Ett välsvarvat ekosystem finpoleras med Samsungs uppdaterade Galaxy-produkter

Permalänk
Melding Plague

Ett välsvarvat ekosystem finpoleras med Samsungs uppdaterade Galaxy-produkter

Vid sidan av Galaxy Z Flip4 och Galaxy Z Fold4 släpper Samsung Galaxy Buds2 Pro samt klockduon Galaxy Watch5 och Watch5 Pro. Vi sammanfattar nyheterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas de lyckas böja gorilla glas

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på lågt pris!

(Dock inte särskilt troligt, men jag ser fram emot att vi förhoppningsvis har prisvärda vikbara telefoner om några (flera) år.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag hoppas på lågt pris!

(Dock inte särskilt troligt, men jag ser fram emot att vi förhoppningsvis har prisvärda vikbara telefoner om några (flera) år.)

Med tur kanske dom sänker priset på förgående modell....
Är själv inte intresserad av vikbar nalle

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Rykterna är mindre gångjärn, bredare men kortare telefon, snappdragon 8 gen 1+ och lite bättre kameror, några få gram lättare.

Rykten som tidigare gick var mycket bättre kamera under skärmen och mycket mindre veck, även billigare. Senaste jag har hört om detta är marginellt bättre och samma pris.

Nå Galaxy Fold 4 verkar bli den första vikbara som jag kan fundera på att köpa, men jag avvaktar nog in 5an. Jag har på inget sätt bråttom och det är mycket pengar. Jag är lite fundersam på vad version 5 löser som 4an ej har, jag tror en ytterst marginella förbättringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Med tur kanske dom sänker priset på förgående modell....
Är själv inte intresserad av vikbar nalle

Jag är själv inte särskilt intresserad i dagsläget, dom ligger ju i en helt annan prisklass än vad jag är intresserad av och sen har dom en hel del "barnsjukdomar" fortfarande.

Men att få dubbel skärmyta jämfört med fickstorlek på telefonen har jag svårt att förstå att man inte skulle vara intresserad av!
Så om konceptet fortsätter utvecklas är jag rätt säker på att det kommer vara i princip standard förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag är själv inte särskilt intresserad i dagsläget, dom ligger ju i en helt annan prisklass än vad jag är intresserad av och sen har dom en hel del "barnsjukdomar" fortfarande.

Men att få dubbel skärmyta jämfört med fickstorlek på telefonen har jag svårt att förstå att man inte skulle vara intresserad av!
Så om konceptet fortsätter utvecklas är jag rätt säker på att det kommer vara i princip standard förr eller senare.

Håller med dig det är därför jag inte är intresserad av vikbar telefon..
Man kommer ihåg dom gamla mussel telefonerna ofta gav dom vika i gångjärnet...
Men som du säger kanske i framtiden när dom får till dom och till bra pris.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Jygge:

Håller med dig det är därför jag inte är intresserad av vikbar telefon..
Man kommer ihåg dom gamla mussel telefonerna ofta gav dom vika i gångjärnet...
Men som du säger kanske i framtiden när dom får till dom och till bra pris.

Mitt minne är snarare att folk trodde de gamla vikbara skulle ha dålig kvalité, men de höll skitbra. Jag vet många som har kvar samma sådan gamla telefon i långt över 10år.

När det gäller de nya med vikbara skärmar så självklart är de skörare än de vanliga telefonerna. Men det finns en andra fördelar beroende på vilka modeller man väljer. Som att man kan få kompaktare mobiler.
Där vissa säger. Jag har så stora byxfickor så jag får plats iPad 10.2 i fickan för jämnan och jag tänker inte ens att jag ha en sådan surfplatta på mig, så jag klarar mig utan en vikbar telefon.

Permalänk
Medlem

Köpte föregående modell till min fru så hon har en telefon hon faktiskt kan få ner i byxan och det är det bästa hon haft sen telefonerna blev dasslock <3 Slipper hon släpa med sig handväska överallt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Undrar om den nya också kommer ha en skärm som har en hög tendens att spricka i böjen, som inte går på garanti att laga och som kostar 7000 att byta när man lämnar in den

Permalänk
Skrivet av SabiAnd:

Undrar om den nya också kommer ha en skärm som har en hög tendens att spricka i böjen, som inte går på garanti att laga och som kostar 7000 att byta när man lämnar in den

Jag återkommer med svar på din fråga efter 5år.
Många som har köpt de första fold har använt den under flera år och de har klarat sig hyfsat bra, folk har dock varit rädda om dem. Hur det blir med den nya vet man aldrig och t.o.m Apple har misslyckat med vissa iPhones (iPhone 6 and 6 Plus bendgate) Så man kan inte ens lita på att senare version får bättre kvalité.

