jag påvisade bara det tydligaste exemplen på det. Man kan köpa sina PvP titlar, mounts, gear etc via boost också i WoW (för guld)

Jag kan se mellan fingrarna när det gäller cosmetics via MTX (Inte lootboxes). Men det ska samtidigt finnas rewards som är enbart för dedikerade och duktiga spelare så man kan urskilja de som betalar för sina coola saker och de som faktiskt lagt lite hjärta för sina och är de som ska ha "cred". Men det finns ingen glidande skala för pure P2W allt är bara skit.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mgsrex:

Spelade som en Barbarian till level 36 och började känna av den obalanserade grinden rejält, speciellt i Elder Rifts. Avinstallerade skitspelet fort som fan 😁

Köpte Diablo II: Resurrected på PS5 för 239:- istället. Vad hade man fått för den summan i Diablo Immortal? Ett tuggummi med en örfil? 😄

En helt given och självklar poäng i slutet.
Men den sägs för sällan alltså!
Jag håller helt med.

Även om man betalar i pay2win-spel så räcker det inte särskilt långt med ett engpngsköp. Snart är det ju slut å resurser igen ändå.
Man behöver fortsätta köpa konstant i så fall.

Det finns alltså inte någon riktig vinst att betala alls om man inte tänkt pumpa in förbannat mycket pengar över lång tid.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kört upp till lvl 50 nånting.

Har ings problem att de satt lvl caps här och där - även om det är lite onödigt.

Men alla currencies alltså. jag tappar lite lusten av att det är så rörigt. Några levlar från lvl 60 - alltså en rimlig bit in ändå. Exempelvis runorna som också är en valuta är bara en rörig mess. Eller är det bara jag?

Har skrivit det innan - men allt levlande genom att klicka på knappar i menyer är heldumt.

Spelet har givit en hel del spelglädje och själva gameplay är makalöst tight. Känns super för att vara ett mobilspel.

Men pay2winkonceptet börjar ta för stor plats av game mecanics nu. Frågan är om jag fortsätter till lvl60

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kör barbarian och kom till questet som behövde lvl 35 när jag var lvl31 typ, grindade lite rifts av olika slag och claimade lite saker så jag tillslut nådde lvl 35 och fick fortsätta.

Körde klart questet och blev inte ens lvl 36 och nu vill den att jag ska vara lvl 40..... Har inte spelat på en vecka men jag tyckte ändå det var kul i början så jag vill ju gärna fortsätta, vad har ni för tips för o grinda till lvl40? eller ska jag bara lägga ner?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Kör barbarian och kom till questet som behövde lvl 35 när jag var lvl31 typ, grindade lite rifts av olika slag och claimade lite saker så jag tillslut nådde lvl 35 och fick fortsätta.

Körde klart questet och blev inte ens lvl 36 och nu vill den att jag ska vara lvl 40..... Har inte spelat på en vecka men jag tyckte ändå det var kul i början så jag vill ju gärna fortsätta, vad har ni för tips för o grinda till lvl40? eller ska jag bara lägga ner?

Jag matade på med bounties, bra xp och samtidigt drog man av ett gäng andra uppdrag samtidigt man inte tänkt på, typ samla essence osv

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Enligt ny rapport har Diablo Immortal dragit in 24 miljoner dollar på två veckor. Verkar vara en och annan val som kastat in lite kosing i spelet.
https://www.fz.se/nyhet/290507-diablo-immortal-har-dragit-in-...

Snabb fråga. Lirar folk på PC eller mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Enligt ny rapport har Diablo Immortal dragit in 24 miljoner dollar på två veckor. Verkar vara en och annan val som kastat in lite kosing i spelet.
https://www.fz.se/nyhet/290507-diablo-immortal-har-dragit-in-...

Snabb fråga. Lirar folk på PC eller mobil?

Mobil (iPad). Tycker kontrollerna är bättre... Det har varit ett spel jag plockat upp och spelat en liten stund i taget bara, så det har passat hättre på mobile enheter. Tycker det blir lite "plottrigt" på mobil men funkar prima på ipad.

Har börjat tröttna dock. Har spelat igenom det nu och kommit till nivå 60 så är tveksam till att jag kommer spela det något mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enviro:

Enligt ny rapport har Diablo Immortal dragit in 24 miljoner dollar på två veckor. Verkar vara en och annan val som kastat in lite kosing i spelet.
https://www.fz.se/nyhet/290507-diablo-immortal-har-dragit-in-...

Snabb fråga. Lirar folk på PC eller mobil?

Hade varit intressant att se snittet per spelare (på de som spelat minst 10h eller nåt).

Riktigt tråkigt att deras taktik fungerar, de bryr sig inte om att det är det sämsta spelet på metacritic när de drar in så här många miljoner.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Lagerlöf:

Hade varit intressant att se snittet per spelare (på de som spelat minst 10h eller nåt).

Riktigt tråkigt att deras taktik fungerar, de bryr sig inte om att det är det sämsta spelet på metacritic när de drar in så här många miljoner.

Nepp, det är rent gacha-tänk.
Det sjuka är att man kan kringå lagarna om lootlådor genom att lägga ett litet spelmoment (rifts) på det.

Dock genomskådades detta av Nederländerna och Belgien

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Känns ju som det bara är streamers på twitch som spenderar pengar

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Enviro:

Enligt ny rapport har Diablo Immortal dragit in 24 miljoner dollar på två veckor. Verkar vara en och annan val som kastat in lite kosing i spelet.
https://www.fz.se/nyhet/290507-diablo-immortal-har-dragit-in-...

