Office 365 - Var köper ni billiga, äkta licenser?

Permalänk
Medlem

Office 365 - Var köper ni billiga, äkta licenser?

Hej Sweclockers!

För snart 3 år sedan köpte jag Office 365 Home för 395kr/år.

Oslagbart med 1TB lagring per konto ovanpå mjukvaran och vill helst fortsätta.

Nu verkar priserna rejält mycket högre, finns det seriösa licenser att köpa till bättre pris online? Ej intresserad av något skumt Ebay-köp med märkliga "Enterprice" eller "skol-licenser".

Läste också om någon uppgradering ifrån Personal till Home osv som verkar intressant.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

det kostar 65kr i månaden om du köper fråm MS store, det borde alla ha råd med. sen finns det från 450kr /år från bla livekort osv

bara googla office 365 så får du 100 alternativ

Permalänk
Medlem

Vet att jag sett årslicenser för 199-299 på diverse ställen genom åren, men var nog ett tag sen nu tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vet att jag sett årslicenser för 199-299 på diverse ställen genom åren, men var nog ett tag sen nu tyvärr.

Jo, precis. Har sett det också men inte nu längre.

Permalänk
Medlem

Under black friday brukade det finnas bra erbjudande på 12-månader. Köpte alltid på mig ett par år i stöten då. Så tips är prisjakt bevakning och köpa när sig det dyker upp erbjudande.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Utöver Microsoft 365 Personal för 649 kr/år finns också Microsoft 365 Family för 899 kr/år som ger upp till 6 konton.

Business (för småföretag), Enterprise (för större företag och företag som har behov att köra mjukvaran på virtuella maskiner) eller Education vill du nog inte ha då dessa är kopplade till ett företags organisation eller "tenant" som Microsoft kallar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Under black friday brukade det finnas bra erbjudande på 12-månader. Köpte alltid på mig ett par år i stöten då. Så tips är prisjakt bevakning och köpa när sig det dyker upp erbjudande.

Kollade lite förra november men det var skralt då med, konstigt nog.

Permalänk
Medlem

Jag brukade också köpa på mig ett par licenser när det var extrapris eller Black Friday men som redan skrivits så verkar dom kampanjerna ha upphört. Förr var det ju typ 50% rabatt medans idag är det bara några få procent.

Jag vet att jag tänkte då när det var 50% att det förmodligen var ett lockpris för att få folk att börja prenumerera och nu när dom väl prenumererar så är dom fast och för att fortsätta betalar man numer fullpris.

Permalänk
Medlem

Jag köpte 365 Personal för 299:- på Black Friday på Elgiganten.
Då kan man t.ex. förlänga sitt Family med 9 mån.
Så lite reor finns det allt kvar ibland.

Permalänk
Medlem

Om ni har Office 365 på din arbetsplats är det väldigt troligt att du även kan använda denna licens hemma gratis och lagligt. Kan vara värt att kolla upp.

Visa signatur

Networking geek, #28735

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Jag köpte 365 Personal för 299:- på Black Friday på Elgiganten.
Då kan man t.ex. förlänga sitt Family med 9 mån.
Så lite reor finns det allt kvar ibland.

Jag var otydlig och nämnde inte att jag sökte Microsoft 365 Family. Family kunde man förr hitta bra pris på jämfört med nutid.

Permalänk
Medlem

Väcker tråden till liv då jag behöver förnya min licens. Några som sett några bra priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Väcker tråden till liv då jag behöver förnya min licens. Några som sett några bra priser?

Du har säkert redan löst det, men jag köpte just Microsoft Office 365 Dagar Personal 12 månader från https://livekort.se för 413.95:- som jag använde för att förlänga min Family-prenumeration med 9 månader. Det blir 45.99:- per månad för mig med Family och 34,50:- per månad om man har Home. Det verkar vara det bästa priset för tillfället.

Det skall bli intressant att se om det blir några ändringar i pris i övriga butiker på fredag men jag gissar på att det blir bara någon procent i rabatt, precis som man sett dom sista åren. Inga 50% eller mer längre...

Permalänk

Jag brukar förnya mitt Office 365 Family-abonnemang på Black Friday/Cyber Monday men i år hittade jag inga bra erbjudanden.

Lite googlande gav dock resultat i form av https://bluenandu.uk/

De hade en handfull positiva reviews på Trustpilot UK, och inga negativa så jag chansade och det funkade. Fick en licens-kod direkt på E-mail som Microsoft accepterade.

