SweClockers på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Valonen:

Jag funderar på att åka och isåfall får du gärna åka med. Dok funderar jag på att kombinera det med någon övernattning på hotel samtidigt då man kanske inte är körbar dagen man kommer tillbaka.

Annat alternativt är ju att den/de som vill åka med, får köra hem. Jag kör gärna hela vägen upp, då jag är van långmilare.

Slutade med att jag beställde flygbiljetter via Ryan Air, dumt nog det billigaste alternativet av alla jag kollade på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Slutade med att jag beställde flygbiljetter via Ryan Air, dumt nog det billigaste alternativet av alla jag kollade på.

Fint ska de va!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Valonen:

Fint ska de va!

Svårt att smälta 16 h restid tur och retur med Bus4You även om det är ett alternativ. Det är dock lika dyrt som Ryan Air på något sätt. 😬

Allra helst hade jag åkt tåg, behagligare, mindre stress och man kan jobba samtidigt. Men de gick ju inte! 😅

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av borjew:

Är Moderskeppet med på Moderskeppet?
https://moderskeppet.se

Jag tänkte också så. Endera ett guldläge att få träffa båda mina favoritsajter på samma resa, eller att det kommer sluta med ett praktgräl om varumärkesintrång Jag hoppas att red försöker komma på nån anledning att bjuda med dem!

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Svårt att smälta 16 h restid tur och retur med Bus4You även om det är ett alternativ. Det är dock lika dyrt som Ryan Air på något sätt. 😬

Allra helst hade jag åkt tåg, behagligare, mindre stress och man kan jobba samtidigt. Men de gick ju inte! 😅

Är det inte bara att MTR släpper biljetter för den veckan nästa vecka? De brukar ha ca 2 månader framåt tillgängligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lloldrin:

Är det inte bara att MTR släpper biljetter för den veckan nästa vecka? De brukar ha ca 2 månader framåt tillgängligt.

Inga nya datum har släppts senaste 5 dagarna. Håller utkik om det släpps något, men som sagt, banarbete, flixtåg har ett tåg på hela dagen, SJ har bara tre tåg mot 12 ordinarie. Inte säkert MTR släpper några biljetter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Svårt att smälta 16 h restid tur och retur med Bus4You även om det är ett alternativ. Det är dock lika dyrt som Ryan Air på något sätt. 😬

Allra helst hade jag åkt tåg, behagligare, mindre stress och man kan jobba samtidigt. Men de gick ju inte! 😅

Jag kommer bestämma mig i veckan som kommer, jag hämtar gärna upp i Göteborg med omnejd om någon är intresserad. Vi delar lika, förutom den som kör hem som får frikort.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Jag och min kille brukar turas om att anordna dejter. Detta blir ju helt perfekt att överraska honom med i höstmörkret Kör som vanligt att jag inte berättar vad vi ska göra förrän vi är där, vilket brukar uppskattas. Vi är båda supernördiga så tror vi kommer trivas

Permalänk

Fan också att "lilla granntjejen" aka tormentor2 inte kan så värst bra svenska. Hade varit kul för henne annars.
Det är roligt att spela Fortnite med henne: Hon slaktar och jag vaktar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunQ:

Inte den bästa bilden på en själv men skoj att få vara med på bild i nyhetsflödet

Mitt skägg var längre än ditt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Har bokat så ser fram emot att träffa er.
Singleplayer här

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Såg att webhallen var sponsorer och då slog mig en tanke varför det är bara sprit, parfym och godis som är taxfree? Är det något som stoppar företag som t.ex webbhallen att sälja momsfritt, t.ex datorer, GPU etc?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av seanhak:

Såg att webhallen var sponsorer och då slog mig en tanke varför det är bara sprit, parfym och godis som är taxfree? Är det något som stoppar företag som t.ex webbhallen att sälja momsfritt, t.ex datorer, GPU etc?

Tyvärr är det inte riktigt så enkelt, behövs prövning och tillstånd.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av seanhak:

Såg att webhallen var sponsorer och då slog mig en tanke varför det är bara sprit, parfym och godis som är taxfree? Är det något som stoppar företag som t.ex webbhallen att sälja momsfritt, t.ex datorer, GPU etc?

Sprit, parfym och godis räcker väl?

*Slår näven i bordet efter att ha dragit en Dumle-shot luktandes som ett horhus i Texas.*

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Mitt skägg var längre än ditt.

So true, nu är det bara stubb för min del dessutom. Så nu har jag inget skägg alls att prata om...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har inte läst igenom alla inlägg, men är det någon som har plats i sin hytt för en glad 37åring från västkusten ?

Man blev ju sugen på att hänga med 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

Då har jag och @Sveklockarn bokat. Förfest, mittenfest och efterfest i Sveklockarns hytt. Min är till för att sova i.

@dimestam Hur väljer man tröjan och storlek på denna?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Überklass:

Då har jag och @Sveklockarn bokat. Förfest, mittenfest och efterfest i Sveklockarns hytt. Min är till för att sova i.

@dimestam Hur väljer man tröjan och storlek på denna?

Alla som bokat senast 31 augusti kan hämta ut t-shirten ombord på fartyget. Du behöver inte lägga till någonting vid beställningen utan datumet för bokningen framgår av gästlistan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dimestam:

Alla som bokat senast 31 augusti kan hämta ut t-shirten ombord på fartyget. Du behöver inte lägga till någonting vid beställningen utan datumet för bokningen framgår av gästlistan.

Och storleken för oss tjockisar? Jag skulle inte passa i en XS

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Nu hoppas jag det blir en trevlig tråd med massa bilder för oss som inte har möjlighet att åka.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Überklass:

Och storleken för oss tjockisar? Jag skulle inte passa i en XS

Jag som tänkte reservera en XS just till dig.
Vi brukar beställa storlekar upp till 3XL.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Fan att inte detta hände för 10 år sedan när man fortfarande brann för det.
Men ball idé

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Och storleken för oss tjockisar? Jag skulle inte passa i en XS

XXS och en alldeles för liten svart minikjol till dig alltså?

För mig behövs 3XL-tröja efretsom jag har tränat mina magmuskler alldeles för mycket.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Det kommer vara svårt att få med oss från Bästkusten… 🙄

Samåka från Halland någon ?
(Halmstad, Falkenberg, Varberg, Mölndal, GBG ?)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Snusfri
Skrivet av andreas_dock:

Det kommer vara svårt att få med oss från Bästkusten… 🙄

<Uppladdad bildlänk>

Samåka från Halland någon ?
(Halmstad, Falkenberg, Varberg, Mölndal, GBG ?)

Flyg med Ryanair, 136:- tur och retur Landvetter - Arlanda.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av THB:

Flyg med Ryanair, 136:- tur och retur Landvetter - Arlanda.

Haha men shit !
Man tackar 😀

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Det kommer vara svårt att få med oss från Bästkusten… 🙄

<Uppladdad bildlänk>

Samåka från Halland någon ?
(Halmstad, Falkenberg, Varberg, Mölndal, GBG ?)

Jag och DavidTheDoom flyger upp med Ryanair

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av cotterpin:

Jag och DavidTheDoom flyger upp med Ryanair

Jag PM'ar er så kan vi styra upp att åka upp ihop då
Bokar en singleplayer hytt nu

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kors i taket, jag fick ledigt. Blir till att boka då!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bokat och klart! ✅

See you there all

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •