Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ca 250 anställda.
4 fikarum med en kyl i varje plus 3 mikrovågsugnar i varje.
Tror städerskorna tömmer det som gått ut och gör rent var 14e dag. Valfritt vad man vill ha där inne.
Restaurang finns på jobbet också som serverar frukost, lunch och kvällsmat.

Jag själv tar med egen frukost/kvällsmat i en kylväska. Tycker det är ganska smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Jag är mest nyfiken på motiveringen till detta?! Får man inte ha frukost i kylen?

Han tycker att det blir för stökigt och att det bara kommer ligga och mögla. De har haft mycket problem med det i fabrikspersonalens föregående lokaler.

Permalänk
Medlem

På mitt jobb rensas kylen varje fredag. Ett tag slängdes allt som inte hade etikett där det stod namn och datum på, osäker på om det är så nu.

Jag själv använder kylen till att ställa dagens lunchlåda där när jag kommer på morgonen. Efter lunch har jag således inget i kylskåpet. Vad jag har sett är detta det vanligaste sättet att hantera kylen, d v s det är blott en förvaringsplats för dagens lunchlåda. Dock finns det ett fåtal som ska plocka med sig halva hemmets kylskåp till jobbet, varför? De klarar ju uppenbarligen inte av det med tanke på att det blir kvar mögliga saker etc. Hade jag fått bestämma hade man bara fått ställa in dagens lunchlåda i kylen, inget annat!

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Intressant tråd. Sitter i en liknande sits nu. Kontrollrum inom tillverkningsindustri. Nyrenoverat, nytt företag, men mestadels samma gamla folk som jobbat med varandra länge på samma plats men för ett annat företag. Vi kommer vara 6st skiftlag med kanske 6-7 operatörer per skiftlag som ska använda kyl/frys. Förut på förra företaget var det alltid en jävla röra i kylskåpet och jag tror att jag var nog den enda som rensade. Brukade gå igenom kylen varje vecka och slänga gammal mat osv.

Vi har diskuterat detta lite på jobbet och troligtvis kommer det bli så att t.ex nattskiftet på fredag får rensa kylen och slänga allt gammalt eller som inte har datummärkning. När man går på frivecka så tar man med sin mjölk, yoghurt, osv hem igen. Får hoppas att det räcker för att få det att fungera. Vi är trots allt vuxna människor allihopa.

Släng allt som inte är tydligt märkt med att ngn tänkt äta upp det inom närtid. Annars kommer ngns saker att bli kastade som denne skulle äta på måndagen eller nåt...och så blir den förbannad..

Permalänk
Medlem

Vi har inga restriktioner, men man måste märka allt med initialer för att det inte ska slängas. Flera som har smör/pålägg/yoghurt etc. för frukost eller mellanmål, de flesta har det dock inte.

Har 2 fullstorlekskylar i matsalen + 2 halva i ett fikarum var, har varit uppemot 100 på arbetsplatsen.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

aldrig riktigt tänkt på det eftersom jag åker hem och äter lunch.