Monkey Island återvänder!!

Permalänk
Medlem

€23 är inte så mycket, men grafiken...jag tycker nog att såväl Enhanced (som jag köpte för ett litet tag sedan) och den här är för skruvade grafikmässigt för min smak. Men jag spelar nog ändå gissar jag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag fick in 4h igår kväll. Riktigt nöjd än så länge. Känns precis lika bra som när serien var i sitt esse.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Jag har spelat en timme och måste säga att prologen fick mig att skratta gott ett par gånger.
Får se hur det tar sig. Känns lite småtråkigt att man är tillbaka på SPOILER för kapitel 1:

Mélee Island

Dold text

igen men någonstans måste man väl börja.

Hur gör man ens dold text på forumet förresten?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag har spelat en timme och måste säga att prologen fick mig att skratta gott ett par gånger.
Får se hur det tar sig. Känns lite småtråkigt att man är tillbaka på SPOILER för kapitel 1:Mélee Island SPOILER SLUT igen men någonstans måste man väl börja.

Hur gör man ens dold text på forumet förresten?

[
spoiler
]

Och sen

[
/spoiler
]

Permalänk
Medlem

Har spelat fram till del 3 nu och det är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Någon annan som tyckte det var på tok för simpla pussel/gåtor i spelet?

Blev ganska besviken jämfört med de gamla spelen faktiskt, även fast man valde det svårare alternativet.

Ändå var det riktigt underhållande att spela igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Någon annan som tyckte det var på tok för simpla pussel/gåtor i spelet?

Blev ganska besviken jämfört med de gamla spelen faktiskt, även fast man valde det svårare alternativet.

Ändå var det riktigt underhållande att spela igenom.

Tycker det är lagom klurigt.
Men jag har dåligt tålamod

Permalänk
Medlem

Tråkig grafik =/
aningens barnsligt kunde varit lite mer allvar i monologen
väldigt trippat på något konstigt sätt

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=p3mxq44HhnU

Första gameplay-videon finns ute nu. Är inte helt såld på art stylen, men man kanske vänjer sig?

påminner om "Remastered" versionerna. suck
Vill ha mer som "Monkey Island 3: The Curse of Monkey Island" i grafik å spel stil, även de 2 spelen innan var likande. de var absolut bäst.

https://youtu.be/zfAo3O2qZR0

Gillat alla "originalen" så att säga, men remaster serien var hemsk
Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge var bra å.
https://youtu.be/rpBShSvEkmc

När jag googlar efter den där Remaster versionen så hittar jag den inte längre, men jag köpte det när de kom, minns inte exakt när, men det var före 2015 iaf. kanske borttagen, den var verkligen inge kul, samt den påminner väldigt mycket om den nya när de gäller Grafik stilen.

Besviken.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.