Apple uppges återvända till Qualcomm efter misslyckande med egna 5G-kretsar

Permalänk
Melding Plague

Apple uppges återvända till Qualcomm efter misslyckande med egna 5G-kretsar

Till 2023 väntas Apple lämna Qualcomm till förmån för egna 5G-kretsar. Nu uppges de krypa tillbaka igen efter problem med utvecklingen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

"Vi misslyckades göra våra egna chip efter att vi sa att vi inte vill ha er längre. Säg snälla låt oss tillverka era kretsar igen."

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Qualcomm har en rätt fin position nu att förhandla fram höga priser. Men det har ju Apple råd att betala så det gör ju inget. Och de som eventuellt drabbas av Apples blunder är ju kunderna. Men de är redan vana att betala minst dubbelt så mycket som en produkt borde kosta så de bryr sig inte utan somnar bara om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Min första tanke är att främst på smartklockor så vill man hålla nere på antalet chip.
Sedan såklart Apple vill ha all tillverkning själva och det lär de ha. Men oavsett om de har all egen utveckling så får de ändå betala licenspengar till olika aktörer som Huawei för att få använda 5G tekniken.

En annan inte helt otänkbar lösning som de kanske har är att ha Qualcomm lösning på exakt samma chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Qualcomm har en rätt fin position nu att förhandla fram höga priser. Men det har ju Apple råd att betala så det gör ju inget. Och de som eventuellt drabbas av Apples blunder är ju kunderna. Men de är redan vana att betala minst dubbelt så mycket som en produkt borde kosta så de bryr sig inte utan somnar bara om.

Flex att köpa Apple /s

Men Apple insåg ju detta när de började utveckla egna - failar det så sitter vi i en trist förhandlingsposition med qualcomm!
Som du skrev, Apple har råd att betala och går priset upp så gör det inget för deras produkter är redan dyra och priset påverkar uppenbarligen inte försäljningen nämnvärt.

Skulle vara intressant att veta mer om varför deras utveckling har failat (om detta stämmer); har nyckelpersoner slutat, har de missbedömt komplexiteten etc.?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Är inte detta ett rykte, för Apple har väl inte gått ut med någon info ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men de är redan vana att betala minst dubbelt så mycket som en produkt borde kosta så de bryr sig inte utan somnar bara om.

OBS! ren lögn och sandlådenivå. De kostar exakt vad de borde kosta så länge vi inte lever i en kommunistisk diktatur.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte bara Apple som använder sig av Qualcomm så tycker nog att det hade varit bra om det kom fler aktörer på den marknaden så att dom inte satt med en monopolliknande ställning som dom gör idag.
Tycker det är trist att Intel inte satsade vidare så det fanns lite mer att välja på för båda Apple och andra leverantörer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordekai:

OBS! ren lögn och sandlådenivå. De kostar exakt vad de borde kosta så länge vi inte lever i en kommunistisk diktatur.

Ironin är här att kapitalisterna storgillar diktaturen. Inte alls strange bedfellows om man har läst Orwell..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Min första tanke är att främst på smartklockor så vill man hålla nere på antalet chip.
Sedan såklart Apple vill ha all tillverkning själva och det lär de ha. Men oavsett om de har all egen utveckling så får de ändå betala licenspengar till olika aktörer som Huawei för att få använda 5G tekniken.

För Smartklockor kanske det fortfarande är aktuellt med en egen lösning,
gissar att det är stödet för 3G och tidigare som gör att man hellre köper en komplett lösning inkl licenser från qualcomm.
5G är nog mindre komplicerat och enklare patentmässigt om man bara behärskar tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

OBS! ren lögn och sandlådenivå. De kostar exakt vad de borde kosta så länge vi inte lever i en kommunistisk diktatur.

Jämför man liknande produkter med liknande specifikationer från andra tillverkare så är Apple alltid klart dyrast. Att Apple har frihet att ta bra betalt av sina trogna kunder och att Apple's kunder är dumma nog att betala priset Apple sätter har inte så mycket med diktaturer att göra. Sekter brukar inte blanda sig i saker som rör staters styrelseskick

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jämför man liknande produkter med liknande specifikationer från andra tillverkare så är Apple alltid klart dyrast. Att Apple har frihet att ta bra betalt av sina trogna kunder och att Apple's kunder är dumma nog att betala priset Apple sätter har inte så mycket med diktaturer att göra. Sekter brukar inte blanda sig i saker som rör staters styrelseskick

Det finns inga liknande produkter som Apples hos andra tillverkare. Detta av flera anledningar som de har valt ett väldigt smalt utbud och hårdfokuserar på detta för att de nischade produkterna ska bli bra och sedan deras ekosystem.
Det jag tycker är konstigt är att så många har exakt samma smak när det gäller mobiltelefoner, men ser man på andra saker som bilar, där en service ofta kostar mer än en mobiltelefon. Så är det extrem variation på märken och modeller, detta till denna grad att jag upplever att det har gått till det extrema att folk medvetet väljer fordon för att vara unik. (min parkering utanför, 30 bilar och inte samma modell på en enda)
Men hos Apple är det typ att 50% av befolkningen gillar det Apple just har valt exakt samma tid som de införde det. Fullhd är onödigt på 13" laptop tills den dagen Apples laptop har fullhd etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jämför man liknande produkter med liknande specifikationer från andra tillverkare så är Apple alltid klart dyrast. Att Apple har frihet att ta bra betalt av sina trogna kunder och att Apple's kunder är dumma nog att betala priset Apple sätter har inte så mycket med diktaturer att göra. Sekter brukar inte blanda sig i saker som rör staters styrelseskick

Jämför du med likvärda produkter är knappast apple dyrast.

Iphone 13 pro MAX 13500kr
Samsung s22 ultra 15000kr

Macbook air m1 13500kr, Dell XPS 13 runt 15000kr med XE graphics utan grafikkort.

Lenovo Thinkpad x1 g9 14 tum 28000kr, Macbook pro 14 2021 från 24000kr där macbook har bättre musplatta, extremt mycket bättre högtalare och miniled skärm med 1600 nits och 2000 zoner

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det finns inga liknande produkter som Apples har hos andra tillverkare. Detta av flera anledningar som de har valt ett väldigt smalt utbud och hårdfokuserar på detta för att de nischade produkterna ska bli bra och sedan deras ekosystem.
Det jag tycker är konstigt är att så många har exakt samma smak när det gäller mobiltelefoner, men ser man på andra saker som bilar, där en service ofta kostar mer än en mobiltelefon. Så är det extrem variation på märken och modeller, detta till denna grad att jag upplever att det har gått till det extrema att folk medvetet vill ha unika fordon.

Det är snarare så att Apple vill att folk ska tro att de har "unika" produkter. Men det är mobiltelefoner och datorer med ett stort överlapp av kompatibla appar. Så egentligen är det ingen större skillnad. Men det är klart att det blir lättare för Apple att ta ut ett rejält prispåslag om de håller legenden levande att de har unika och felfria produkter.

Liksom andra sektliknande rörelser så finns ju också inslag av mobbing av användare som vågar uttrycka kritik. Så som Louis Rossmann påpekat t. ex så är det alltid en armé av folk som vid varje problembeskrivning vrider det till att det är användaren som gör fel, och försvarar Apple. Det är möjligen lite unikt för Apple men det är ju ingen bra sak direkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jämför man liknande produkter med liknande specifikationer från andra tillverkare så är Apple alltid klart dyrast. Att Apple har frihet att ta bra betalt av sina trogna kunder och att Apple's kunder är dumma nog att betala priset Apple sätter har inte så mycket med diktaturer att göra. Sekter brukar inte blanda sig i saker som rör staters styrelseskick

Well är man först med något ska man ju passa på att ta betalt för det? Klart kopiorna som kommer lite senare är billigare.

Gällande styrelseskick så gör nog Apple vad de kan för att påverka, ligger ju i ett företags intresse att sätta sig själv i så bra position som möjligt. Kan man köpa amerikanska politiker legalt via lobbying - varför inte?

