Bästa webhotellet med asp.net core och DynDNS?

Permalänk
Medlem

Bästa webhotellet med asp.net core och DynDNS?

Ska byta från mitt gamla webbhotell(som saknar asp.net core) och som beter sig som om dom är på väg in i oändlig förvaltning.

Det jag vill ha är ett webhotell som tillåter att man använder asp.net core i webbsidorna och även har DynDNS...
Väldigt hittat väldigt många webbhotell som stödjer .Net 4.8 , men det har många år på nacken nu och det vill jag inte bygga upp en site i.
Har bara hittat en som uppfyller dessa krav och det är Beebyte. Loopia har det också men är betydligt dyrare och har sämre rykte.
Behöver alla era förslag och ideer..

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Paketera din applikation i docker så kan du hosta det nästan var som helst. Kolla priser i AWS, Digital Ocean, Azure?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Azure är väl kanske en av de bättre för just core, även om dyndns-biten kanske blir krånglig.
Annars är det rätt dåligt utbud i Sverige, finns en del i utomlands men de flesta admin-gränssnitten är begrövliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Azure är väl kanske en av de bättre för just core, även om dyndns-biten kanske blir krånglig.
Annars är det rätt dåligt utbud i Sverige, finns en del i utomlands men de flesta admin-gränssnitten är begrövliga.

Med docker spelar det inget roll vad du väljer som sagt, så TS kan välja helt efter plånbok och behov.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Nej det är sant, men det är väl rätt begränsat med webbhotell i Sverige som stödjer containers med?

Permalänk
Avstängd

Annars kan man väl få tag på en VPS ganska billigt och köra vad man vill.
Digital Ocean har bra priser på sina VPS-lösningar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Nej det är sant, men det är väl rätt begränsat med webbhotell i Sverige som stödjer containers med?

Du kan ha en poäng, men det borde dem ha! Kanske värt att hålla sig till sådana som har kan jag tycka, men jag är bortskämd

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Är det någon som har använt Beebyte och kan berätta om upplevelsen?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag heter Niclas och är VD på beebyte. Kanske är partisk ifråga om upplevelsen, men kan bekräfta att vi stödjer .NET i vårt Webbhotell Windows, eller containrar i vår tjänst PaaS

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicke84:

Tjena! Jag heter Niclas och är VD på beebyte. Kanske är partisk ifråga om upplevelsen, men kan bekräfta att vi stödjer .NET i vårt Webbhotell Windows, eller containrar i vår tjänst PaaS

Hanterar ni domäner förutom NU och SE?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Yes, det gör vi via tucows/opensrs, så du kan hantera dem helt och hållet via vår kontrollpanel och våra DNS servrar (precis som alla andra vanliga TLDer). Enda som skiljer är att vi är registrarer själva för .SE / .NU.