Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

<Uppladdad bildlänk>

Monterat en skiva direkt på väggen för att slippa ben

Fäste du i väggen på 2 sider? Hur är stabiliteten på höger sidan? Bild på undersidan? Jag gjorde något liknande men satte ett ben på höger sida.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerb1980:

Fäste du i väggen på 2 sider? Hur är stabiliteten på höger sidan? Bild på undersidan? Jag gjorde något liknande men satte ett ben på höger sida.

Hade kanske inte behövt så många konsoler, men bättre att ha hängslen och livrem

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Sakta men säkert så blir det lummigare och trevligare. En del kvar, men avsevärt mycket bättre med de hemsnickrade hyllplanen på plats.
Hittade en jättefin bänkskiva I limmad ek i spillhögen på Bauhaus och köpte den för 25kr. 😎
Kapade upp den, sandat, betsat, och sedan hårdvaxoljat I två omgångar. Lite billiga konsoler till det så har man sex fina hyllplan I ek!

https://i.imgur.com/dNm963A.jpg

Nu ska jag bara googla fram vilken av mina blommor som mår bra av att stå där. Inte supermycket naturligt solljus där ändå. Ganska skuggigt för dem ändå

Jag vägrar förövrigt kännas vid de kläder som ligger framme. Har varit slitsamt på jobbet 🙄

Det går fortsatt sakta men säkert framåt.
Blir bra det här. Lite olika bröte ditställt för att känna lite på känslan.
Både monstera och gullranka växer så det knakar.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Kontor och gaminghörna 🤓

Permalänk
Medlem

Det där såg ju trevligt ut!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600X | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) 6000MHz | MB: Asus TUF Gaming B650-E | GPU: AMD Radeon RX 7700XT | Chassi: Phanteks XT Pro Ultra | PSU: Corsair RM1000e | SSD: Kingston NV3 NVMe 1TB | Monitor: LG 27GP850 | Tgb: Keychron K8 Pro | Mus: Keychron M2-A1 | OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Enkel setup i min lilla halvslitna lya. Fotstöd och skrivbord(60x120) funnet i grovsoprum. Öppet under/bakom chassi(NR200P) för insug av frisk luft.

Lite allmän info:

Svive golvmatta 115x115
Svive Kuiper headstand
Pebble V3 speakers

Permalänk
Medlem

Hade nästan behövt bygga ett större skrivbord...

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering, köpte en ultrawide för några dagar sen. En LG 34GP950G närmare bestämt.
Väldigt nöjd

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Det går fortsatt sakta men säkert framåt.
Blir bra det här. Lite olika bröte ditställt för att känna lite på känslan.
Både monstera och gullranka växer så det knakar. <Uppladdad bildlänk>

Nu med mer tangentbord! Om man vill se det närmare så la jag upp en bild i Visa sitt tangentbord-tråden.
Börjar närma sig nu känns det som. Ska styra Gullrankan och Monsteran att växa lite mer... Ordnat? Nån till växt också tror jag. Har inte riktigt den där lummiga känslan klar ännu. Siktar fortfarande mer åt dylik känsla som @Careface's sagolika skrivbord, inspirationskällan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu med mer tangentbord! Om man vill se det närmare så la jag upp en bild i Visa sitt tangentbord-tråden.
Börjar närma sig nu känns det som. Ska styra Gullrankan och Monsteran att växa lite mer... Ordnat? Nån till växt också tror jag. Har inte riktigt den där lummiga känslan klar ännu. Siktar fortfarande mer åt dylik känsla som @Careface's sagolika skrivbord, inspirationskällan.
<Uppladdad bildlänk>

Jag gillart! 👍
Men du har inte funderat på att ställa skärmen till vänster så du kan flytta main och keeb mer till höger? Känner spontant att det skulle fungera bättre med stolen. 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

<Uppladdad bildlänk>

Trevlig klocka du har till vänster, är det inbyggd belysning i den - vet du vart man kan hitta den online?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Just de denna tråden fanns också.
https://i.imgur.com/tBmhjkd.jpg

Tragiskt att man inte har bättre kamera bara.
Ambilight på stora skärmen, DIY. Album här på swec
Framtidsplan är två ikea alex och en karlby eller snarlikt. Notera hur skrivbordet är lite bananformat.

Sommarupdate kan vi kallat.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Trevlig klocka du har till vänster, är det inbyggd belysning i den - vet du vart man kan hitta den online?

