Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Fattar inte alls poängen med att inte skriva ut så mycket info som möjligt vare sig det gäller dator eller bil, blir ju bara mer göra för både säljare och köpare.
Visst att man kanske skrämmer bort en del oseriösa köpare, men men det är på både gott och ont antar jag.

Skriver man inte ut spec kan ju köparen inte avgöra om datorn/bilen är intressant eller prisvärd utan att kontakta och intervjua säljaren. Ofta har säljaren i dessa annonser ingen koll, vilket för min del bara skulle vara irriterande och leda till att jag inte köper.

Du kan ju prova lägga upp en annons på blocket där du fotat ditt förråd och skriva diverse säljes, så kan folk ringa och gissa vad du säljer. En kul grej men jävligt ineffektivt om du vill bli av med grejerna.

Med det sagt håller jag med om att överdådiga annonser fyllda med floskler som "klarar alla spel på ultra" "mega snabb hårddisk" osv. Är helt meningslöst. Det räcker med fullständig spec på komponenter, årsmodell och ev kvarvarande garanti och kvitto.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/stockholm/kebub/102139277

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Haha. Jag tror att alla Sellpy-annonser är automatiserade, med varierande resultat.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Bläddrar man på bilder så ser man vilken silverfärgad det är

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Bläddrar man på bilder så ser man vilken silverfärgad det är

Jag såg det, dock lite skojigt med Sellpys fantastiska rubriksättning!

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Jag såg det, dock lite skojigt med Sellpys fantastiska rubriksättning!

Dom och Amazon är i en klass för sig 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

La ut en annons på Blocket, tog 40 timmar innan den kom upp. Tror der går dåligt för dom nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

La ut en annons på Blocket, tog 40 timmar innan den kom upp. Tror der går dåligt för dom nu..

Ja det är ju rätt värdelöst, men tror dom förlorar på att hålla elektronik gratis, översvämmas av fejk/Scam annonser varje dag, även dom annonserade med bank-id, men folk skiter i vilket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av osby0479:

Ja det är ju rätt värdelöst, men tror dom förlorar på att hålla elektronik gratis, översvämmas av fejk/Scam annonser varje dag, även dom annonserade med bank-id, men folk skiter i vilket.

ptja polisen ör äversvämmad och flesta ärendena läggs ner efter ett par år , ingen som bryr sig med sådant rättsväsende , inte undra på att brottslingar älskar detta land

Permalänk
Hedersmedlem

Sellpys annonser är rätt magiska allihopa. Det ser ut som om någon stolle länsat elektronikskroten. Men det kanske är deras business model, att plocka upp folks skit och kränga det?

Undrar hur fan de provat vissa av prylarna de säljer. "Varan är i bra skick och har inga synbara defekter" .. ett 16 år gammalt kabelmodem? https://www.tradera.com/item/121404/550121980/webstar-router
Den här är också fin, en "diskettläsare" som ser ganska rälig ut: https://www.tradera.com/item/302612/550303841/samsung-diskett...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hur vågar man köpa ett begangnat 3070 på Blocket. Personen säger att de aldig mine:at med det men hur ska man veta det? Kan man se om limm(padding) eller annat har lossnat eller är det kanske ett tecken på att grafikkortet är toppen? - hur ska man tänka om man nu inte kan ses?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Hur vågar man köpa ett begangnat 3070 på Blocket. Personen säger att de aldig mine:at med det men hur ska man veta det? Kan man se om limm(padding) eller annat har lossnat eller är det kanske ett tecken på att grafikkortet är toppen? - hur ska man tänka om man nu inte kan ses?

Fråga om det är LHR är väl enklast. Annars är det svårare

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Hur vågar man köpa ett begangnat 3070 på Blocket. Personen säger att de aldig mine:at med det men hur ska man veta det? Kan man se om limm(padding) eller annat har lossnat eller är det kanske ett tecken på att grafikkortet är toppen? - hur ska man tänka om man nu inte kan ses?

Vad gör det för skillnad egentligen? Inte orimligt att ett mining-kort skulle vara i bättre skick än ett från en spelare. De flesta miners kör ju sina kort välventilerade med en strömstyrkegräns på kanske 50%, till skillnad från vanliga använder som kanske stoppar dem i varma chassin och överklockar dem.

Inte ovanligt att miners köpte LHR-kort heller så det är knappast en felsäker metod.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/annons/stockholm/rtx_rx_3070_3060_1660...
Absolut inte använda till mining. Han bara råkar ha ett dussin grafikkort som han nu helt plötsligt vill sälja, till mer än nypris dessutom:

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

https://www.blocket.se/annons/stockholm/rtx_rx_3070_3060_1660...
Absolut inte använda till mining. Han bara råkar ha ett dussin grafikkort som han nu helt plötsligt vill sälja, till mer än nypris dessutom:
<Uppladdad bildlänk>

Var hittar du ett 3070 för 6500kr?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Var hittar du ett 3070 för 6500kr?

Finns nya i drivor for 6990:-
Skall man köpa begagnat så borde man inte betala nära nypris....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Finns nya i drivor for 6990:-
Skall man köpa begagnat så borde man inte betala nära nypris....

Jaså, hade ingen aning om att de sjunkit så lågt nu. Sorry för Offt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Var hittar du ett 3070 för 6500kr?

