Monkey Island återvänder!!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att själva designen i det nya spelet är helt ok. Tar inspiration i MI1 och 2 men gör nåt eget av det. Det funkar och det kan blir riktigt bra. Hade de bara visat upp lite stillbilder till musiken hade jag varit såld.

Men animationen suger. Nu har vi bara fått se korta snuttar men det som visats har varit bedrövligt, alla rör sig som marionett-dockor. Det har helt sänkt min entusiasm för det här projektet.

Permalänk
Medlem

Tror ändå man kan vänja sig, nu när jag kollade igen känns det inte lika hemskt, men det ser ut som ett flash-spel med minimal effort på animationer. Totala känslan är väldigt barnslig, inte alls rätt tankar för mig

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven vad gäller grafiken. Stilen tror jag kommer funka bra men det känns som att det är något som saknas. Tror det kan vara att miljöerna är lite för tomma och rena.

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Jag tycker att själva designen i det nya spelet är helt ok. Tar inspiration i MI1 och 2 men gör nåt eget av det. Det funkar och det kan blir riktigt bra. Hade de bara visat upp lite stillbilder till musiken hade jag varit såld.

Men animationen suger. Nu har vi bara fått se korta snuttar men det som visats har varit bedrövligt, alla rör sig som marionett-dockor. Det har helt sänkt min entusiasm för det här projektet.

Skrivet av medbor:

Tror ändå man kan vänja sig, nu när jag kollade igen känns det inte lika hemskt, men det ser ut som ett flash-spel med minimal effort på animationer. Totala känslan är väldigt barnslig, inte alls rätt tankar för mig

kan hålla med om att jag inte tyckte stop motion ala tidigt south park stilen såg ut att göra spelet någon fördel.

hade hellre sett någon mer tecknad stil än dessa papper stop motion marionetter.

men visst blir väl att köpa det ett par år efter releasen när priset är fyndlåde pris.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Bra jobbat internet, Ron Gilbert kommer inte ge oss några fler uppdateringar angående "Return to Monkey Island" pga. kommentarer han fick på sin blogg.

https://twitter.com/SkilletDoux/status/1542333041887961088

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Danielkm:

Bra jobbat internet, Ron Gilbert kommer inte ge oss några fler uppdateringar angående "Return to Monkey Island" pga. kommentarer han fick på sin blogg.

https://twitter.com/SkilletDoux/status/1542333041887961088

Tråkigt! Han tog alltså ner hela grumpygamer? Detta är anledningen till att vi inte kan ha fina saker

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hela gamer-kulturen är genomrutten med folk som behandlar folk som jobbar med spel som skit och tar det som en personlig förolämpning om ett spel inte lever upp till deras förutfattade meningar om hur saker ska vara.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

19 september smäller det!

Permalänk
Medlem

Älskar Monkey Island och point & click spel. Var det någon som spelade "Den Längsta Resan (The Longest Journey)" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Ge mig nu!

Permalänk
Medlem

Givet köp! Minns när 4:an kom ut och jag o polaren satt fast i typ en månad, hehe… va ju inte helt givet att man skulle kasta halva sitt inventory i huvet på eremiten… älskar spel som gör en grymt frustrerad för när man väl klarar av sakerna så känns det riktigt jäkla bra!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Älskar Monkey Island och point & click spel. Var det någon som spelade "Den Längsta Resan (The Longest Journey)" ?

Tyvärr inte, däremot spelade jag Robinson-spelet
https://archive.org/details/Robinsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Givet köp!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Första spelet jag förbokat någonsin. Måste ha horse armor

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk

https://returntomonkeyisland.com/

Jag skulle rekommendera fans att gå till deras webbsida och ta ett snack med Stan. Verkat hamnat i trubbel av att sälja NFTs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snowscar91:

https://returntomonkeyisland.com/

Jag skulle rekommendera fans att gå till deras webbsida och ta ett snack med Stan. Verkat hamnat i trubbel av att sälja NFTs.

19 september!
Var datumet satt innan?
Annars är detta fantastiska nyheter
"Horse Armor" får man också... haha!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Remake FOTAQ och BASS härnäst?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Första spelet jag förbokat någonsin. Måste ha horse armor

Förbokade jag med, ytterst sällan jag gör det men detta är nostalgi

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem

Spelade Monkey Island på Amigan och har väldigt positiva minnen från den tiden, så jag har förbokat spelet trots att jag med stor sannolikhet inte ens kommer spela det, men vill supporta teamet

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
NVIDIA GeForce GTX 4070 12 GB
WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

Måste säga att Stan S. Stanman är en mycket slipad säljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Måste säga att Stan S. Stanman är en mycket slipad säljare.

Han övertygade mig att köpa spelet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Beställde precis! Undra om det finns ett 21:9 läge hehe... Högst osannolikt men det vore trevligt. Vore lite roligt om det faktist fanns ett "horse armor" i inventory när man starta och att det faktiskt gick o göra nått med det, inte bara en one-liner från guybrush.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 925a:

Beställde precis! Undra om det finns ett 21:9 läge hehe... Högst osannolikt men det vore trevligt. Vore lite roligt om det faktist fanns ett "horse armor" i inventory när man starta och att det faktiskt gick o göra nått med det, inte bara en one-liner från guybrush.

Skämtet skulle falla lite platt om det gick att göra något med "horse armor":
https://knowyourmeme.com/memes/events/horse-armor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Spelade Monkey Island på Amigan och har väldigt positiva minnen från den tiden, så jag har förbokat spelet trots att jag med stor sannolikhet inte ens kommer spela det, men vill supporta teamet

Spelade också Monkey Island på Amiga, back in the day, så att säga.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Idag är dagen D! Någon som ska spela ikväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Idag är dagen D! Någon som ska spela ikväll?

Absolut! Återkommer med intryck senare.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Idag är dagen D! Någon som ska spela ikväll?

Jag ska försöka! Min chef kollade konstigt på mig när jag försökte förklara varför jag behöver ledigt den här veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Idag är dagen D! Någon som ska spela ikväll?

Om det går på steam deck blir det nog spana in ikväll.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av JonasT:

Idag är dagen D! Någon som ska spela ikväll?

NÄHÄ. Hade helt förträngt. Då blir det ett köp direkt till Switchen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Idag är dagen D! Någon som ska spela ikväll?

”Föräldraledighet”… jo jag tackar ja

Jaha, då blir man väl nästan tvungen då, eller ska man vänta på en rea?