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Viking
Skrivet av Ozzed:

Jämför man liknande produkter med liknande specifikationer från andra tillverkare så är Apple alltid klart dyrast. Att Apple har frihet att ta bra betalt av sina trogna kunder och att Apple's kunder är dumma nog att betala priset Apple sätter har inte så mycket med diktaturer att göra. Sekter brukar inte blanda sig i saker som rör staters styrelseskick

Jämför du kvalité, prestanda och funktionalitet så är det snarare tvärt om. Och det är oftast det som är det viktiga i slutändan.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jämför man liknande produkter med liknande specifikationer från andra tillverkare så är Apple alltid klart dyrast. Att Apple har frihet att ta bra betalt av sina trogna kunder och att Apple's kunder är dumma nog att betala priset Apple sätter har inte så mycket med diktaturer att göra. Sekter brukar inte blanda sig i saker som rör staters styrelseskick

Tänkte när jag läste din första kommentar att.. visst låt det gå.. Men nu andra gången, där du explicit kallar folk dumma och sektmedlemmar osv.

Tänk på hur du sätter stämningen i trådar när du gör sånt, tack. Du kanske inte explicit bryter mot någon regel, men det känns jävligt lågt.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är snarare så att Apple vill att folk ska tro att de har "unika" produkter. Men det är mobiltelefoner och datorer med ett stort överlapp av kompatibla appar.

Håller med dig om detta, många tror att just deras sak är "unik". Fast det handlar egentligen om en "sak".
Vad många människor verkar vara blinda för är att många(inte alla) företag vill sälja en status/känsla/upplevelse med sin produkt. När du ifrågasätter den, så blir allt "känslosamt".

Enda anledningen till att jag väljer Iphone privat, är att den fungerar. Aldrig haft några strul med någon av mina modeller och det är jag beredd på att betala lite extra för. Å andra sidan så köper jag sällan senaste modellen, tittar nu på en Iphone 12 då den täcker mitt behov jag har.

Har inget övrigt av Apples produkter, för de passar inte mig.

Permalänk
Medlem

Diskussionen om Apples höga priser är väl rätt förlegad vid det här laget?
High end telefoner kostar allesammans ungefär snarlikt, sen finns det ett bredare spann i Android världen.
Kollar vi datorer, så har jag svårt att hitta en Windows dator med samma specifikation som en Macbook, plocka därtill på sakerna som batteritid, aluminium chassi och en överlägsen pekplatta, som då dessutom ska kosta halva priset av en Mac.

Problemet här är att man ofta jämför äpplen(pun intended) och päron, visst du kan köpa en Windows dator för 4000 kr, men du kan inte förvänta dig att den ens kommer prestera i närheten eller vara lika långlivad som en Mac.
Kollar man dock i ungefär samma prisklass så levereras ungefär samma prestanda och kommer hålla snarlikt.

Och nej, jag är inte en Apple fanboy, bara en realist som kan se båda sidorna. Mac har sina fördelar, Windows sina. Precis samma på mobilsidan, Android har sina fördelar och iOS sina. Hemma kör jag allt, själv sitter jag på Windows i både jobb och privat, medans flickvännen kör Mac, för det fungerar bäst för hennes behov.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Diskussionen om Apples höga priser är väl rätt förlegad vid det här laget?
High end telefoner kostar allesammans ungefär snarlikt, sen finns det ett bredare spann i Android världen.
Kollar vi datorer, så har jag svårt att hitta en Windows dator med samma specifikation som en Macbook, plocka därtill på sakerna som batteritid, aluminium chassi och en överlägsen pekplatta, som då dessutom ska kosta halva priset av en Mac.

Problemet här är att man ofta jämför äpplen(pun intended) och päron, visst du kan köpa en Windows dator för 4000 kr, men du kan inte förvänta dig att den ens kommer prestera i närheten eller vara lika långlivad som en Mac.
Kollar man dock i ungefär samma prisklass så levereras ungefär samma prestanda och kommer hålla snarlikt.

Och nej, jag är inte en Apple fanboy, bara en realist som kan se båda sidorna. Mac har sina fördelar, Windows sina. Precis samma på mobilsidan, Android har sina fördelar och iOS sina. Hemma kör jag allt, själv sitter jag på Windows i både jobb och privat, medans flickvännen kör Mac, för det fungerar bäst för hennes behov.

Ja det finns ett gammalt ordspråk som lyder att man får vad man betalar för. Alla förstår dock inte vad dom betalar för och då är man kanske heller inte målgruppen. Det verkar vara ganska många som har svårt att ta in den biten.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Well är man först med något ska man ju passa på att ta betalt för det? Klart kopiorna som kommer lite senare är billigare.
https://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2019/01/phones-before-after-iphone-x.jpg
Gällande styrelseskick så gör nog Apple vad de kan för att påverka, ligger ju i ett företags intresse att sätta sig själv i så bra position som möjligt. Kan man köpa amerikanska politiker legalt via lobbying - varför inte?

Den bilden känns lite som att göra en före och efter bild på Amd Ryzen där man visar upp Motorola 68000, Amgia, C64 och kanske någon pc före.
Istället för att gå djupare in. För väldigt många tekniknördar hade smartphones långt före iPhone. Som min andra smartphone SE P800 från år 2002: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2294 Jag hade aldrig med tangentbordet utan plockade av den.
Vi som ägde en sådan smartphone insåg att det ganska självklart att det en dag skulle gå använda smartphone utan penna, frågan var mer bara vilket år? Att denna modell floppade beroende på många saker, dyrt och dåligt mobilt bredband ihop med att bära med sig en skör, dyr tegelsten hela tiden som ändå var svårt att göra något vettigt från gjorde den oattraktiv.

Apple satsade skitmycket på iPhone och det finns långa dokumentärer om detta. Men de gjorde inget som man precis blev förvånad att det skulle gå göra, det enda var att de gjorde det i det dolda och det kom när många inte var beredd på det. De som utvecklade Android blev chockade och snabbt ändrade sin strategi.

*edit*
Smartglasögonen går att få emot att bli som iPhone. Ingen blir helt chockerad av att en tillverkare skulle göra Smartglasögonen, det enda är mer när och vilken tillverkare. Min killgissning är att vi behöver ha till solid State batterier eller något liknande först. Folk vill ej ha tunga glasögon och bygga lätta glasögon med bra batteritid är idag i princip inte möjligt med nuvarande teknik.
Precis som en smartphone med touchscreen krävde att touchscreen utvecklades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Jämför du med likvärda produkter är knappast apple dyrast.

Iphone 13 pro 13500kr
Samsung s22 ultra 15000kr

Macbook air m1 13500kr, Dell XPS 13 runt 15000kr med XE graphics utan grafikkort.

Lenovo Thinkpad x1 g9 14 tum 28000kr, Macbook pro 14 2021 från 24000kr där macbook har bättre musplatta, extremt mycket bättre högtalare och miniled skärm med 1600 nits och 2000 zoner

Instämmer i din poäng, dock skulle jag säga att bl.a Samsung S22 Ultra borde jämföras med iPhone 13 Max Pro.

Skrivet av Trihxeem:

Well är man först med något ska man ju passa på att ta betalt för det? Klart kopiorna som kommer lite senare är billigare.
https://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2019/01/phones-before-after-iphone-x.jpg
Gällande styrelseskick så gör nog Apple vad de kan för att påverka, ligger ju i ett företags intresse att sätta sig själv i så bra position som möjligt. Kan man köpa amerikanska politiker legalt via lobbying - varför inte?

Tycker dock den nedersta raden i bilden är missvisande. Det var ju faktiskt Samsung med deras S8 som satte trenden med All-screen Display.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Tänkte när jag läste din första kommentar att.. visst låt det gå.. Men nu andra gången, där du explicit kallar folk dumma och sektmedlemmar osv.

Tänk på hur du sätter stämningen i trådar när du gör sånt, tack. Du kanske inte explicit bryter mot någon regel, men det känns jävligt lågt.

Jag har gett exempel på beteende som liknar det hos en sekt. Och de personer som betalar det höga priset för att de tror att värdet de får faktiskt motsvarar priset, de som hunsar andra användare som har problem och säger att det är deras fel och så vidare. De beter sig som om de vore med i en sekt. Det står jag för och det behöver sägas.