Det är dock bara Family som är billigt. Personal är (i nuläget) ingen större skillnad mot svenska priser. OBS att priset sätts i GBP och att växelkurs och bankernas påslag varierar. Själv fick jag betala 623 kr (för £49,99).

En varning också: Vissa butiker ser billiga ut vid första anblick men läser man det finstilta så visar det sig att det är 6 månaders abonnemang de säljer, inte 1 år. Se upp för det!

Permalänk
Skrivet av Roggo:

Du har säkert redan löst det, men jag köpte just Microsoft Office 365 Dagar Personal 12 månader från https://livekort.se för 413.95:- som jag använde för att förlänga min Family-prenumeration med 9 månader. Det blir 45.99:- per månad för mig med Family och 34,50:- per månad om man har Home. Det verkar vara det bästa priset för tillfället.

Det där var ju intressant! Är det officiellt dokumenterat någonstans att 12 mån Personal kan konverteras till 9 mån Family? Eller hur visste du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av highwaystar:

Det där var ju intressant! Är det officiellt dokumenterat någonstans att 12 mån Personal kan konverteras till 9 mån Family? Eller hur visste du det?

Det finns info om det bla i denna tråd. Jag har även sett det i någon recension på någon licens. Så här skriver Microsoft på sin hemsida:

"Om du till exempel använder en Microsoft 365 Personal-produktnyckel för att förnya och du nu har en Microsoft 365 Family-prenumeration, blir du erbjuden att välja att behålla Microsoft 365 Family-prenumerationen och få mindre än ett års prenumerationsförmåner eftersom Microsoft 365 Family kostar mer eller växla till Microsoft 365 Personal."

Källa:
Microsoft - Vad händer om jag lägger till en annan Microsoft 365 för hemmabruk-prenumeration på mitt konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roggo:

Det finns info om det bla i denna tråd. Jag har även sett det i någon recension på någon licens. Så här skriver Microsoft på sin hemsida:

"Om du till exempel använder en Microsoft 365 Personal-produktnyckel för att förnya och du nu har en Microsoft 365 Family-prenumeration, blir du erbjuden att välja att behålla Microsoft 365 Family-prenumerationen och få mindre än ett års prenumerationsförmåner eftersom Microsoft 365 Family kostar mer eller växla till Microsoft 365 Personal."

Källa:
Microsoft - Vad händer om jag lägger till en annan Microsoft 365 för hemmabruk-prenumeration på mitt konto?

Testade precis och det fungerar bra, så här ser det ut när valet dyker upp....

Permalänk
Skrivet av Roggo:

...
"Om du till exempel använder en Microsoft 365 Personal-produktnyckel för att förnya och du nu har en Microsoft 365 Family-prenumeration, blir du erbjuden att välja att behålla Microsoft 365 Family-prenumerationen och få mindre än ett års prenumerationsförmåner...

Skrivet av Reckie:

Testade precis och det fungerar bra, så här ser det ut när valet dyker upp....

Tack till er, båda! Nu blir det lättare att hitta bra deals framöver.

Permalänk
Medlem

Jag köpte på mig massa när Webhallen hade dem för 245 kronor/styck (priset varierade på medlemsnivå), fick de även fysiskt i retail-box då (men ingen skiva, antar det bara är kod i och lite reklam i). Köpte också digitala nycklar på Elgiganten när det var bra pris någon gång, kanske 299 eller något sånt - minns inte riktigt. Nästan så att jag köpte på mig för många lol. Antar det får bli bra julklappar till familjemedlemmar hehe.

20kr/månad för 1TB lagring och hela Office-suiten är ändå en bra deal imo, trots att det är MS. ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

det kostar 65kr i månaden om du köper fråm MS store, det borde alla ha råd med. sen finns det från 450kr /år från bla livekort osv

bara googla office 365 så får du 100 alternativ

Klart man har råd med 65:- i månaden. Frågan är om det är rimligt.
Jag tycker inte det.
780:- om året för något som behöver betalas hela tiden känns inte sådär jätteroligt.

Det var bättre när man köpte en produkt för en tusing eller två och ägde den för alltid.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Klart man har råd med 65:- i månaden. Frågan är om det är rimligt.
Jag tycker inte det.
780:- om året för något som behöver betalas hela tiden känns inte sådär jätteroligt.

Det var bättre när man köpte en produkt för en tusing eller två och ägde den för alltid.

