Nokia 5710 Xpressaudio är knapptelefon som gömmer hörlurar

Permalänk
Melding Plague

Nokia 5710 Xpressaudio är knapptelefon som gömmer hörlurar

HMD Global släpper lös en ny Nokia-telefon vars baksida både förvarar och laddar ett par medföljande trådlösa hörlurar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Alltså, det är väldigt stor chans att detta blir min daily driver inom kort. Fold 3 kan ju dra något gammalt över sig!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Enviro:

Alltså, det är väldigt stor chans att detta blir min daily driver inom kort. Fold 3 kan ju dra något gammalt över sig!

Nu har du lovat och kan inte backa. Eftersom att telefonen anländer typ under min semester förväntar jag mig att komma tillbaka till att du helt övergett ditt vikbara elände i september <3

Permalänk
Medlem

Ändå en rätt så finurlig design får man lov att säga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nej, men jag saknar knapptelefon

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Okej, like! Jag hade helt klart kunnat tänka mig ha den här som slitochsläng-lur när man är ute och rör sig, och då slippa ha med sig ett hörlursetui är en stor bonus!

Edit: efter lite snabbt googlande så verlar det som att man får nöja sig med mp3-spelaren eller fm för musik, d.v.s. strömmad musik via spotify eller tidal stöds inte.. Intresset svalnade rätt snabbt, har inte uppdaterat mitt mp3-bibliotek sedan 2009

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Inaktiv

Liten kompakt med hörlurar och mp3 spelare.Ser ut att vara till för träning. Då vill man ha så litet som möjligt.

Bara att göra reklam likt nike och addidas....

Permalänk
Medlem

Känns som en koncepttelefon från 2006.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Åh detta tar en tillbaka till the glory days för mobiltelefoner där de testade alla möjliga galna idéer. Det var alltid kul att se vad som kom härnäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Alltså, det är väldigt stor chans att detta blir min daily driver inom kort. Fold 3 kan ju dra något gammalt över sig!

Är Fold sketet? Börjat bli sugen på en p.g.a. storleken...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Är Fold sketet? Börjat bli sugen på en p.g.a. storleken...

Någons åsikt på en telefon är 9 av 10 helt subjektivt. Känner flera som gillar Fold och har haft alla tre. Jag personligen gillar inte Samsungs version av Android, så håller mig borta från dom, även om enheterna är rent hårdvarumässigt, snygga, balla och trevliga prylar!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Tro det eller ej, men det finns en grupp människor som hellre ha en knappmobil än touchmobil.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu blev jag faktiskt sugen att uppgradera från min nuvarande Samsung S6!

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av frong:

Är Fold sketet? Börjat bli sugen på en p.g.a. storleken...

Nej, tok heller! Gillar Fold skarpt, faktiskt. Formatet på båda skärmarna är lite meckigt, men att kunna multitaska på högre grad är ändå trevligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av peterholm1:

Tro det eller ej, men det finns en grupp människor som hellre ha en knappmobil än touchmobil.

Har funnits knapptelefoner tillgängliga sen smartphones introducerades. Kan iakttas i det vilda längst ut på tunnelbanestationerna i handen på pojkar med handväskor.

Ser inte marknaden för en sån här lur, trots skojhetsfaktorn.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att man inte överger "dum"-telefoner!

Min optimala telefon skulle vara en nokia dumtelefon, men med möjlighet att installera appar (vet att det tekniskt sett inte längre är en dumtelefon) såsom google maps, bankid, swish, banktjänster, och liknande. Hotspot-funktionalitet, bra batteritid och möjlighet att köra i 3.5mm plugg och microsd-kort. Det är allt jag behöver. Det enda som står mellan mig och en dumtelefon är att jag då inte har ett sätt att använda bankid, vilket i Sverige som det ser ut är enormt svårt att komma runt.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av fesoj:

Tycker det är bra att man inte överger "dum"-telefoner!

