Permalänk
Medlem

mitx bygge för programmering

Hej sweclockers,

Eftersom min laptop nyligen gav upp så tänkte jag mig en stationär denna gång. Då allt jag gör med dator är enbart hemma så känns det mest logiskt att välja en fast burk.
Jag tänkte mig att bygga något runt Louqe S1 dvs detta chassi: Louqe S1

Det passar mina preferenser för storlek eftersom jag har ett ganska litet skrivbord och plats är det ont om.
Jag kommer inte att spela på burken utan den ska mest användas till utveckling därför tänkte jag skippa grafikkort just nu.
I framtiden kanske jag gör lite videoredigering på den men då kan jag klämma in ett grafikkort.

Budget för burken är max 10.000

Permalänk

Tja! Är 10.000:- budgeten för en komplett dator utan grafikkort?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightknight_me:

Tja! Är 10.000:- budgeten för en komplett dator utan grafikkort?

Mvh

Ja det är hela budgeten utan grafikkort, är det för lågt kanske?
Då räknar jag att 1700 faller bort för chassit. Så det blir snarare 8300 ~ för allt annat.

Mvh

Permalänk
Medlem

Detta bör funka utmärkt för dig.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loyal:

Hej sweclockers,

Eftersom min laptop nyligen gav upp så tänkte jag mig en stationär denna gång. Då allt jag gör med dator är enbart hemma så känns det mest logiskt att välja en fast burk.
Jag tänkte mig att bygga något runt Louqe S1 dvs detta chassi: Louqe S1

Det passar mina preferenser för storlek eftersom jag har ett ganska litet skrivbord och plats är det ont om.
Jag kommer inte att spela på burken utan den ska mest användas till utveckling därför tänkte jag skippa grafikkort just nu.
I framtiden kanske jag gör lite videoredigering på den men då kan jag klämma in ett grafikkort.

Budget för burken är max 10.000

Har du funderat på en BareBone? Tex AsRock X300 är rätt vettig. Kostar 1700kr. Lägg till CPU, ram och en M.2.

https://www.amazon.se/ASRock-DeskMini-90BXG3T01-A10GA0W-Mini-...