Men jag tycker att kommande Fold 4 bör rikta sig åt kapitalstarka individer som har råd att ta smällen, man vet om att man är tidig ute. På samma sätt som de som köper elbil idag vet om att en dag går batteriet sönder.

Ett klassisk problem är att det för konsumenter ofta är bäst att inte köpa något. Men då får man gå väldigt många år utan och vissa som mig behöver ha en större skärm på mobilen redan idag.

Permalänk
Medlem

Eh... jag ser liksom inte poängen. Ja, visst, det kanske tar lite mindre plats på längden om man har den i fickan, men spela roll?

Ni som är intresserade av en vikbar telefon, vad är det som gör att ni är så sugna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Eh... jag ser liksom inte poängen. Ja, visst, det kanske tar lite mindre plats på längden om man har den i fickan, men spela roll?

Ni som är intresserade av en vikbar telefon, vad är det som gör att ni är så sugna?

Som jag sade tidigare i tråden, en telefon som ger dubbel skärmstorlek mot platsen den tar i fickan är ju liksom skitbra?
Antingen dubbla skärmstorleken eller halvera telefonstorleken med bibehållen skärmstorlek är ju helt enkelt toppen.

Hur ser du inte poängen med det?
Inte för att vara otrevlig men jag vet inte hur jag ska förklara det tydligare haha.

En mindre telefon är praktiskt då det ger mindre krav på passande fickor eller att en har någon väska eller något med sig.

En större skärm är trevligt då det är najs att kunna kolla på videos och så när en sitter i kollektivtrafiken eller bara väntar på något eller så.

Det är också skönare att läsa texter och artiklar på en lite större skärm eller annan information där det är skönt att kunna ha en överblick som helt enkelt inte är möjligt på en för liten skärm.

Sen rent personligt tycker jag det finns något tillfredsställande i vikbara telefoner, jag gillade verkligen min gamla clamshell och känslan i att fysiskt flippa upp den för att svara istället för att bara trycka på en knapp eller så gav mig liksom någonting. En mer fysiskt taktil upplevelse ger mig liksom något, inte bara ha en liten stel och död rektangel. Det ligger något i känslan av att ha en mer fysiskt interaktiv sak. (Men det här är bara en liten bonus som jag uppskattar.)

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Som jag sade tidigare i tråden, en telefon som ger dubbel skärmstorlek mot platsen den tar i fickan är ju liksom skitbra?
Antingen dubbla skärmstorleken eller halvera telefonstorleken med bibehållen skärmstorlek är ju helt enkelt toppen.

Hur ser du inte poängen med det?
Inte för att vara otrevlig men jag vet inte hur jag ska förklara det tydligare haha.

En mindre telefon är praktiskt då det ger mindre krav på passande fickor eller att en har någon väska eller något med sig.

En större skärm är trevligt då det är najs att kunna kolla på videos och så när en sitter i kollektivtrafiken eller bara väntar på något eller så.

Det är också skönare att läsa texter och artiklar på en lite större skärm eller annan information där det är skönt att kunna ha en överblick som helt enkelt inte är möjligt på en för liten skärm.

Sen rent personligt tycker jag det finns något tillfredsställande i vikbara telefoner, jag gillade verkligen min gamla clamshell och känslan i att fysiskt flippa upp den för att svara istället för att bara trycka på en knapp eller så gav mig liksom någonting. En mer fysiskt taktil upplevelse ger mig liksom något, inte bara ha en liten stel och död rektangel. Det ligger något i känslan av att ha en mer fysiskt interaktiv sak. (Men det här är bara en liten bonus som jag uppskattar.)

Det är som att argumentera för smartphones år 2002.
Där folk säger att de inte alls förstår poängen med att kunna surfa,läsa email, fotografera, lyssna på musik, se på film, spela etc på mobilen. Argumenten är inte endast att smartphones då var klumpiga och dåliga, vilket de var. Utan folk i allmänhet såg inget behov av funktionerna. Vill de lyssna på musik så kan de ta upp sin freestyle etc.

Samma sak är det idag med de stora vikbara telefonerna. Man kan argumentera för att de är klumpiga, dyra, sköra etc där dessa argument stämmer. Men argumentera emot behovet är samma som de som förr argumentera emot smartphone funktionerna innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Som jag sade tidigare i tråden, en telefon som ger dubbel skärmstorlek mot platsen den tar i fickan är ju liksom skitbra?
Antingen dubbla skärmstorleken eller halvera telefonstorleken med bibehållen skärmstorlek är ju helt enkelt toppen.

Hur ser du inte poängen med det?
Inte för att vara otrevlig men jag vet inte hur jag ska förklara det tydligare haha.

En mindre telefon är praktiskt då det ger mindre krav på passande fickor eller att en har någon väska eller något med sig.

En större skärm är trevligt då det är najs att kunna kolla på videos och så när en sitter i kollektivtrafiken eller bara väntar på något eller så.

Det är också skönare att läsa texter och artiklar på en lite större skärm eller annan information där det är skönt att kunna ha en överblick som helt enkelt inte är möjligt på en för liten skärm.

Sen rent personligt tycker jag det finns något tillfredsställande i vikbara telefoner, jag gillade verkligen min gamla clamshell och känslan i att fysiskt flippa upp den för att svara istället för att bara trycka på en knapp eller så gav mig liksom någonting. En mer fysiskt taktil upplevelse ger mig liksom något, inte bara ha en liten stel och död rektangel. Det ligger något i känslan av att ha en mer fysiskt interaktiv sak. (Men det här är bara en liten bonus som jag uppskattar.)

Jo, jag förstår att man kan resonera så, och jag hade den tanken också. Men saken är ju den att vi snackar om en telefon här, inte en surfplatta. Att ha en telefon vid den storleken att man behöver vika den för att den är så stor känns egentligen ganska... ja... löjligt är kanske inte rätt ord, men något åt det hållet iaf. Att hålla något som närmast liknar en surfplatta vid örat när man samtalar känns lite konstigt. Den blir ju inte mindre på bredden heller, och ska man ha den i fickan eller som en lämplig telefon så börjar det bli lite väl. En vikbar surfplatta hade egentligen känts mer logisk isf. Eller om den går att använda för samtal medan den är hopvikt.

Det är åtminstone min personliga åsikt, men vi har alla våra subjektiva åsikter och behov. Jag var mest nyfiken på vad det är som tilltalar folk över dessa vikbara telefoner så jag uppskattar ditt svar.

Permalänk
Skrivet av Mortac:

Jo, jag förstår att man kan resonera så, och jag hade den tanken också. Men saken är ju den att vi snackar om en telefon här, inte en surfplatta. Att ha en telefon vid den storleken att man behöver vika den för att den är så stor känns egentligen ganska... ja... löjligt är kanske inte rätt ord, men något åt det hållet iaf. Att hålla något som närmast liknar en surfplatta vid örat när man samtalar känns lite konstigt. Den blir ju inte mindre på bredden heller, och ska man ha den i fickan eller som en lämplig telefon så börjar det bli lite väl. En vikbar surfplatta hade egentligen känts mer logisk isf. Eller om den går att använda för samtal medan den är hopvikt.

Det är åtminstone min personliga åsikt, men vi har alla våra subjektiva åsikter och behov. Jag var mest nyfiken på vad det är som tilltalar folk över dessa vikbara telefoner så jag uppskattar ditt svar.

Byt ut ordet telefon emot en portabel datorenhet. Smartphones idag använder folk till så mycket mer än bara ringa.
Otroligt många, nog de flesta aktiva medlemmarna här på forumet klarar sig inte helt med en liten smartphone utan få ha med sig en laptop ibland. Med en vikbar telefon så kan man använda en smartphone istället för att släpa med sig på denna klumpiga laptop.
Och surfplattargumentet. En stor surfplatta är klumpig att ha med sig för jämnan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jo, jag förstår att man kan resonera så, och jag hade den tanken också. Men saken är ju den att vi snackar om en telefon här, inte en surfplatta. Att ha en telefon vid den storleken att man behöver vika den för att den är så stor känns egentligen ganska... ja... löjligt är kanske inte rätt ord, men något åt det hållet iaf.

Men om du bara vill ha en skärm som är lika stor som en standardtelefon idag, då kan du ju halvera storleken på telefonen istället.

Skrivet av Mortac:

Att hålla något som närmast liknar en surfplatta vid örat när man samtalar känns lite konstigt.

Ja precis, det är ju därför det är bra att ha en vikbar som inte är så stor som dagens jättar är utan du kan prata i en som är mindre men samtidigt ha stor skärm?
Du behöver ju inte vika upp den för att prata i den om det är en så stor skärm du har...

Skrivet av Mortac:

Den blir ju inte mindre på bredden heller, och ska man ha den i fickan eller som en lämplig telefon så börjar det bli lite väl.

Det beror ju på vilken modell du väljer, det finns ju dom som är vikbara på bredden och dom som är vikbara på längden. Det beror ju på hur du vill ha det.

Skrivet av Mortac:

En vikbar surfplatta hade egentligen känts mer logisk isf. Eller om den går att använda för samtal medan den är hopvikt.

Ja? Det du pratar om nu finns ju.

Samsung har ju 2 modeller av vikbara telefoner, flip och fold.

Flip är som en vanlig stor smartphone i uppfällt läge och som en halv smartphone i ihopfällt läge.
Fold är ungefär som en mindre surfplatta i uppfällt läge och som en vanlig smartphone i ihopfällt läge. Och den går att prata i utan att fälla upp den.

Och förhoppningsvis kommer dom fortsätta utvecklas och bli tunnare och smidigare osv. Jag ser jättemycket fram emot det. Även om det antagligen kommer dröja rätt länge innan dom kommer ner i den prisnivå där jag tycker att det känns värt det.

Men konceptet och idén är ju helt klockren och kommer bli en självklarhet om utvecklingen fortsätter, och det inte kommer något annat som är ännu bättre eller smartare.

Ihoprullningsbara eller något kanske.

EDIT: Och liksom när större skärmar blir vanligare så finns det ju både spel, produktivitetsgrejer och annat som gör sig bättre på lite större skärmar som en utvecklas och/eller få större spridning.

Men om du helt magiskt kunde göra den mobil du har idag hälften så stor i fickan men med lika stor skärm, hur är det inte ett plus?
Eller lika stor i fickan med dubbel skärmstorlek. Det är bara att välja.
Hur är det inte positivt för dig att kunna välja mellan dom 2 sakerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Och jag förstår verkligen inte vad det är du inte tycker känns så värt, om du helt magiskt kunde göra den mobil du har idag hälften så stor i fickan men med lika stor skärm, hur är det inte ett plus?
Eller lika stor i fickan med dubbel skärmstorlek. Det är bara att välja.
Hur är det inte positivt för dig att kunna välja mellan dom 2 sakerna?

För mig personligen räcker en 5.5" telefon alldeles utmärkt. Jag vill egentligen inte ha något större, hopvikt eller ej, eftersom jag inte gör annat än ringa/texta/surfa 99% av tiden. En stor surfplatta hemma i soffan eller så vore annat, men då tappar man samtidigt lite poängen med att kunna vika ihop den, såvida man inte vill ha den med på resande fot.

Som sagt, en större telefon blir ju bredare på någon ledd oavsett om den är hopfällbar eller inte. Den blir ju också lite tjockare. Sedan kan man tycka det är skönt att slippa veckla ut eller in den hela tiden.

Men du undrade vad jag inte gillar med att kunna vika ihop min telefon även om den inte är så stor? Det är väl inte det att jag ogillar konceptet som sådant, det är bara det att jag finner det lite onödigt utifrån mina egna behov, speciellt om det kostar massor extra. Min första tanke var väl som sagt att en telefon ska vara smidig att ha med sig och använda, och en uppfälld telefon kan närmast liknas vid en mindre surfplatta och skulle kännas otymplig och konstig att samtala i, men nu har det ju gjorts klart för mig att man kan samtala i den trots att den är hopfälld. Så jag argumenterar kanske emot mig själv eftersom faktumet att den är just hopfällbar gör att man kan få det bästa av två världar.

Men som sagt, inget som intresserar mig personligen, men självklart förstår jag att det finns de som gillar konceptet och faktiskt har användning för det.

Permalänk
Snusfri

Nu har jag en relativt nyinköpt OP9, men är ändå sugen på en Fold.
Tyvärr tror jag den är mindre lämplig för mig som jobbar inom tillverkningsindustrin (metall) då spån och liknande ganska lätt skulle kunna krypa in i gångjärnen.

Skulle iofs kunna ha någon slags påse men det känns bara fel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jo, jag förstår att man kan resonera så, och jag hade den tanken också. Men saken är ju den att vi snackar om en telefon här, inte en surfplatta. Att ha en telefon vid den storleken att man behöver vika den för att den är så stor känns egentligen ganska... ja... löjligt är kanske inte rätt ord, men något åt det hållet iaf. Att hålla något som närmast liknar en surfplatta vid örat när man samtalar känns lite konstigt. Den blir ju inte mindre på bredden heller, och ska man ha den i fickan eller som en lämplig telefon så börjar det bli lite väl. En vikbar surfplatta hade egentligen känts mer logisk isf. Eller om den går att använda för samtal medan den är hopvikt.

Det är åtminstone min personliga åsikt, men vi har alla våra subjektiva åsikter och behov. Jag var mest nyfiken på vad det är som tilltalar folk över dessa vikbara telefoner så jag uppskattar ditt svar.

En kort person, framförallt tjej/kvinna då kläderna har mindre fickor vinner otroligt på att kunna få ner den i fickan om dem inte vill släpa på handväska, vanliga telefoner är så pass stora idag (har vart ett tag) att det fanns inte en enda som gick ha i fickan för min fru, går dem ner sticker dem upp så man inte kan böja sig eller flyger ur bara man sätter sig.

Hur kan det inte vara helt perfekt med en vikbar telefon som tar halva höjden då? Sällan tjockleken som är problemet utan höjden.

Jag har i flera år fått ha hennes telefon i min ficka när vi skall någonstans och hon inte vill ha handväska och hon är extremt glad att hon har en vikbar telefon idag och kan inte tänka sig något annat.

När dem är lite hållbarare slipper jag gärna med ha så pass höga/långa telefoner som dem är idag och byter till vikbar, hur jag än vänder och vrider på det så är hennes telefon trevligare att ha i fickan än mitt långa/höga as och ändå är jag en lång person.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Större batteri, integrerad penna och kamera med mer zoom. Det är vad jag saknar i dagsläget med fold3.

Trodde jag skulle ha problem med vikten men formen passar mig så den är lättare hantera (ihopvikt) än ex. Note20

Permalänk
Skrivet av Jusernejm:

Större batteri, integrerad penna och kamera med mer zoom. Det är vad jag saknar i dagsläget med fold3.

Trodde jag skulle ha problem med vikten men formen passar mig så den är lättare hantera (ihopvikt) än ex. Note20

Integrerad penna blir det inte, det ryktades om detta, många ville ha det.
Men pennan kommer med problem. För skulle de lägga till en integrerad penna och då göra telefonen tjockare, när man jämför emot Note så finns det plats för en penna som tar upp nästan hela tjockleken. När det gäller Fold, så blir det halva tjockleken då telefonen viks ihop.
Kvar är att göra en otroligt smal penna, samt offra saker som batteritid. Jag tror inte de flesta kunder hade föredragit detta.

Det finns dock fodral med fäste för penna som denna: https://www.phonelife.se/mobilskydd/samsung/galaxy-z-fold-4/g...

Denna lösning blir ju ännu klumpigare. Men genom ett fodral så får Samsung en telefon för både de som vill ha en smalare och en för de som accepterar tjockare och penna.

Jag själv skulle vilja pröva på ett sådant fodral med penna och se hur det känns i praktiken att ha med sig. Jag är rädd för att det annars blir som min smartklocka. Skitcool i början, jag ser hur många fördelar som helst. Efter ett tag tröttnar jag dock på att ladda dem varje dag med en specialladdare.

Samma kan bli med Galaxy Fold 4 och pennfodral, skitcoolt i början. Men är det för tjockt att ha i fickan för jämnan?

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det finns dock fodral med fäste för penna som denna: https://www.phonelife.se/mobilskydd/samsung/galaxy-z-fold-4/g...

Denna lösning blir ju ännu klumpigare. Men genom ett fodral så får Samsung en telefon för både de som vill ha en smalare och en för de som accepterar tjockare och penna.

