Kameraövervakning, vad är marknadens bästa? Arlo? Synology?

Permalänk
Skrivet av aragon:

Hmm vad kör du för telefon? Jag tycker nog det är rätt smidigt att gå igen händelser under dagen. Vi har ju dock inte i närheten så mycket händelser som ni bör ha. Tja det finns ju väldigt många kamerarappar som funkar med dom flesta tilllverkarna så det är ju bara testa olika tills du har en du gillar. Har du testat dahua gdmss/finns i hd med eller Dmss tror den med finns två vertioner.

Hej!

Jag kör Iphone 12 MINI p.g.a sjukdom, klarar ej av att bära tyngre telefoner en längre period.

Har prövat AI funktionen i IMOU som känns ganska onödig, funkar ungefär lika bra utan cloud/AI.

GDMSS verkar ej finnas till Iphone, är bara idmss och dmss (ej från Dahua?) jag hittat. Ska pröva så får jag återkomma.
IDMSS = https://apps.apple.com/us/app/idmss-plus/id509992470
DMSS = https://apps.apple.com/us/app/dmss/id1493268178

Ja, precis. Det är ju en stor allmän plats så det blir väldigt fullt med händelser. Verkar dock i mindre lagerytor vara väldigt noggrann med att upptäcka rörelser vilket är positivt. Har märkt att Synology kan missa.

Vore intressant att försöka få reda på vilken överbevaknings-app amerikanarna gillar mest, så kan man köpa kamera efter det.

Hemma har vi Dahua+Synology där vi använder Synologys app, funkar sådär. Lite svårt att få överblick om man inte ägnar väldigt mycket tid åt att titta igenom inspelningarna.

Permalänk
Skrivet av aragon:

Hmm vad kör du för telefon? Jag tycker nog det är rätt smidigt att gå igen händelser under dagen. Vi har ju dock inte i närheten så mycket händelser som ni bör ha. Tja det finns ju väldigt många kamerarappar som funkar med dom flesta tilllverkarna så det är ju bara testa olika tills du har en du gillar. Har du testat dahua gdmss/finns i hd med eller Dmss tror den med finns två vertioner.

Jag kom på en sak.
Vi kör ju Synology NAS hemma med Dahua kameror, finns det något sätt att använda cloud-storage med Dahua kameror likt det funkar med IMOU? Kanske någon separat app?

Vore guld att ha både i sin egen synology nas + cloud som reserv ifall nasen slutar funka.

Kamerasystemet är dyrare än totala värdet av vad vi har hemma, i princip ingenting. Men detta är ändå intressant och tryggt att se att huset står kvar.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefaneriksson123:

Jag kom på en sak.
Vi kör ju Synology NAS hemma med Dahua kameror, finns det något sätt att använda cloud-storage med Dahua kameror likt det funkar med IMOU? Kanske någon separat app?

Vore guld att ha både i sin egen synology nas + cloud som reserv ifall nasen slutar funka.

Kamerasystemet är dyrare än totala värdet av vad vi har hemma, i princip ingenting. Men detta är ändå intressant och tryggt att se att huset står kvar.

Tack.

lägg till dina dahua kameror i imou appen så ska det fungera (jag har min dahua ringklocka i imou appen på det sättet)

Permalänk

Hej!

Sant, har ej tittat på Dahua kamerorna då dem sitter så högt upp. Men kanske finns en sån streckkod på dem med så de funkar i IMOU-appen.

Intressant! Förstår inte varför folk på REDDIT skrivit att det inte funkar.

Tack!

Permalänk
Medlem

Hej!

Sant, har ej tittat på Dahua kamerorna då dem sitter så högt upp. Men kanske finns en sån streckkod på dem med så de funkar i IMOU-appen.

Intressant! Förstår inte varför folk på REDDIT skrivit att det inte funkar.

Tack!

Du får lägga in dom manuelt i appen, välj skanna nätverket och slå in lösen och användare välj att det ska vara cloud anslutet.

Permalänk
Skrivet av aragon:

Du får lägga in dom manuelt i appen, välj skanna nätverket och slå in lösen och användare välj att det ska vara cloud anslutet.

Njea, jag hittar inget sånt val? Enda är manuellt sen får man välja en modell.

Finns en sökruta där man skriver in namn/serienummer, där du menar?

(IMOU LIFE).

Permalänk
Medlem

(IMOU LIFE).

hmm dom tycks ändrat i appen, rimligen bör du kunna lägga till den med valet annan enhet.
jag ska testa att lägga till en till av mina andra dahua kameror för att se vad som händer.

Permalänk
Medlem

(IMOU LIFE).

Ok det var ändrat, men jag hittade att du kan lägga till dina dahua genom att logga in i dom och helt enkelt skanna qr koden med imou appen eller logga in i kameran och ta en skärmbild av qr koden innan du väljer lägg till med qr i imou appen och klicka på galleriet och välj bilden med qr koden. Skriv sedan lösenordet till kameran och det ska sedan fungera.

Permalänk
Medlem

Ubiquiti verkar bra annars, lite dyrt bara.

Använder det, skulle inte rekommendera, segt och ologiskt webbinterface. Kör på en Dream Machine Pro.

Permalänk
Skrivet av aragon:

Ok det var ändrat, men jag hittade att du kan lägga till dina dahua genom att logga in i dom och helt enkelt skanna qr koden med imou appen eller logga in i kameran och ta en skärmbild av qr koden innan du väljer lägg till med qr i imou appen och klicka på galleriet och välj bilden med qr koden. Skriv sedan lösenordet till kameran och det ska sedan fungera.

Coolt, ska pröva! Tack aragon!

Skrivet av Mordekai:

Använder det, skulle inte rekommendera, segt och ologiskt webbinterface. Kör på en Dream Machine Pro.

Tack för din kommentar.
Verkar som att alla överbevakningssystem mer eller mindre är ologiska kinesgrejer.

Synology är ändå OK, men kunde ha gjorts mycket bättre. Känns inte som de bygger efter medelsvensson som bara vill kika lite fort för att se vad som hänt eller se en notis.

Permalänk
Skrivet av aragon:

Shit, jag känner mig väldigt dålig på detta. Du är grym!

Ja, det funkade perfekt att lägga till på det sättet, smart!!!

Jag som tänkte köpa 4x4GB WD RED för 4-5k, kanske bättre bara lägga allt på molnet för 200kr/mån, så sparar man el också plus att inspelningen blir skyddad mot stöld/sabotage/strömavbrott/inbrott.
Alternativt om man lägger NAS:en på en annan ort med fiber.

5.000kr/200kr = 2 år ungefär.