Du kan ju fortfarande köpa en specifik Officeversion (aktuell är 2021) om du föredrar det. (TS verkade ju dock uttryckligen även vilja ha tjänster som ingår i 365-pakteringen).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roggo:

Du har säkert redan löst det, men jag köpte just Microsoft Office 365 Dagar Personal 12 månader från https://livekort.se för 413.95:- som jag använde för att förlänga min Family-prenumeration med 9 månader. Det blir 45.99:- per månad för mig med Family och 34,50:- per månad om man har Home. Det verkar vara det bästa priset för tillfället.

Det skall bli intressant att se om det blir några ändringar i pris i övriga butiker på fredag men jag gissar på att det blir bara någon procent i rabatt, precis som man sett dom sista åren. Inga 50% eller mer längre...

Köpte en såndär nu, verkar fungera och fick 9 månader extra på kontot vilket bara fungerade. 444kr kostade det för mig alldeles nyss och det blir då ~50kr/månad vilket är klart bättre än de 75kr/mån som Microsoft vill ha om man betalar per år.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Köpte en såndär nu, verkar fungera och fick 9 månader extra på kontot vilket bara fungerade. 444kr kostade det för mig alldeles nyss och det blir då ~50kr/månad vilket är klart bättre än de 75kr/mån som Microsoft vill ha om man betalar per år.

Detta fortfarande billigaste alternativet eller någon har sett något nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Detta fortfarande billigaste alternativet eller någon har sett något nytt?

Ska erkänna att jag inte vet men detta påminner mig om att jag troligen behöver fylla på och då troligen kommer göra det på samma sätt, särskilt då jag vill minnas att MS höjt priserna igen?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Ska erkänna att jag inte vet men detta påminner mig om att jag troligen behöver fylla på och då troligen kommer göra det på samma sätt, särskilt då jag vill minnas att MS höjt priserna igen?

1199:- vill de ha för family nu. Vore bra om man kunde komma ner lite iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

1199:- vill de ha för family nu. Vore bra om man kunde komma ner lite iaf

Jag har gjort lyckade köp från både https://livekort.se samt https://bluenandu.uk

Värt att kolla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roggo:

Jag har gjort lyckade köp från både https://livekort.se samt https://bluenandu.uk

Värt att kolla!

Detta verkar prisvärt
https://bluenandu.uk/office-365-home-premium-download

Permalänk
Medlem

Det blir ännu billigare om du köper den här: https://bluenandu.uk/office-365-personal-download

Den du länkade till ger 12 månader Family för 51.33:-/månad medans Personal fyller på en befintlig Familyprenumeration med 9 månader för 47.40:-/månad. (Räknat på dagens Pundkurs, 12.5733)

Liten skillnad förvisso, men ändå.

Det går att förlänga varaktigheten i upp till fem år framåt, så man kan passa på att fylla på. Min varaktighet går ut den 16/5-2027...

Sist jag köpte så köpte jag Personal för att fylla på min Familyprenumeration.

Från Microsoft:
"Om du till exempel använder en Microsoft 365 Personal-produktnyckel för att förnya och du nu har en Microsoft 365 Family-prenumeration, blir du erbjuden att välja att behålla Microsoft 365 Family-prenumerationen och få mindre än ett års prenumerationsförmåner eftersom Microsoft 365 Family kostar mer eller växla till Microsoft 365 Personal."

Källa finns här: Microsoft - Support

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roggo:

Det blir ännu billigare om du köper den här: https://bluenandu.uk/office-365-personal-download

Den du länkade till ger 12 månader Family för 51.33:-/månad medans Personal fyller på en befintlig Familyprenumeration med 9 månader för 47.40:-/månad. (Räknat på dagens Pundkurs, 12.5733)

Liten skillnad förvisso, men ändå.

Det går att förlänga varaktigheten i upp till fem år framåt, så man kan passa på att fylla på. Min varaktighet går ut den 16/5-2027...

Sist jag köpte så köpte jag Personal för att fylla på min Familyprenumeration.

Från Microsoft:
"Om du till exempel använder en Microsoft 365 Personal-produktnyckel för att förnya och du nu har en Microsoft 365 Family-prenumeration, blir du erbjuden att välja att behålla Microsoft 365 Family-prenumerationen och få mindre än ett års prenumerationsförmåner eftersom Microsoft 365 Family kostar mer eller växla till Microsoft 365 Personal."

Källa finns här: Microsoft - Support

Körde detta, funkade fint!

Permalänk
Medlem

Dags igen
Är ovan (£36.99 för 9 månader) fortfarande det billigaste alternativet?