Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Stiltips

Har några funderingar kring stil som jag tänkte höra med er om, kanske kan denna tråd växa sig vidare inom området!

Så jag börjar. Har fått för mig att jag ska låta mitt vågiga/lockiga hår växa ut. Och satsa på lite mer frisyr än idag. Någon som vill rekommendera en bra frisör i Stockholm?

Och. Kanske till äventyrs finns nått bra Instagram-konto med inspo på halvlånga herrfrisörer?

Kom på en ytterligare fundering. Någon som beställt glasögon från någon annan butik som inte är de vanliga glasögonmärkena? Är på jakt efter ett par som liknar de jag har idag, som är ett par rundare glasögon av Tom Ford. Tycker det är svårt att hitta ett par som sitter lika bra!

Permalänk
Medlem

Herr frisyrer kan du ju googla dig till via google bilder, finns hur mycket som helst.

När det kommer till glasögon är det ju nästan ett måste att testa dom på plats. Måste vara rena lotteriet att träffa rätt vid ett online köp.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Ska du klippa dig gå till en barberare, dem brukar kunna sin sak. Och då menar jag dem ska ha giltigt gesäll brev för sitt yrke, ibland är man värd att spendera lite pengar på sig själv

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Tack! Är en barberare generellt bättre än en frisör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Tack! Är en barberare generellt bättre än en frisör?

Generellt är ett barberare annat ord för frisör, men en barberare är mer fokuserad på män/skägg. Från staden där jag bor är en "frisör" vemsomhelst som kan hålla i en sax, sen om det blir bra eller inte är en annan sak. En barberare dock, iallafall enligt egen erfarenhet är en riktigt yrkesstolt person, och frisör/barberare har gisel-brev/mästarbrev för sitt hantverk aka jobbet, har inte en frisör giselbrev så... Går jag därifrån.

Prova och se, ska du fixa hår/skägg etc så är en barberare fruktansvärt stor skillnad mot en vanlig frisör

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Generellt är ett barberare annat ord för frisör, men en barberare är mer fokuserad på män/skägg. Från staden där jag bor är en "frisör" vemsomhelst som kan hålla i en sax, sen om det blir bra eller inte är en annan sak. En barberare dock, iallafall enligt egen erfarenhet är en riktigt yrkesstolt person, och frisör/barberare har gisel-brev/mästarbrev för sitt hantverk aka jobbet, har inte en frisör giselbrev så... Går jag därifrån.

Prova och se, ska du fixa hår/skägg etc så är en barberare fruktansvärt stor skillnad mot en vanlig frisör

Låter bra! Har du eller någon annan tips på barberare eller frisör som är bra på vågigt hår får man gärna skicka pm till mig!

Permalänk

Ska sägas att jag inte har särskilt mycket skägg, kanske barberare ändå är ett bra val?

Permalänk
Medlem

Gå till en barberare om du vill ha en kort fade (Halva skallen bortrakad). Tycker personligen få människor passar i fade, människor med blont hår tenderar att ha väldigt fina hårstrån vilket inte passar med kortare hårfrisyrer imo. Gå mer på volym istället Kör inte maskin på sidorna).

Personligen rekommenderar jag att gå till en vanlig frisörsalong, de är vana vid att klippa skandiaviskt hår aka fint / tunt hår.

Har testat ett antal barberare (Extremt vanligt i mellanöstern), som strikt anser att frisörer är för tjejer och barberare är för män. Håller inte alls med, isf får de ändra och säga tjockare hårstrån = barberare och tunnare hårstrån = frisörer.

Mycket svårare att klippa människor med tunnare / finare hårstrån

Permalänk
Medlem

Det är nog viktigare att du går till någon som kan klippa vågigt/lockigt hår än om personen kallar sig barberare eller frisör.

Utöver detta så har jag inte några tips, bor inte i Stockholm och klipper mitt eget hår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Ska sägas att jag inte har särskilt mycket skägg, kanske barberare ändå är ett bra val?

Jag har inte mycket skägg heller, men kanske lite udda och ovårdat (svårt att vårda, växer vilt), men
gick nyss till en frisör som barberade mitt skägg så jag såg 10 år yngre ut det är otrolig vad de kan, nu har
jag ett nytt beroende uppenbart... så en barberare är nu ett måste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emillindstrom:

Har några funderingar kring stil som jag tänkte höra med er om, kanske kan denna tråd växa sig vidare inom området!

Så jag börjar. Har fått för mig att jag ska låta mitt vågiga/lockiga hår växa ut. Och satsa på lite mer frisyr än idag. Någon som vill rekommendera en bra frisör i Stockholm?

Och. Kanske till äventyrs finns nått bra Instagram-konto med inspo på halvlånga herrfrisörer?

Kom på en ytterligare fundering. Någon som beställt glasögon från någon annan butik som inte är de vanliga glasögonmärkena? Är på jakt efter ett par som liknar de jag har idag, som är ett par rundare glasögon av Tom Ford. Tycker det är svårt att hitta ett par som sitter lika bra!

jag går till David på Kollektivet Hvitan och är ruskigt nöjd, skön stämning i studion och väldigt prestigeslöst.

Kollektivet Hvitan

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.