På en sida som heter Articture.
Den har laddplatta, flera olika färger på ljuset och är dessutom dimbar.
Buyer beware: Den ser grymt bra ut, och gör det den skall. Men nog är det chinagrejer internt när man skrapar lite på ytan. Inte värt den prislappen iallafall kan jag tycka så här i efterhand.
Denna kom med ett trasigt urverk, och deras support var mycket trevlig och skickade omedelbart en ny komplett klocka till (eller en refund då). Jag har tänkt sätta i ett nytt urverk så har jag två lampor sen 🙂

@Stuntmanmike Jodå, inget är skrivet i sten. Slängde upp datorn sådär initialt, sen har den helt enkelt stått kvar. Fortfarande en del kvar att pilla med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasen:

Precis klar med skrivbord, hylla och "tavla". Saknas lite posters på väggarna ännu, men snart
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Inte riktigt lika fint i garderoben mitt emot skrivbordet
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Vad är det för skrivbord?

Visa signatur

B550 Tomahawk / Ryzen 7 5800X3D / EK-AIO Basic 360 / Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC / Lian Li PC-O11 Dynamic / RM750x V2 / Crucial Ballistix 32GB 3600Mhz CL16 / 970 EVO 250GB + Kingston A2000 1TB + 860 EVO 1TB / Asus VG259QM 280hz & Asus VG255H 75hz

Permalänk
Medlem

Min lilla dator hörna inte riktigt klart ännu🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpel:

Snyggt! Vad är det för skrivbord?

Tack! Det är en stomme från ett gammalt IKEA Bekant, bordsskivan är ek från Bauhaus som jag betsat och lackat själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pasen:

Tack! Det är en stomme från ett gammalt IKEA Bekant, bordsskivan är ek från Bauhaus som jag betsat och lackat själv.

Funderar själv på att fixa egen bordsskiva också Vad använde du för bets och lack?

Visa signatur

B550 Tomahawk / Ryzen 7 5800X3D / EK-AIO Basic 360 / Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC / Lian Li PC-O11 Dynamic / RM750x V2 / Crucial Ballistix 32GB 3600Mhz CL16 / 970 EVO 250GB + Kingston A2000 1TB + 860 EVO 1TB / Asus VG259QM 280hz & Asus VG255H 75hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpel:

Funderar själv på att fixa egen bordsskiva också Vad använde du för bets och lack?

Minns faktiskt inte, men jag köpte både skiva och bets + lack av samma fabrikat på Bauhaus.

Permalänk
Medlem

Städigt ombyte på skärmar, ljud och dator! 😃
Fattas en bra stol, får ont i ryggen och rumpan av den jag har nu 😕

Permalänk
Medlem

Blivit lite nya grejer sen sist jag postade här, nya lurar, musmatta, mus och tangentbord 😁 Trevlig helg!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är Kinnarps el höj och sänkbara skrivbord värda sitt pris eller finns det bättre alternativ? Fattar inte att många inte kör skrivbord med maguttag. Ett maguttag gör det så mycket skönare att sitta vid datorn.

Skrivet av Flutters:

Liten uppdatering, köpte en ultrawide för några dagar sen. En LG 34GP950G närmare bestämt.
Väldigt nöjd

https://i.imgur.com/qCwXMx3.jpg

Vad är det för skärm som står på tvären?

Skrivet av hk-tray:

https://i.ibb.co/MPtCYkf/20220806-130535.jpg
Städigt ombyte på skärmar, ljud och dator! 😃
Fattas en bra stol, får ont i ryggen och rumpan av den jag har nu 😕

Vad för skrivbord, chassi och skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Fattar inte att många inte kör skrivbord med maguttag. Ett maguttag gör det så mycket skönare att sitta vid datorn.

Japps. Klart en sak som gör livet lite lättare.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Möjligtvis vid arbete, när jag spelar vill jag ha musmattan längsmed bordskanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är Kinnarps el höj och sänkbara skrivbord värda sitt pris eller finns det bättre alternativ? Fattar inte att många inte kör skrivbord med maguttag. Ett maguttag gör det så mycket skönare att sitta vid datorn.

Vad är det för skärm som står på tvären?

Det är denna, Lenovo G27q-20
https://www.webhallen.com/se/product/332502-Lenovo-G27q-20-27...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Här är min setup som den ser ut just nu. Stolen ska definitivt ersättas med något mer ergonomiskt inom kort men annars är jag nöjd i nuläget. Möjligen att det skulle vara fint att montera skärmarna på väggen men ska flytta snart så får bli i nästa lägenhet.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Chassi Alienware R13, skärm AW3423DW. Skrivbordet vet jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Kontor/gamingrum

Glömde en bild.
Permalänk
Medlem

Nu börjar jag bli klar med pojkrummet man aldrig fick 😅
Lite cable management kvar, stativ till högtalare och en ny stol.