Sen är det klart att det finns de som väljer Apple för att de är vana eller nöjda, hellre hade betalat ett lägre pris och hjälper användare som har problem och inser att Apples felfrihet är en lögn odlad av Apple för att de vill tjäna mer pengar. De är ju inte vad jag skulle kalla för sektmedlemmar. Finns t ex företag som endast erbjuder Iphone som företagsmobil och då har man ju dels inget val och betalar inte själv. Så det är klart att det finns nyanser i allt. Det håller jag med om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Finns t ex företag som endast erbjuder Iphone som företagsmobil och då har man ju dels inget val och betalar inte själv. Så det är klart att det finns nyanser i allt. Det håller jag med om.

Haha så de enda iPhone användarna som inte är puckade sektmedlemmar är de som blir påtvingade en från jobbet?
Schysst att du bjuder på den iaf Min nuvarande telefon (iPhone) betalade jobbet. (Fanns Samsung att välja på också men det får jäl väl tysta ner...)

Sen är ju nyheten ett ryckte bara men förstår att det tar tid att ta fram ett eget modem/chip.
Står ju 5G i nyheten men det måste ju ända stödja iaf 3G/4G också, 2G kan man ju droppa om man törs. Sen ska det göras samtidigt som man navigerer patentdjungeln och måste vara kompatibel med alla världens nätverk med en komplex standard och leverantörer från världens alla hörn... Så jag inget man pumpar ut på en klackspark.

Permalänk
Medlem

Det som är skönt med att ha ett äpple i fickan är att det, oftast, bara fungerar.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Haha så de enda iPhone användarna som inte är puckade sektmedlemmar är de som blir påtvingade en från jobbet?
Schysst att du bjuder på den iaf Min nuvarande telefon (iPhone) betalade jobbet. (Fanns Samsung att välja på också men det får jäl väl tysta ner...)

Sen är ju nyheten ett ryckte bara men förstår att det tar tid att ta fram ett eget modem/chip.
Står ju 5G i nyheten men det måste ju ända stödja iaf 3G/4G också, 2G kan man ju droppa om man törs. Sen ska det göras samtidigt som man navigerer patentdjungeln och måste vara kompatibel med alla världens nätverk med en komplex standard och leverantörer från världens alla hörn... Så jag inget man pumpar ut på en klackspark.

Nej. Jag gav ju fler exempel än så. Halmgubbeargument är lätta att genomskåda och inget jag ska behöva stå till svars för.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

OBS! ren lögn och sandlådenivå. De kostar exakt vad de borde kosta så länge vi inte lever i en kommunistisk diktatur.

Då hade vodkan kanske vart billigare. De kostar vad de kostar för att folk vill betala. Det betyder inte att det är värt det.
Ska man ta dubbelt betalt för en rosa telefon jämfört med en lila, kanske? Inte värt att diskutera här.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej. Jag gav ju fler exempel än så. Halmgubbeargument är lätta att genomskåda och inget jag ska behöva stå till svars för.

Du ska stå till svars för din otrevliga retorik. Du har klumpat ihop alla. Hur många är det egentligen som har detta sektliknande beteende? Ser mest sånt från sådana som är anti-Apple. Du t ex är ju med i en sekt mot Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Då hade vodkan kanske vart billigare. De kostar vad de kostar för att folk vill betala. Det betyder inte att det är värt det.
Ska man ta dubbelt betalt för en rosa telefon jämfört med en lila, kanske? Inte värt att diskutera här.

Nu är du bara dum. Vodka, el, bensin och ja, allt. Kostar som det kostar för att folk vill betala det priset. Annars hade detta varit Nordkorea. Jag tittade ut genom fönstret i morse. Det var inte Nordkorea. Så tänk på det alla barn. Hej då.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Du ska stå till svars för din otrevliga retorik. Du har klumpat ihop alla. Hur många är det egentligen som har detta sektliknande beteende? Ser mest sånt från sådana som är anti-Apple. Du t ex är ju med i en sekt mot Apple.

Att dela in olika applekunder i olika kategorier och ge en nyanserad bild av varför folk väljer att köpa Apple, som jag har gjort i flera inlägg är alltså att klumpa ihop dem? Jag trodde det betydde något helt annat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.