Det där fodralet ser bättre ut än det man fick på köpet, där blev skalet som en gungbräda.
Det borde gå leva med, ivf under vintertid.

Gissar att mer zoom också tar plats ifall de inte kommit på något smart. Då återstår mer batteri

Permalänk
Medlem

Oyeh Samsung

Så taggad på en ny telefon. Hoppas det kommer en efterföljare till Samsung S22.

Har idag en mobil som knappt rör sig.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-13700K 3.4GHz | Asus Prime Z790-P | Corsair 64GB DDR5 3000Mhz | MSI RTX 3070 Ti Ventus 3X OC| Samsung 990 PRO 2TB SSD | Samsung 1TB | Fractal Design North | Asus 28" 4k PB287Q | b]Asus[/b] 27" 144Hz VG27A | Keychron K8 RGB Aluminium Gateron Brown Switch | Corsair Virtuoso | Windows 11 Pro 64bit

Server: Intel Xeon E-2388G CPU @ 3.20GHz | Supermicro X12STW-F | Hynix 128GB DDR4 ECC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Men du undrade vad jag inte gillar med att kunna vika ihop min telefon även om den inte är så stor? Det är väl inte det att jag ogillar konceptet som sådant, det är bara det att jag finner det lite onödigt utifrån mina egna behov, speciellt om det kostar massor extra.

Kostnaden håller jag verkligen med dig om, priset är inte alls värt det idag för mig.
Jag är ganska snål och prismedveten med telefoner, min senaste telefon kostade 3500 kronor, en Motorola G100. Min telefon innan dess var en LG G5 för 4000 kronor 2016.

Men nu pratade jag ju om magi, har du verkligen aldrig upplevt att det vore skönt om din telefon tog mindre plats i fickan eller liknande?

Permalänk

Vid varje release så hoppas man ju alltid på någon wow och oj-känsla när storgiganterna till mobiltillverkning ska släppa nya modeller, men det känns inte lika wow längre.
Apple och iphone kommer väl vara wow när dom tar bort topnotch, det är ju dock lite av deras grej och man alltid förknippas med och att det finns på deras M1 och M2 laptops.

Jag sitter i dagsläget med en xiaomi 11t pro men jag saknar verkligen iOS, min telefon innan min Xiaomi var nog en One Plus 2.
Teknik är alltid roligt, så ska bli spännande, jag antar att det är ikväll svensk lokal tid evenemanget hålls?

Visa signatur

// Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Kostnaden håller jag verkligen med dig om, priset är inte alls värt det idag för mig.
Jag är ganska snål och prismedveten med telefoner, min senaste telefon kostade 3500 kronor, en Motorola G100. Min telefon innan dess var en LG G5 för 4000 kronor 2016.

Men nu pratade jag ju om magi, har du verkligen aldrig upplevt att det vore skönt om din telefon tog mindre plats i fickan eller liknande?

Jo, det har man väl gjort. Det slutar väl kanske med att jag sitter där med en hopfällbar telefon trots allt om några år och frågar mig själv varför jag inte tyckte det här var en bra idé.

Är ganska snål själv när det kommer till telefoner. Sedan den första Samsung Galaxy släpptes och köptes så har jag bara bytt telefon två gånger. Först till en Galaxy S4 och sedan en ZTE Axon 7 som jag fortfarande använder. Den håller nog i några år till. Och då behövde jag egentligen inte byta från S4:an heller utan det var mer att min lille son vid tillfället behövde en telefon och därför fick han min S4 medan jag köpte en ny...

Permalänk
Medlem

Mje, 1800usd för fold 4 var faktiskt inte det priset jag ville se.

Permalänk

Kollat på lite tester och min åsikt är jag vill ha, men priset på 20 000kr för basikversionen är för mycket för mig. Det känns som att det är en mobil som främst inriktar sig på företag, precis som smartphone i början var för.

*edit*
Min åsikt är annars lite som med teknik generellt. Jag kan acceptera lite sämre för otroligt mycket lägre pris. Nu kommer kanske Fold 3 finnas billigare begagnade för de som vill lösa det den vägen.

Fold 4 har dock gått och fått "flagskepp specifikation". Där de tidigare ej valde detta för att hålla nere på priset.

Permalänk
Medlem

Ifall Comviq kommer ha bra pris på fold4 i april 2023 blir det en sådan !