3060 ti var det jag var intresserad av, och på kanske 15 sekunder hittade jag ett för 5600 kr. Finns säkert ännu billigare om man letar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

503 Rwhp 613Nm @ 1,6 Bar
Mappad hos PPF.

Inredningen och allt annat ”onödigt” är bortplockat.

Det negativa är att det läcker olja från bakre vevaxeltätningen/oljetråget och det finns rost på karossen samt att elsystemet skulle kunna snyggas till och torkarlänkaget är delvis trasigt annars går bilen riktigt bra.
Bilen är inte besiktad eller reggad med turbo.

90 K eller vettiga bud, annars får den stå kvar.

https://www.blocket.se/annons/uppsala/bmw_325_turbo_e36/10137...
"Bara" läcker olja från bakre vevaxeltätningen/oljetråget, det finns rost på karossen, torkarlänkaget är delvis trasigt och bilen är inte besiktad eller reggad med turbo. Säljer en pisskur för hutlösa pengar.

Permalänk
Medlem

Tycker det en riktigt dålig idé av Blocket att göra en del kategorier gratis. Tanken är ju god, men sen finns det alltid folk som en Ronny i Östergötland som just nu har 935 annonser uppe. Såklart 99% skräp som de flesta skulle kört direkt till tippen.. Suck

https://www.blocket.se/profil/40014424

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Tycker det en riktigt dålig idé av Blocket att göra en del kategorier gratis. Tanken är ju god, men sen finns det alltid folk som en Ronny i Östergötland som just nu har 935 annonser uppe. Såklart 99% skräp som de flesta skulle kört direkt till tippen.. Suck

https://www.blocket.se/profil/40014424

935 annonser det är fan ett heltidsjobb med att lägga upp så många!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Tycker det en riktigt dålig idé av Blocket att göra en del kategorier gratis. Tanken är ju god, men sen finns det alltid folk som en Ronny i Östergötland som just nu har 935 annonser uppe. Såklart 99% skräp som de flesta skulle kört direkt till tippen.. Suck

https://www.blocket.se/profil/40014424

Herrejävlar. Aldrig hört talas om loppis?

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schluug:

Tycker det en riktigt dålig idé av Blocket att göra en del kategorier gratis. Tanken är ju god, men sen finns det alltid folk som en Ronny i Östergötland som just nu har 935 annonser uppe. Såklart 99% skräp som de flesta skulle kört direkt till tippen.. Suck

https://www.blocket.se/profil/40014424

Det är väl bra om någon köper det istället för att det slängs? Hur påverkar det här någon annan, inte precis som han kommer scamma någon?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl bra om någon köper det istället för att det slängs? Hur påverkar det här någon annan, inte precis som han kommer scamma någon?

Vilket förnumstigt bror-duktig svar. Klart att inte jorden slutar snurra för det. Det handlar väl ner om att det är ettusennitton annonser med skräp och skit och skrot och mer skit som Ronny grävt fram i sin källare och lägger ut på annons. Brukar du surfa efter gamla sketna grytlappar att shoppa på Blocket? Inte jag heller. Sannolikt inte heller de Blocketanställda som tvingas granska 78 annonser som lyder "cd 10 kr st" eller de som får scrolla förbi alla enskilda exemplar av Ronnys gamla serietidningar för att hitta den annons de letar efter.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Vilket förnumstigt bror-duktig svar. Klart att inte jorden slutar snurra för det. Det handlar väl ner om att det är ettusennitton annonser med skräp och skit och skrot och mer skit som Ronny grävt fram i sin källare och lägger ut på annons. Brukar du surfa efter gamla sketna grytlappar att shoppa på Blocket? Inte jag heller. Sannolikt inte heller de Blocketanställda som tvingas granska 78 annonser som lyder "cd 10 kr st" eller de som får scrolla förbi alla enskilda exemplar av Ronnys gamla serietidningar för att hitta den annons de letar efter.

Jag använder inte blocket så mycket, men jag tänker anta att om jag försöker köpa något så kommer inte Ronnys annonser för serietidningar att störa mig då jag garanterat inte är där för att köpa serietidningar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl bra om någon köper det istället för att det slängs? Hur påverkar det här någon annan, inte precis som han kommer scamma någon?

Absolut. Jättebra om någon mot förmodan köper något, men det är ju enligt mig absolut skräp. Begagnade sunkiga leksaker, en USB-sladd till en Sony Ericsson-mobil från 2005. Begangade BH:ar..

Om det fanns ett par Ronny's till i Östergötland skulle Blocket bli oanvändbart för mig.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Absolut. Jättebra om någon mot förmodan köper något, men det är ju enligt mig absolut skräp. Begagnade sunkiga leksaker, en USB-sladd till en Sony Ericsson-mobil från 2005. Begangade BH:ar..

Om det fanns ett par Ronny's till i Östergötland skulle Blocket bli oanvändbart för mig.

Med så många annonser så borde han väl lärt sig att göra en säljande annons. Men näääää.

Säljes: Internetkabel
Beskrivning: Bra
Pris: 50kr

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av kreekill:

Herrejävlar. Aldrig hört talas om loppis?

Ett alternativ är att tex skänka till Erikshjälpen secondhand...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Med så många annonser så borde han väl lärt sig att göra en säljande annons. Men näääää.

Säljes: Internetkabel
Beskrivning: Bra
Pris: 50kr

Han kanske jobbat hos Sellpy?