Min optimala telefon skulle vara en nokia dumtelefon, men med möjlighet att installera appar (vet att det tekniskt sett inte längre är en dumtelefon) såsom google maps, bankid, swish, banktjänster, och liknande. Hotspot-funktionalitet, bra batteritid och möjlighet att köra i 3.5mm plugg och microsd-kort. Det är allt jag behöver. Det enda som står mellan mig och en dumtelefon är att jag då inte har ett sätt att använda bankid, vilket i Sverige som det ser ut är enormt svårt att komma runt.

Nokia har dussintals Android-lurar i budgetsegmentet som fyller samtliga krav.

Permalänk
Medlem

Hade den haft Spotify så hade den varit golden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter en passande telefon till mamma i flera år. Hon är 74 och hon har nästan ingen teknikerfarenhet. Hon ser även dåligt så får henne är det viktigt att känna sig fram via knappsats. Men det hon älskar är att ta kort för att ta med dem hem och titta på sina minnen senare.

Så det jag letar efter är en knapptelefon med okej stor display och som har en duglig kamera. Det finns genuint inte. Ifall det är knappsats så är det typ 3MP max och en 640x320 pixel display som gäller.

Snacka om att jag blir förvirrad att det inte finns en marknad för det hon är ute efter, men det finns en marknad för knapptelefon med inbyggda trådlösa lurar, som inte ens stödjer spotify..... What?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Alltså, det är väldigt stor chans att detta blir min daily driver inom kort. Fold 3 kan ju dra något gammalt över sig!

Håller med! Så länge BankID funkar så är jag in!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Musikälskare

Med handen på hjärtat så blir man intresserad / nostalgisk, en av mina bästa nallar var en W810i från år 2006 när det begav sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Kul design. Jag gillar verkligen att de tar ut svängarna.

Inte alls en telefon för min del, men kul ändå. Krav ett och två när jag köper telefoner är 3.5mm och bra batteritid.

Permalänk
Medlem

Har tidigare titta på Nokia knapp telefon, då standby 20 - 30 dagar verkligen är lockande. Dessvärre stödjer inte telefonerna BankID och faller således bort. Men men om det kommer stödet kanske de blir denna skapelse 🙂

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Duktig:

Har tidigare titta på Nokia knapp telefon, då standby 20 - 30 dagar verkligen är lockande. Dessvärre stödjer inte telefonerna BankID och faller således bort. Men men om det kommer stödet kanske de blir denna skapelse 🙂

Smartphones håller länge i standby också. Problemet är att man inte kan hålla fingrarna borta.

Permalänk
Medlem

Hade telefonen haft stöd för spotify och messenger, så hade det blivit min nästkommande mobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Liten kompakt med hörlurar och mp3 spelare.Ser ut att vara till för träning. Då vill man ha så litet som möjligt.

För det ändamålet kan jag rekommendera en träningsklocka med Spotify-stöd. Supersmidigt att endast ha klockan samt trådlösa lurar när man är ute och springer.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Kanske skaffar en som jobbmobil. x10 mini pro'n slutar ju fungera när 2&3G stängs ner..

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Nej, men jag saknar knapptelefon

Händer inte varje dag men ibland går det inte att svara med touchen...
Har för mig någon tillverkare pratade om touch som kändes som knappar när man tryckte..
skulle vart trevligt.

Permalänk
Medlem

Intressant produkt som tar ut svängarna. Inget för gemene man men tittar man på en knapptelefon kan den kanske vara ett alternativ?

Ger ju lite inspiration till smartphone-tillverkarna att försöka göra något liknande. Kanske de kan slänga på ett större batteri samtidigt och djupare optik på kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Händer inte varje dag men ibland går det inte att svara med touchen...
Har för mig någon tillverkare pratade om touch som kändes som knappar när man tryckte..
skulle vart trevligt.

Har man kalla fingrar går det inte att peta, inte med blöta heller. Sen är det alltid en viss fördröjning precis som USB istället för PS/2, 99 gånger av 100 så märker man inte skillnad men ibland så.
Sedan brukar min nuvarande telefon svara eller lägga på när jag drar upp den ur fickan, vilket den väljer beroende på vilket håll den ligger i fickan.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.