Snabb fråga. Lirar folk på PC eller mobil?

Jag spelade lite i helgen på en Ipad. Styr med Xbox elite-kontroller. Känns svintight när man spelar, men man märker av en hård vägg nu vid lvl 35-40 ungefär. Får grinda rifts och annat skit, då ledsnade jag.

Jag kommer aldrig stoppa in pengar i det här, hoppas på D4 istället, till PC.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera lite från min sida också. Är lvl 48 och spelar primärt via mobil. Börjar tröttna jag med kan jag erkänna. Bgs är hittills den roligaste delen tycker jag. Dock så känns det som att pay2win spelarna krossar lite väl hårt i bgs men jag är inte maxlvl så kan inte uttala mig helt.

Sammanfattningsvis tycker jag det blir rätt enformigt och hört samma från kompisar som är lvl 60. Tyckte iofs det var samma problem i Diablo 3 där man bara gjorde rifts i slutet.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Är nu paragon 18 och ja, spelet är ju liksom slut nu för min del.

Det som finns kvar är att grinda rifts, samma bossar som tidigare med mer hälsa eller såklart köpa saker för pengar.

Nu blir det rocket league sideswipe på mobilen istället

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Enligt ny rapport har Diablo Immortal dragit in 24 miljoner dollar på två veckor. Verkar vara en och annan val som kastat in lite kosing i spelet.
https://www.fz.se/nyhet/290507-diablo-immortal-har-dragit-in-...

Snabb fråga. Lirar folk på PC eller mobil?

Jag har lirat mestadels på pc men det beror främst på att min mobil är full så jag kunde inte installera nästa akt. Jag har en gammal Iphone 7 och dess minne räcker inte till för detta spel.

Permalänk
Medlem

Har kört till paragon 14 nu och de är samma typ av progression som d3 faktiskt, vissa moment blir en extrem grind om man prompt ska min maxa och för att minska det så är det bara och hosta upp pengar, är man som jag inte så hemskt brydd av min/maxa utan gillar diablo lir så är immortal inte så tokigt och man måste absolut inte spendera pengar för att levla igenom 1-60 & main storyn, mycket välpolerat på många sätt, UI däremot på PC är redigt dåligt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Diablo Immortal är förbjudet i Kina om nu detta stämmer.

Man bör ej skämta om Nalle Puh och Xi när man använder Diablo Immortals officiella konton.
Det här kan bli dyrt för Blizzard.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Diablo Immortal är förbjudet i Kina om nu detta stämmer.

Nyheten om förseningen är veckogammal och resten är väl ren spekulation än så länge.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nyheten om förseningen är veckogammal och resten är väl ren spekulation än så länge.

Ja. Det har varit en hel del spekulationer i en vecka.
Det blir intressant att se hur det hela slutar.

Hur som helst har jag själv lagt Diablo Immortal på hyllan tills de optimerat PC-versionen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har fortsatt köra lite nästan varje dag sen släpp. På mobilen hela vägen. Det ger bättre upplevelse i nuläget.

Idag tappade jag emellertid lusten lite.

Set items verkar inte fungera. Eller deras bonusar iaf.

Har två delar i Shepherd's Call to Wolves.
Det ska ge 15% extra summoner damage. Men det visas inge extra av att ta på sig två delar av settet. Mina andra items som ger extra summoner damage ger ökning i stats. Men set bonusen får jag inte.

Här någonstans kändes det inge vidare bra.

När jag märkte detta så verkar det som att min unique gem som också ska ge ökad summon damage faktiskt inte ger någon ökning...

Vet inte... Kanske visas bara stats fel. Eller så funkar inte stats som de ska på items ännu.
Either way så blir det nog paus. De delarna måste funka...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Fascinerande hur Diablo Immortal kan dra in så mycket pengar när ingen gillar det.

Metacritic: 79 positiva och 4383 negativa.

Många här inne verkar spela fast ni vet att det är skräp.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Ninotramp:

Fascinerande hur Diablo Immortal kan dra in så mycket pengar när ingen gillar det.

Metacritic: 79 positiva och 4383 negativa.

Många här inne verkar spela fast ni vet att det är skräp.

Fast det är ju ett roligt spel tills man når betalväggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fascinerande hur Diablo Immortal kan dra in så mycket pengar när ingen gillar det.

Metacritic: 79 positiva och 4383 negativa.

Många här inne verkar spela fast ni vet att det är skräp.

Det är inte antalet spelar dom tjänar pengar på, det är några fåtal stora valar som pumpar in jättemycket pengar.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Fast det är ju ett roligt spel tills man når betalväggen.

Sånt är trist.. Hoppas man får ut några timmar iallafall.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Finns det någon svensk guild eller vad det heter ?
Funderar på vilken server jag ska välja !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Finns det någon svensk guild eller vad det heter ?
Funderar på vilken server jag ska välja !

SvenskaDiablo är rätt aktiva, bara ansöka på vår Discord så får man komma med

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hur får man cross-platform att fungera? Har loggat in på mitt bnet konto i spelet på mobil och dator men karaktärerna syncar inte. Något jag missat?

edit: My bad, insåg nu att jag hade satt olika servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

SvenskaDiablo är rätt aktiva, bara ansöka på vår Discord så får man komma med

Är ni aktiva än? Har spelat en del på senaste och har riktigt kul

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Är ni aktiva än? Har spelat en del på senaste och har riktigt kul

spela lite varje dag sedan releasen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Yes spelar än försöker spela lote varje dag.
Blivit mycket bättre nu sedan senaste uppdateringen tycker jag.